الکامپ ۹۷ و روبرو شدن عموم مردم با صنعت پرینت سه بعدی

الکامپ ۹۷ در تاریخ ۶ الی ۹ مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و عده ای زیادی از علاقمندان به کسب و کارهای آنلاین و الکترونیک و افرادی که به تکنولوژی های نوین و نوآوری های قابل توجه علاقه دارند از این نمایشگاه بازدید کردند. ۳DFAST اولین پلتفرم آنلاین خدمات طراحی و پرینت سه بعدی نیز در این نمایشگاه میزبان حضور این عزیزان بود.

3DFAST در الکامپ 97

۳DFAST در الکامپ ۹۷

پلتفرم آنلاین خدمات طراحی و پرینت سه بعدی در الکامپ 97

پلتفرم آنلاین خدمات طراحی و پرینت سه بعدی در الکامپ ۹۷

فضای تعاملی غرفه ۳DFAST در الکامپ ۹۷

پلتفرم آنلاین خدمات پرینت سه بعدی ۳DFAST به شماره ۲۳۲ در سالن ۸ واقع شده بود. بازدیدکنندگان این غرفه با رنگ زرد و مشکی می‌دیدند و یک بخش از غرفه به تجربه بازدیدکنندگان از واقعیت مجازی اختصاص داده شده بود که طرفدار زیادی داشت. یک غرفه تعاملی در فضای واقعیت مجازی طراحی شده بود که هر کس می‌توانست با مکعب های به کار رفته در غرفه را جا به جا کند و طراحی آن را به هم بریزد و در نهایت دیزاین به دست آمده را به عنوان یک مدل سه بعدی ذخیره کند. این فضای تعاملی در واقع یک دمو جذاب از طراحی سه بعدی با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی بود که به زودی خبرهای خوبی از جانب ۳DFAST در این حوزه به شما می‌رسد.

الکامپ 97 با حضور پلتفرم جامع خدمات طراحی و پرینت سه بعدی

الکامپ ۹۷ با حضور پلتفرم جامع خدمات طراحی و پرینت سه بعدی

عکس یادگاری با شخصیت کارتونی : ریک

یکی از ویژگی‌های جذاب غرفه ۳DFAST در الکامپ امسال وجود یک ماسک از شخصیت کارتونی سریال Rick and Morty بود. بسیاری از بازدیدکنندگان با این ماسک عکس یادگاری انداختند. این ماسک به صورت کامل با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته و در نهایت رنگ آمیزی و پولیش کاری برروی آن انجام شده بود.

پرینت سه بعدی ماسک ریک و مورتی rick and morty

پرینت سه بعدی ماسک ریک و مورتی rick and morty

پرینت سه بعدی ماسک ریک و مورتی rick and morty

پرینت سه بعدی ماسک ریک و مورتی rick and morty

همه این‌ها با پرینتر سه بعدی ساخته شده‌اند؟

غرفه ۳DFAST در الکامپ ۹۷ شامل چهار ویترین اصلی بود. به تفکیک کاربرد و تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده شده در تولید قطعه مد نظر.

اکثریت قریب به اتفاق بازدیدکنندگان به خصوص کسانی که تا به حال با پرینت سه بعدی آشنا نبودند و قطعات چاپ شده را از نزدیک ندیده بودند با مشاهده نمونه های پرینت شده متعجب می‌شدند و تصور نمی‌کردند که با دستگاه پرینتر سه بعدی می‌توان چنین قطعاتی را تولید کرد.

قطعات پرینت سه بعدی شده در الکامپ 97

قطعات پرینت سه بعدی شده در الکامپ ۹۷

جنس قطعات پرینت سه بعدی شده از چیست؟

بسیاری از بازدیدکنندگان در مورد جنس قطعات و نمونه‌ها کنجکاو بودند. با توجه به دیالوگ هایی که بین مشاورین ساخت و تولید ۳DFAST و مراجعین مطرح می‌شد به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از مردم تصوری که از پرینتر سه بعدی دارند به تکنولوژی FDM و قطعات ساخته شده با مواد اولیه PLA برمی‌گردد.

جنس قطعات پرینت سه بعدی شده

جنس قطعات پرینت سه بعدی شده

عده‌ای دیگری نیز با تصوری غلط از چاپ سه بعدی انتظار بیش از حدی داشتند. مثلا انتظار داشتند هر متریالی که می‌شناسند را با استفاده از تکنولوژی ساخت افزایشی پرینت کنند. از تصورهای غلط دیگر می‌توان به درک اشتباه از قیمت پرینت سه بعدی اشاره کرد. البته قیمت بالای تکنولوژی های چاپ سه بعدی یه ویژگی بد محسوب می‌شود اما در هر صورت مقایسه آن با قیمت محصولات عمده در بازار قیاس صحیحی نیست و باید در زمینه‌های بخصوصی این قیاس صورت بگیرد تا به ارزش این تکنولوژی نوآورانه پی برد.

کاربردهای پرینت سه بعدی را بگویید

یکی دیگر از مسائلی که از سمت مراجعه کنندگان پرسیده می‌شد، کاربردهای پرینتر سه بعدی بود. البته با دیدن نمونه هایی که در ویترین‌ها بود تقریبا جواب این سوال را متوجه می‌شدند. نمونه‌ها هرکدام نشانی از یک کاربرد در صنایع و شاخه‌های مختلف بودند. دندانپزشکی، طلاسازی، معماری، طراحی صنعتی و ساخت نمونه های اولیه، مجسمه های سه بعدی، اکشن فیگور، ساخت قطعات صنعتی و قالب گیری برخی از شاخه هایی بود که در نمونه های مرتبط با آنها در نمایشگاه الکامپ در معرض عموم قرار گرفته بود.

سوال بازدیدکنندگان در مورد کاربردهای پرینتر سه بعدی

سوال بازدیدکنندگان در مورد کاربردهای پرینتر سه بعدی

پلتفرم آنلاین خدمات طراحی سه بعدی و پرینت سه بعدی چگونه کار می‌کند؟

۳DFAST هر چیزی که شما بخواهید را می‌سازد. کافی است مدل سه بعدی خود را برای ما ارسال کنید و به صورت آنلاین قیمت را مشاهده کنید. ما خدمات پرینت سه بعدی را با استفاده از ۷ تکنولوژی اصلی و ۲۰ متریال خاص و ویژه ارائه می‌دهیم پس با خیال راحت ایده‌هایتان را به واقعیت تبدیل کنید و از ساختن و خلق کردن لذت ببرید.

خدمات طراحی سه بعدی نیز یکی دیگر محصولاتی است که ۳DFAST در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در ذهنتان ایده‌ای دارید، یا ساخت یک قطعه مشکلی از کارتان را حل می‌کند یا سطح زندگی شما را بالاتر می‌برد، طراحان ۳DFAST آماده کمک به شما هستند. کافی است عکس و توضیحات لازم از چیزی که قصد ساختنش را دارید را برای ما ارسال کنید و ما از ابتدا تا انتهای پروسه طراحی و تولید محصول در کنار شما هستیم.

خدمات طراحی سه بعدی و پرینت سه بعدی 3DFAST در الکامپ

خدمات طراحی سه بعدی و پرینت سه بعدی ۳DFAST در الکامپ

۲/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران