کفی کفش پرینت شده و پرینت سه بعدی کفش قارچی

تاکنون، کفش‌های متنوعی برای راحتی پا طراحی و پرینت سه بعدی شده‌اند، مانند کفی‌های سفارشی، پرینت سه بعدی کفش‌های ورزشی، که در پست‌های قبل اشاراتی به آن‌ شده و مواردی دیگر.

از دیگر خدمات پرینت سه بعدی، طراحی راحت طرح‌های عجیب و غریب است که با فن‌آوری‌های دیگری امکان مدیریت طراحی و تولید آن وجود ندارد. شاید برخی افراد نتوانند با کفش‌ حاصل از پرینتر سه بعدی در ظاهری عجیب راه بروند، اما این باعث نمی‌شود از جذابیت آن‌ها کم شود. شرکت Ica & Kostika، توسط Ica Paru و Kostika Spaho تاسیس شده است و کفش Mycelium اولین کاری است که آن‌ها ارائه داده‌اند. این کفش چاپ سه بعدی شده، بخشی از یک مجموعه به نام Exobiology است.

در ادامه به کفی کفش پرینت شده جهت بهبود کیفیت پا و پرینت سه بعدی کفش قارچی به عنوان نمونه‌ای با ظاهری عجیب پرداخته می‌شود.

کفی‌ کفش پرینت سه بعدی شده

بسیاری از مردم معتقدند کفش‌هایشان اذیت‌کننده است. این یک تصور غلط رایج است که کفی کفش، فقط توسط افرادی که احساس درد می‌کنند و یا آسیب دیده‌اند، باید استفاده شود. کفی کفش، در واقع برای بهبود کیفیت سلامت، راحت‌تر و کارآمدتر راه رفتن طراحی شده است.

قرار دادن کفی پرینت سه بعدی شده

قرار دادن کفی پرینت سه بعدی شده Superfeet

شرکتSuperfeet  و  Jabil در جهت ارائه کفی‌های سفارشی فعالیت می‌کنند. همان‌طور که پا قلب دوم محسوب می‌شود مسلما هیچ چیزی بهتر از استفاده از یک جفت کفش راحت نیست، در حالی که مارک کفش ممکن است مهم باشد، اما برای برخی افراد، کفی‌ کفش مناسب و استاندارد می‌تواند بسیار بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به طور معمول، داشتن همچنین چیزی به صورت سفارشی پر‌هزینه خواهد بود. حال با ظهور چاپگر سه بعدی، همه چیز در شرایط راحت‌تر و ارزان‌تری تغییر می‌کند.

استفاده از کفی پرینت سه بعدی شده Superfeet

استفاده از کفی پرینت سه بعدی شده Superfeet

با استفاده از اسکنر سه بعدی، اسکن سه بعدی صورت می‌گیرد و از طریق چاپ سه بعدی، به صورت سفارشی اندازه پای شخص دقیقا اندازه‌گیری‌ شده و کفی پرینت سه بعدی شده، ارائه می‌شود.

کفی پرینت سه بعدی شده Superfeet

کفی پرینت سه بعدی شده Superfeet

استفاده از کفی پرینت سه بعدی شده Superfeet در کفش

استفاده از کفی پرینت سه بعدی شده Superfeet در کفش

کفش پرینت سه بعدی شده Mycelium

پرینتر سه بعدی، این امکان را فراهم کرده است که برای تولید کفش؛ بتوان از طرح‌های هندسی و اثرهای خاص هنری برای پرینت سه بعدی کفش، استفاده کرد. شرکت Ica و Kostika، کفش عجیبی تولید کرده‌اند که بافت پاشنه کفش، به نوعی شبیه قارچ است و شکل کلی آن شبیه باله‌های یک کوسه به نظر می‌رسد. این کفش بسیار زیبا، محکم و قابل پوشیدن است. این کفش‌ها، تقریبا خطرناک به نظر می‌رسند مخصوصا در بخش پشتی آن. برخلاف؛ ظاهر وحشتناک‌ کفش، اما به‌راحتی طراحی شده‌ است.

کفش پرینت سه بعدی شده Mycelium

کفش پرینت سه بعدی شده Mycelium

در نهایت، کفشی ساختار‌یافته اما بسیار پیچیده در شکلی ظریف حاصل می‌شود که هر دو جنبه زیبایی‌شناسی بصری و قابلیت طراحی را دربردارد.

کفش پرینت سه بعدی شده Mycelium

کفش پرینت سه بعدی شده Mycelium

این شرکت اظهار داشت که: “انسان‌، از بدو تولد سازنده بوده، این طبیعت ماست و ما می‌خواهیم این هنر تجسمی داستان تکاملی را از گذشته به آینده وارد کنیم.”؛ “ما با تکیه بر آخرین تکنولوژی‌های پرینت سه بعدی و داده‌های در دسترس، نه تنها یک کفش را تولید می‌کنیم، بلکه فرآیند و داستانی از پیوستگی و نوآوری را هم ارائه می‌دهیم، و این اولین گام ما است.”

مانند دیگر کفش‌های پرینت سه بعدی شده، این کفش نیز به صورت سفارشی انجام می‌شود، فردی که قصد سفارش دارد، برنامه مرتبط به شرکت را دانلود می‌کند؛ و یک سری عکس از پاهایش می‌گیرد، و یک الگوریتم نمایش مدل سه بعدی مناسب برای بهبود روند حاصل می‌شود؛ تا کفش، دقیقا در اندازه‌ای مناسب با پای استفاده‌کننده ساخته شود.

استفاده از برنامه برای ارائه فایل سه بعدی پا و تهیه کفش

استفاده از برنامه برای ارائه فایل سه بعدی پا و تهیه کفش

داخل کفش‌ها هم به خوبی طراحی می‌شوند به طوری که کاملا مناسب پوشیدن باشند.

افراد زیادی از آن استفاده نمی‌کنند، به این دلیل که فعلا نسخه‌های محدودی از آن‌ها در دسترس است و تنها پنج جفت برای فروش وجود دارد. افرادی هم‌چون Lady Gaga از این کفش استفاده خواهند کرد.

کفش Mycelium از Ica Paru و Kostika Spaho پیشگام در طراحی محاسباتی و سفارشی‌سازی انبوه است که از آخرین تکنولوژی چاپگر سه بعدی استفاده می‌کند.

کفش پرینت سه بعدی شده قارچی

کفش پرینت سه بعدی شده قارچی

این‌گونه کفش‌ها، معمولا مترادف با راحتی نیست، اما بسیار جذاب است که با استفاده از اسکن سه بعدی، طراحی سه بعدی و چاپ سه بعدی بتوان کفش‌های تندیسی شکلی با ظاهری بسیار متفاوت که قابل پوشیدن هم باشد، تولید کرد.

نمایی از کفش پرینت سه بعدی شده قارچی

نمایی از کفش پرینت سه بعدی شده قارچی

و از دیگر خدمات پرینتر سه بعدی، طراحی راحت طرح‌های عجیب و غریب است که فن‌آوری‌های دیگر، قادر به مدیریت طراحی و تولید آن نیستند.

برخی افراد همانند Lady Gaga علاقمند نیستند از هم‌چین سبک‌هایی استفاده کنند و راحتی کفش را ترجیح می‌دهند.

اگر استفاده از کفش‌های این‌چنینی راحت باشد، ممکن است در آینده کفش‌های غیر متعارف، توسط افراد دیگر پوشیده شود و چاپ سه بعدی قطعا ابزار مهمی برای انجام آن خواهد بود.

نمای جلویی از کفش پرینت سه بعدی شده قارچی

نمای جلویی از کفش پرینت سه بعدی شده قارچی

 

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران