پرینت سه بعدی کیک و آبنبات

برای تولید یک کیک استاندارد مواد تشکیل دهنده معمولی مواردی مانند آرد، تخم مرغ، شیرینی، نوعی چربی، طعم دهنده‌ها و مواد دیگری در شکل‌ها و طعم‌های متنوع استفاده می‌شود. اگرچه پختن کیک به فرهنگ‌های مختلف نیز بستگی دارد. با این حال، با توجه به هزینه مواد اولیه، کیک تولد لوکس بوده و در قدیم عمدتا ثروتمندان از آن استفاده می‌کردند تا زمانی که انقلاب صنعتی در دهه ۱۸۰۰ کمک کرد تا آن‌ها بیشتر قابل دسترسی و مقرون به صرفه‌تر شوند.

در حال حاضر بسیاری از آشپزها، از پرینت سه بعدی استفاده می‌کنند تا محدودیت‌های کیک و کیک‌های سنتی را با پخت کیک‌هایی با طرح‌هایی که ظریف، پیچیده و دقیق هستند، برطرف کنند که ترکیبی از هنر و تکنولوژی در حال ظهور است. صنعت شیرینی از خلاقیت خود برای نوآوری غذاهای جدید آشپزی، مانند پرینت سه بعدی کیک و آبنبات با استفاده از چاپ سه بعدی پرداخته‌اند.

نمونه‌های زیادی در این راستا، ارائه شده است که به برخی از آن ها اشاره می‌شود:

آبنبات به شکل صورت

درست است که تکنولوژی چاپ سه بعدی ممکن است در زندگی افراد نقش بسزایی داشته باشد و پتانسیل نامحدودی در نوآوری داشته باشد و به طور کلی جهان را نجات دهد، اما هیچ چیز مردم را بیشتر از صحبت کردن در مورد مواد غذایی مانند شیرینی‌ها، هیجان‌زده نمی‌کند. یکی از خوراکی‌های زیبا و جذابی که با ترکیبی از حس شوخ‌طبعی، خلاقیت و تکنولوژی همراه است، تصویر شخص بر روی آبنبات به تصویر کشیده شده است در تمام حالات چهره مانند عصبانیت، شادی، جدیت و حالاتی دیگر بسیار هیجان‌انگیز است. در راستای آشپزی در بحث پرینتر سه بعدی، موارد زیادی ارائه شده است. از جمله؛ پرینت سه بعدی غذا و پرینت سه بعدی شکلات و پرینت سه بعدی کیک ارائه شده است.

اخیرا شرکت ارائه‌دهنده این آبنبات، توسط Londoners Sam Part و Ben Redford تأسیس شده است، آن‌ها در جستجوی این هستند که با استفاده از پرینتر سه بعدی آبنبات را نیز با طعم‌ها و شکل‌های جذاب به بازار ارائه دهند.

به این ترتیب، که با استفاده از اسکنر سه بعدی، به اسکن سه بعدی افراد پرداخته و از فایل‌های به وجود آمده بر روی آبنبات و طعم‌های متفاوت استفاده کرده‌اند و کارهای خلاقانه و جدیدی را ارائه داده‌اند. که این فرآیند برای آن‌ها معمولا شش هفته طول کشیده است.

اسکن سه بعدی افراد و پرینت سه بعدی آبنبات

اسکن سه بعدی افراد و پرینت سه بعدی آبنبات

اسکن سه بعدی یک فرد

اسکن سه بعدی یک فرد

از طعم‌های مختلفی استفاده کردند، طعم‌هایی مانند:

پسته خرد شده
لیمو و بیسکویت
ذرت و شکلات
کره بادام زمینی و شکلات
موز و بادام زمینی شور
دانه کنجد سیاه

این شرکت، تعداد زیادی سفارش، حداقل ۱۰۰ آبنبات حاصل از چاپگر سه بعدی شده می‌پذیرد، آن‌ها می‌توانند برای مراسمات مهم و بزرگ مانند مراسم عروسی، احزاب، رویدادهای اداری و غیره خدمات ارائه دهند. به علاوه؛ این شرکت می‌تواند آب نبات‌ها را برای موارد مختلف از جمله به عنوان رژیم غذایی در نظر گرفته و از آن‌ها سفارش دریافت کنند.

پرینت سه بعدی کیک

با استفاده از چاپگر سه بعدی ChefJet Pro، مواد تشکیل دهنده‌ای که معمولا برای کیک‌های سنتی استفاده می‌شوند و می‌توانند برای چاپ کیک‌های سه بعدی مورد استفاده قرار بگیرند. شامل؛ پودر، شکر، آب و مواردی از این قبیل می‌باشند و طعم‌های دلخواه را می‌توان با اضافه کردن میوه‌های خشک، میوه‌های گل و یا گردو و مواردی از این قبیل استفاده کرد.

پرینت سه بعدی کیک

پرینت سه بعدی کیک

روش تهیه‌ی کیک از طریق تکنولوژی پرینتر سه بعدی، به این صورت است که لایه‌های کیک بر روی لایه‌های دیگر پرینت می‌شوند و پس از افزودن مواد لازم، سپس فشرده می‌شوند و نهایتا پختن آن انجام می‌شود.

کیک حاصل از پرینتر سه بعدی

کیک حاصل از پرینتر سه بعدی

دستگاه پرینتر سه بعدی غذا

دستگاه پرینتر سه بعدی غذا

ظهور فناوری جدید چاپگر سه بعدی، کار قنادان را راحت کرده و باعث شده با استفاده از آن ایده‌های خلاقانه‌ی خود را با دقت و سرعت زیاد ارائه دهند؛ مثلا تولید کیک زیر که به صورت شش ضلعی است و مواردی بسیار پیچیده‌تر از این نمونه.

پرینت سه بعدی کیک

پرینت سه بعدی کیک

 

۵/۵ (۴ Reviews)

نظرات کاربران