پرینت سه بعدی انبوه

کاربرد پرینت سه بعدی در تولید انبوه

امکان دارد فکر کنید که پرینت سه بعدی، یک مد جدید در حوزۀ صنعت است اما حقیقت این است که تکنولوژی ساخت افزودنی، انقلابی در تولید و ساخت ایجاد خواهد کرد. انقلابی که اگر گسترده‌تر از انقلاب صنعتی نباشد، به اندازۀ آن مهم است. برای تولید انبوه قطعات از طریق پرینت سه بعدی در تیراژ متوسط، می‌توان آن‌ها را مستقیماً پرینت کرد یا از قالب‌های تزریق پلاستیکی استفاده کرد که با پرینت سه بعدی تولید شده‌اند. شاید از خود بپرسید مزایای پرینت سه بعدی در تولید انبوه چیست، در این نوشته برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

سرعت بالای تولید بر مبنای درخواست
پرینت سه بعدی به صورت اتوماتیک و شبانه‌روزی کار می‌کند و به نیروی انسانی کمی احتیاج دارد، درواقع شما می‌توانید همین الان با آپلود کردن فایل خود در سایت ما سفارش را شروع کنید. پرینت سه بعدی زمان سفارش را از چند هفته به چند روز کاهش می‌دهد و می‌تواند به فروش بهتر کمک کند.

آزادی طراحی

پرینت سه بعدی گسترۀ طراحی شما را افزایش می‌دهد. با پرینت سه بعدی می‌توانید قطعاتی را مستقیما تولید کنید که قبل از آن نمی‌توانستید. محدودیت‌های تزریق پلاستیک و یا ماشینکاری CNC، در ساخت افزایشی به چشم نمی‌خورند.

صرفه‌جویی

با پرینت سه بعدی و تولید محلی می‌توانید در هزینه و انرژی حمل و نقل و همچنین اتلاف مواد اولیه صرفه‌جویی کنید. این تکنولوژی علاوه بر این که هزینه و اتلاف کمتری دارد به محیط زیست آسیب کمتری می‌رساند.

تولید انبوه با استفاده از قالب تزریق پلاستیک پرینت سه بعدی شده
هنگامی که یک سازنده قصد تولید قطعات با تیراژ نسبت پایین، در زمان کم را دارد می‌تواند از پرینت سه بعدی برای تولید قالب تزریق پلاستیک استفاده کند. از آنجایی که قالب‌های تزریق پلاستیک باید بتوانند دمای بالایی را تحمل کنند، سطح و کیفیت مطلوبی داشته باشند،  تنها تکنولوژی‌های SLA و Polyjet که برای این هدف مناسبند.