پرینت سه بعدی لباس هایی از جنس مواد زیست تخریب پذیر

امروزه دلایل انتخاب لباس، نسبت به قبل متفاوت شده و جنبه‌های متنوعی را در برمی‌گیرد. برخی افراد لباس‌هایشان را براساس علاقه‌مندی‌هایشان انتخاب می‌کنند مثلا تهیه لباسی از جنسی خاص، یا استفاده از نقل قول مورد علاقه‌شان در کتاب‌ها و فیلم‌ها و آرم خاصی یا مکان‌هایی که از آنجا بازدید کردند یا آن را دوست دارند.

Julia Daviy، مدیر صنعت محیط زیست و پاکیزگی، نوع جدیدی از پلاستیک زیست تخریب پذیر پرینت سه بعدی شده را ایجاد کرده و در پرینت سه بعدی لباس از آن استفاده کرده است. وی معتقد است که از این فن‌آوری می‌توان برای حل مشکلات جهانی مانند آلودگی‌های شیمیایی، بهره‌برداری از حیوانات، مصرف انرژی و اتلاف مواد استفاده کرد.

لباس پارامتریک پلیسه دار مرجانی

لباس پارامتریک پلیسه دار مرجانی

ارائه لباس‌های پرینت سه بعدی شده دیوی در هفته مد

در هفته مشهور مد نیویورک (NYFW)، دیوی از اولین مجموعه لباس‌های چاپ سه بعدی‌اش در ایالات متحده رونمایی کرد که علاوه بر ارائه لباس‌های قابل پوشیدن برای زنان، از تکنولوژی جدید پرینتر سه بعدی نیز در آن استفاده کرده بود.

نمونه ای از مدل های لباس دیوی

نمونه ای از مدل های لباس دیوی

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی برای مجله دیجیتال، لباس Daviy با هدف استفاده از خلاقیت برای لباس زنان با استفاده از تکنیک‌های چاپگر سه بعدی برای ایجاد دوره کاملا جدیدی در صنعت مد مورد استفاده قرار گرفته است. این مجله اشاره کرد که”یکی از طراحانی که طرح‌هایش مورد علاقه دوست‌داران مد در سراسر جهان قرار گرفت، جولیا دیوی است. “

در طول سال‌ها، محبوبیت و پذیرش مفهوم قطعات پرینت سه بعدی شده در بین طراحان در حال افزایش است زیرا از طریق تکنولوژی پرینتر سه بعدی با استفاده از مواد سخت امکان خلق قطعات شگفت‌انگیزی با طرح‌های فوق العاده پیچیده فراهم شده است.

با این حال، به دلیل استفاده از مواد به کار رفته در تولید برخی لباس‌های پرینت شده، پوشیدن آن‌ها معمولا غیرممکن خواهد بود.

لباس پارامتریک اقیانوسی سیاه

لباس پارامتریک اقیانوسی سیاه

لباس‌های طراحی شده توسط دیوی در رویداد NYFW

در تاریخ ۶ سپتامبر در رویداد (The Fashion Meet Technology (NYFW مجموعه لباس‌های پرینت سه بعدی شده Daviy، شامل دامن‌های سفارشی، پیرهن‌ها و دو لباس بود که در این رویداد عرضه شد.

او از دو تکنولوژی FDM و SLA برای چاپ سه بعدی قطعات خود استفاده کرد و چندین فیلامنت را ترکیب کرد. Daviy، شخصا هر قطعه را ابتدا طراحی سه بعدی می‌کند و سپس هر مرحله تولید را خودش تکمیل می‌کند.

شگفتی در کار جولیا دیوی

به گفته مجله دیجیتال “جولیا دیوی، به طور ویژه بر روی قطعات منحصر به فردی کار می‌کند که به نظر می‌رسد در همه‌ی آن‌ها از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده شده است در حالی که سایر طراحان فعال در این صنعت، چندین قطعه پرینت کردند و برای نهایی کردن کار به پردازش بیشتری نیاز دارند.”

 

لباس طبیعی خالص

لباس برگرفته از طبیعت حاصل از پرینت سه بعدی

“به علاوه؛ این نوآوری، به عنوان موادی که قابلیت پوشیدن دارد، استفاده می‌شود و به ورود پرینت سه بعدی در جریان اصلی مد و تولید لباس روزمره کمک می‌کند که مشخص کننده فاکتورهایی برای مجموعه طراحان است.”

نمونه‌هایی از لباس‌های تولید شده دیوی

در مجموعه پرینت سه بعدی شده دیوید، قطعات بسیار جذابی در بین آن‌ها (پیراهن Polka Dot Exoskeleton که از دریا الهام گرفته است) یافت می‌شود که اکثریت می‌توانند این لباس‌ها را به عنوان لباس روزانه‌شان در نظر بگیرند و از آن استفاده کنند. یکی از نمونه کارهای وی، چاپ سه بعدی دامن منعطف نئونی صورتی و خاکستری است که از چرم نیز بهتر است و در آن خطوط پارامتریک و یک الگوی سه بعدی به صورت پوست مار به کار رفته است.

دامن منعطف نئونی صورتی و خاکستری

دامن منعطف نئونی صورتی و خاکستری

که نمایی از این دامن در فیلم زیر دیده می شود:

 

بافت پیراهن زیر بسیار شبیه چرم است و از ترکیبی از ضخامت‌های مختلف تولید شده است.

پیراهن پرینت سه بعدی

پیراهن پرینت سه بعدی

در فیلم زیر، نمایی از این لباس قابل مشاهده است:

پیراهن زیر در چندین مرحله تولید شده، پیراهن پارامتریک مرجانی که در تولید آن از صخره‌های دریایی الهام گرفته شده و با وجود ساختار پارامتریک آن و پرینت سه بعدی شدنش اما همانند لباس‌های واقعی قابل پوشیدن است.
نمونه ای از مدل های لباس پرینت سه بعدی شده دیوی

نمونه ای از مدل های لباس پرینت سه بعدی شده دیوی

نماهایی از این پیراهن در فیلم زیر قابل مشاهده است:

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران