نمونه‌ هایی از پرینت سه بعدی کفش و صندل

در دنیای مد، چاپ سه بعدی درب را به روی دنیایی از سبک‌های جدید باز کرده است و طراحان این فن‌آوری، مفاهیم منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهند.

امروزه، برای تامین بهتر نیاز مصرف‌کنندگان از سیستم سفارشی‌سازی استفاده می‌شود، صنعت کفش، نیز یکی از این صنعت‌ها است که مشتریان علاقه‌مند هستند طرح و رنگ کفش مورد‌نظرشان را خودشان تعیین کنند. در این میان؛ با استفاده از طراحی سه بعدی، امکان طراحی هر نوع طرحی حتی طرح‌های پیچیده نیز وجود دارد و نهایتا با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی تولید آن‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

پرینت سه بعدی صندل

دو شرکت Unis Brands و Kickstarter، در تولید کفش فعال بودند و به تازگی شروع به پرینت سه بعدی صندل کردند.

خط تولید صندل را راه‌اندازی کردند، این خط شامل دو سبک مختلف صندل: U-Straps و U-Slides است که هر کدام در تعداد محدودی در دسترس هستند و در مقایسه با قیمت خرده فروشی معمول ۱۴۰ دلار به حامیان کمپین انتخاباتی فقط به قیمت  ۷۵ دلار و ۱۰۰ دلار به فروش رسیدند. نسخه چاپی U-Straps و U-Slides ارائه شده به صورت سفارشی ارائه می شود، و به مشتریان سایز دقیق پا را ارائه می‌دهند.

صندل‌ها با رشته‌های قابل انعطاف پرینت سه بعدی شده‌اند و برای راحتی ساخته شده اند و هر کدام دارای پنج جزء شامل لگو، دکمه، بخش نرم کفش، رویه و کف کفش می باشد که می تواند با الگوها و رنگ‌های مختلفی سفارش داده شوند.

Unisگفت: “زمانی‌که کارم را با فروش کفش ورزشی شروع کردم با اعلام اولین خط تولید صندل در  Kickstarter ، بسیار هیجان‌زده شدم.”

  با تمرکز بر پنج منطقه مختلف، براساس اندازه‌گیری دقیق پای مشتری به صورت جداگانه چاپگر سه بعدی صورت می‌گرفت و به این صورت، هر کفشی در نوع خود منحصر‌به‌فرد است.

صندل پرینت سه بعدی شده در رنگ های مختلف

صندل پرینت سه بعدی شده در رنگ های مختلف

تمام کفش‌های قابل بازیافت در ایالات متحده با پرینترهای سه بعدی توسط مدیر عامل و موسس نیکلاس یونیس طراحی و ساخته شده‌اند.

صندل های پرینت سه بعدی شده

صندل های پرینت سه بعدی شده

در این شرکت، شعارهای مختلفی دارند: از جمله:

کفش ما منحصرا برای شما تولید می‌شود. به این صورت که؛ ما طول و عرض پای چپ و راست شما را اندازه‌گیری می‌کنیم.

کفش‌های ما ۱۰۰% قابل بازیافت هستند. ما می‌توانیم مواد قدیمی و قابل‌استفاده را به کفش‌های پرینت سه بعدی شده جدید دوباره تبدیل کنیم و از آن‌ها استفاده کنیم.

زمانی‌که شما برای دریافت تخفیف در آینده کفش‌های قدیمی خود را برای ما پس می‌فرستید،  ما می توانیم مواد کلیدی قابل استفاده آن‌ها را دوباره استفاده کنیم.

کفش کاترین هردوین

طراح بلژیکی کاترین هردوین، شرکت کفش Elegnano را تاسیس کرد. وی به طراحی کفش علاقه‌مند است و طراحی و ساخت کفش‌ها را به صورت ترکیبی از روش سنتی و پرینت سه بعدی مدرن انجام می دهد. او کفش های بسیار جالبی را پرینت سه بعدی کرد و سعی کرد بر روی پاشنه‌ی کفش بیشتر تمرکز کند و به طراحی آن‌ها بپردازد.

کفش کاترین هردوین

کفش کاترین هردوین

و در فیلم زیر، طراح کفش به طور کامل پرینت سه بعدی این کفش لوکس را توضیح می دهد:

کفش اسکلتی

دانشجویان طراحی مد، نایم جوزفی و سوازان یوسف برای ساخت کفش Melonia با هم کار کردند. آنها از یک اسکن سه بعدی از پاها برای ساخت کفش های سفارشی چاپ شده استفاده کردند. برخلاف ظاهر اسکلتی کفش، که شکننده به نظر می رسند، اما آن‌ها به اندازه کافی قوی هستند که بتوان از آن‌ها استفاده کرد. کفش‌هایی مانند این می توانند در یک حلقه بسته ساخته شوند. به عبارت دیگر، کفش‌های قدیمی می‌توانند بازیافت و تبدیل به کفش های جدید شوند طوری که در این فرآیند میزان هدررفت مواد صفر شود.

استفاده از کفش اسکلتی در فشن

استفاده از کفش اسکلتی در فشن

کفش اسکلتی در فشن

کفش اسکلتی در فشن

کفش strvct

در کفش strvct، از مواد نوآورانه برای ایجاد طرح‌های فانتزی الهام گرفته است. این کفش، با نایلون ، پرینت سه بعدی شده است، ظاهری ظریف دارد و به لطف پرینت سه بعدی فوق العاده قوی و سبک وزن است.

.ظاهر کفش به شکل مثلثی کلاسیک است، که با دقت در آن شفافیت شیشه‌ای کفش‌های سیندرلا قابل مشاهده است

کفش strvct

کفش strvct

Strvct، طیف وسیعی از سبک‌ها، دارد. از آنجا که طرح ها به صورت دیجیتالی ایجاد می‌شوند، امکان هر گونه تغییر وجود دارد.

سبک دیگری از کفش strvct

سبک دیگری از کفش strvct

کفش های سبک میلان

United Nude و۳D Systems در زمینه طراحی و پرینت سه بعدی فعالیت دارند، و معمولا طرح‌های عجیب و وحشتناکی ارائه می‌دهند، تمام کفش‌ها در سه رنگ از نایلون برای بخش های سفت و سخت، از طریق SLS ساخته می‌شوند و از (TPU)  برای قسمت‌هایی از کفش که باید انعطاف پذیرتر باشند، احتمالا با استفاده از سیستم های ۳DS ProJet چاپ می شوند.

مدلی از کفش سبک میلان

“آمونیت”مدلی از کفش سبک میلان

 "Unx2" مدلی از کفش سبک میلان 

“Unx2” مدلی از کفش سبک میلان

 "Ilabo"

“Ilabo”مدلی از کفش سبک میلان

"Unx2" مدلی از کفش سبک میلان 

“Unx2” مدلی از کفش سبک میلان

Zaha Hadid’s “Flames”مدلی از کفش سبک میلان 

Zaha Hadid’s “Flames” مدلی از کفش سبک میلان

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران