افتتاح مرکز تجربه تعاملی بخش پرینت سه بعدی جنرال الکتریک در شهر مونیخ

از لحظه ای که شرکت جنرال الکتریک GE Additive ( بخش پرینت سه بعدی جنرال الکتریک ) را در سال گذشته تاسیس کرده است این بخش به سرعت در حال گسترش است. ترکیبی از عملیات اجرایی مناسب و تکنولوژی های پیشرفته که از کمپانی اصلی وام گرفته شده به معرفی محصولات جدیدی ختم شده است. و به تازگی بخش پرینت سه بعدی جنرال الکتریک به صورت رسمی مرکز تجربه تعاملی مرتبط با پرینت سه بعدی خود را در شهر مونیخ افتتاح کرده است.

مشخصات مرکز تجربه تعاملی GE Additive

این پروژه برای جنرال الکتریک ۱۵ میلیون دلار هزینه در بر داشت و در حال حاضر ۵۰ نفر از کارکنان بخش پرینت سه بعدی جنرال الکتریک در این مکان مشغول فعالیت هستند. مساحت ۲۵۰ متر مربع که در دل مرکز تکنولوژی جنرال الکتریک اروپا قرار دارد. این مرکز به مشتریان و علاقه مندان این امکان را می دهد تا تمام پروسه ی ساخت افزایشی و ساخت دستگاه های پرینتر سه بعدی را از مرحله طراحی تا ساخت نمونه اولیه و یا در حال پرینت از نزدیک ببینند. علاقه مندان می توانند از آموزش ها و روش های کار با این دستگاه ها بهره مند شوند تا درک عمیق و درست تری از این تکنولوژی داشته باشند.

در این مرکز تازه تاسیس ۱۰ دستگاه پرینتر سه بعدی از برندهای Concept Laser و Arcam موجود است که جنرال الکتریک بخشی از سهام آنها را در اختیار دارد. این مرکز تعاملی دارای امکانات آموزشی فراوانی برای مشتریان و علاقه مندان به صنعت پرینت سه بعدی است. تیم هایی از بخش پرینت سه بعدی جنرال الکتریک در این ساختمان مستقر شده اند و این مرکز را تبدیل کرده اند به یک آکادمی مناسب برای یادگیری تکنولوژی های ساخت افزایشی.

در این آکادمی عمدتا عملی از علاقه مندان دعوت می شود تا به صورت مشترک با تیم های طراحی، توسعه و نمونه سازی همکاری کنند و حتی با نحوه تولید پرینترهای سه بعدی صنعتی و خاص جنرال الکتریک نیز آشنا شوند.

هدف این مرکز کمک به مشتریان فعلی یا آتی است تا بتوانند هر چه سریعتر و در بهترین شکل ممکن برای تولید افزایشی در کسب و کار خود جایگاهی درست و هدفمند باز کنند بدون توجه به این در حال حاضر چقدر درگیر این صنعت هستند. مشتریان بخش های مختلف صنعت پرینت سه بعدی را در این مرکز از نزدیک مشاهده می کنند. طراحی سه بعدی و استفاده از پرینتر به عنوان یک ابزار مناسب برای نمونه سازی و آشنایی با نحوه کار با دستگاه و همچنین دیدن تمام زنجیره ارزش طراحی، ساخت و فروش پرینترهای سه بعدی و اسکنرهای سه بعدی بعلاوه نحوه ارائه خدمات و استفاده از این دستگاه ها در این مرکز بررسی می شود.

ساختمان بخش پرینت سه بعدی جنرال الکتریک در مونیخ

ساختمان بخش پرینت سه بعدی جنرال الکتریک در مونیخ

پرینترهای پودری و فلزی برای عموم

در این مرکز مشتریان فقط از جدیدترین پرینترهای سه بعدی فلزی و یا تیم های متخصصان و مهندسین بخش پرینت سه بعدی جنرال الکتریک بهره نمی برند، بلکه می توانند قطعات یدکی پرینترهای سه بعدی و همچنین پرینترهای سه بعدی پودری را که از تکنولوژی هایی همچون پرینت سه بعدی SLS بهره می برد یا حتی تکنولوژی EBAM را از نزدیک ببینند و با آنها کار کنند.

این مرکز به صورت رسمی در اواخر سال میلادی ۲۰۱۷ در روز ۵ دسامبر با برگزاری جنشی که نائب رئیس شرکت و مدیر کل GE Additive محمد احتشامی در آن حضور داشت افتتاح شد. ۱۵۰ نفر از فعالین آکادمیک، بیزنسی و سیاسی در این جشن به عنوان مهمان شرکت کرده بودند. مهمانانی که به این تور علمی عملی دعوت شده بودند بعد از مراسم بریدن ربان افتتاحیه به صحبت های سخنرانان گوش دادند. سخنرانانی از شرکت های مختلفی همچون BMW و Oerlikon بودند.

افتتاح مرکز تعاملی پرینت سه بعدی جنرال الکتریک توسط محمد احتشامی

افتتاح مرکز تعاملی پرینت سه بعدی جنرال الکتریک توسط محمد احتشامی

رابرت گریگز، مدیر ارشد رفتار مشتری در بخش پرینت سه بعدی جنرال الکتریک می گوید: ” افتتاح مرکز تجربه تعاملی در مونیخ هدفی ارزشمند بود که به آن دست پیدا کردیم. آلمان مرکز جهانی نوآوری در ساخت افزایشی است. دقیقا اینجا که ما ایستاده ایم، انقلابی در قلب صنعت پرینت سه بعدی در جریان است. این مرکز پل ارتباطی است بین علاقه مندان این صنعت و تیم ما، ترکیبی از قدرت Concept Laser آلمان و Arcam سوئد، دو شرکت پیشرو در ساخت دستگاه های پرینتر سه بعدی و خدمات ساخت افزایشی.”

این عضو ارشد شرکت جنرال الکتریک صحبت های خود را اینگونه ادامه : ” ما در نظر داریم تا به صورت بسیار نزدیک با شرکت و پژوهشگاه های اروپایی همکاری کنیم، به آنها این فرصت را بدهیم تا به صورت کامل درک کنند که پتانسیل در تغییر طراحی و ساخت به صورت افزایشی به چه اندازه می تواند رشد کند. ما در رابطه با محصولاتی که این شرکت ها و پژوهشگاه ها طراحی می کنند و با تولید آنها صنعت پرینت سه بعدی و همچنین صنایعی که به طور روزانه با آنها درگیر هستند را یک پله بالا می برند بسیار هیجان زده ایم. ”

اولین مرکز تجربه تعاملی که علاقه مندان به صورت مستقیم با پروسه ها درگیر می شدند اواسط ماه می در شهر پیتزبورگ تاسیس شده بود. در فاصله زمانی کوتاهی بعد از آنونس مرکز مونیخ که یک مرکز بین المللی به حساب می آید. بخش پرینت سه بعدی جنرال الکتریک قصد دارد تا مراکز تجربه تعاملی متعددی در سرتاسر جهان تاسیس کند تا پذیرش تکنولوژی ساخت افزایشی را توسط کسب و کارهای و بیزنس های بین المللی تسریع بخشد.

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران