پرینت سه بعدی لباس مراسم اپرای پکن : خداحافظ معشوقه من

امروز میخواهیم با هم نگاهی بیاندازیم به یک همبستگی مابین یک سنت بسیار قدیمی و یک تکنولوژی پیشرو ، یعنی پرینت سه بعدی. دلیل این همبستگی پذیرفته شدن روش های جدید ساخت و تولید از سوی بسیاری از کشورهاست. در ادامه ی این پذیرش تکنولوژی با فعالیت چند دانشجوی مقطع دکتری کالج سلطنتی هنر لندن به نام های Mingjing Lin و Tsai-Chun Huang برروی پرژوه به نام Fold the Inter-fashionality قوی تر شد. اکنون با هم این پروژه را بررسی می کنیم و نگاهی به پرینت سه بعدی لباس یک مراسم اپرا می اندازیم. خداحافظ معشوقه ی من در اوایل دسامبر ۲۰۱۷ در شهر پکن برروی صحنه رفت.

هنرهای باستانی و پرینترهای رومیزی

در این پروژه هیجان انگیز از Lisa پرینتر سه بعدی پودری SLS ، مدل رومیزی شرکت Sinterit استفاده شده است. پرینتری اقتصادی که نیازهای واقعی خریدارش را رفع می کند. طراحان این پروژه قادر بودند تا با استفاده از این پرینتر سه بعدی پودری به خوبی مدل های بسیاری دقیق را تولید کنند. و قطعا دقت در مدل نهایی پرینت سه بعدی لباس اپرای پکن معیار بسیار مهمی است. در این پروژه پرینت سه بعدی با هنر باستانی تا زدن و دوختن لباس های چین دار ترکیب شده و نمونه ای بی همتا به عنوان لباس اجرای اپرا آماده شد. به گفته شرکت پرینتر سه بعدی Sinterit این پروژه آغازی است برای بررسی رابطه بین حرکت اندام، ویژگی های بدن انسان و مسائل مطرح در صنعت مد و فشن.

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

با استفاده از پرینترهای سه بعدی ، طراحان قادرند تا از هندسه های خلاقانه در لباس ها استفاده کنند. با ادامه پیدا کردن جریان پرینت سه بعدی لباس ، اشکالی هندسی که تا به حال در مجسمه سازی و سنگ تراشی فراوان دیده می شدند به صنعت مد و فشن راه پیدا می کنند.

تیم طراحی این پروژه در از متریالی به اسم Felxa Black استفاده کرده اند. ویژگی های خاص این متریال پرینت سه بعدی به این تیم توان استفاده از طرح های چین را داده است. طرح چین دار در کنار متریال انعطاف پذیر پرینت سه بعدی لباس را کاملا انحناء پذیر و منعطف کرده است. Chun Huan این متریال انتخاب کرده است، در حالی که Mingjing برروی طراحی سه بعدی الگوریتمی خاص برای شمایل لباس بود.

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

Mingjing Jin طراح پروژه می گوید: ” برای ما مهم بود تا چیزی نو خلق کنیم، لباسی پیشگامانه، که حالت و فرم آن به سنت های اپرای پکن اشاره کند. با توجه به پیشینه سنتی لباس های این مراسم، طرح لباس را به فرمی ساده در نظر گرفتیم و همچنین با تک رنگ بودن لباس به این سادگی اضافه کردیم

این لباس با استفاده از تکنولوژی پیشگام SLS و دستگاه Sinterit پرینت شده است. طراحی های پیچیده و خاص با استفاده از روش ها کلاسیک و تکنیک های ساده دوخت پارچه قابل پیاده سازی نیستند. ویژگی ها و خواص متریال Flexa black به ما این اجازه را داد تا ساختارهای هندسی لباس را حفظ کنیم و انعطاف پذیری و نحوه نشستن لباس بر بدن نیز ویژگی های سنتی را به خوبی انعکاس داد.”

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

آماده کردن سنت ها برای استفاده مردم

چنین نوآوری حتی ممکن است جمعیت قابل توجهی را به خودش جلب کند. مردم متوجه خواهند شد که لباس های قدیمی و سنگین در حال تغییر و آماده شدن برای عصر حاضر هستند.

یکی از اعضای تیم Sinterit می گوید: ” زمانی Mingjing Lin و Chun Huang به صورت جدی این پروژه را آغاز کرده بودند در نظر داشتند که این فعالیت به زودی از حوزه مد و فشن گسترده تر می شود و از یک پروژه هنری فراتر می رود. ”

او صحبت را به این صورت ادامه می دهد: ” این پروژه در واقع یک بازتاب واضح از تغییر فرهنگی است، یک مکالمه بین شرق و غرب، بین مدرنیته و سنت، بین تکنولوژی و دست سازه های بشری. این پروژه مشخصا قدمی است که میزان نفوذ و در هم تنیدگی بخش هایی به ظاهر نامرتبط را مشخص می کند : ارتباطی بین فرهنگ، هنر و تکنولوژی ”

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

از سال ۲۰۱۴ تیم Sinterit سعی کرده است به نحوی طراحان و دیزاینرهای پیشگام و چهارچوب شکن را با استفاده از تکنولوژی SLS به دنیای پرینت سه بعدی دعوت کند. پرینترهای سه بعدی sintera رومیزی هستند و هدف این شرکت در دسترس قرار دادن ساخت قطعات با استفاده از پرینت سه بعدی پودری توسط طراحان در کارگاه های خانگی است. و اکنون به موقعیتی دست یافته که این طراحان از پرینترهای سه بعدی پودری لباس مراسم اپرا را تولید می کنند که در صنعت مد و پوشاک خارق العاده است.

یکی از اعضای تیم Sinterint می گوید: “دست سازه ها و یا هنرهایی همچون خیاطی که از زیرساخت های صنعت مد و پوشاک است و به نحو عمیقی ریشه در سنت ها دارد در حال حاضر با بخش جدیدی روبرو است که تکنولوژی پرینتر سه بعدی باعث به وجود آمدنش شده. این بخش جدید پرستیژ بسیار بالایی دارد و رده کارهای خاص و تک در صنعت مد و پوشاک قرار می گیرد، کارهایی سفارشی که لیدرهای صنعت فشن تا کنون آنها را خلق می کردند.”

پروژه پرینت سه بعدی لباس اپرای پکن نشان داد که صنعت پرینت سه بعدی همچنان با قدرت در حال نفوذ به محیط های متفاوت و جدیدی است. پیش از این نیز صحنه یک تئاتر با استفاده از پرینترهای سه بعدی تولید شده بود. شخصی سازی محصولات مهندسی، تخصصی و فضای آکادمیک، صنعت فیلم سازی و مهم تر از محصولات پزشکی و کمک به حوزه سلامت همه و همه از حوزه هایی است که پرینتر سه بعدی با ورودش باعث تغییرات بسیار مثبتی شده است.

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران