پرینتر سه بعدی و غذا: پاسخی برای معضل گرسنگی و تغذیه در آسیای جنوب شرقی

آسیای جنوب شرقی در حل مشکل گرسنگی در بسیاری از کشورهای خود تاکنون موفقیت زیادی کسب کرده است، اما امکان دارد با پیشرفت پرینت سه بعدی و استفاده از آن در تولید غذای آماده بتوان به این مسیر شتاب بیشتری هم بخشید. ترکیب پرینتر سه بعدی و غذا ، می‌تواند با ارائۀ یک راه حل مفید، مشکل کمبود غذای مغذی را حل کند.

پرینتر سه بعدی و غذا

پرینتر سه بعدی و غذا

آمار مطرح شده در مورد تغذیه

آمار دریافتی از سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) بیان می‌کند که گرسنگی یا سوء تغذیه در جنوب شرقی آسیا از ۳۰.۶٪ (شیوع سوء تغذیه و یا نقطه مصرف) در دوره‌ی زمانی سال ۱۹۹۰-۱۹۹۲ تا سال ۲۰۱۴-۲۰۱۶ به اندازه‌ی ۹.۶٪ کاهش یافته است. با توجه به تحلیل یک مقاله تحلیلی که اخیرا در مورد این مسائل، انجام شده است، به این معنا نیست که مشکل حل شده است. در حال حاضر، مناطق زیر هنوز هم در جستجوی راه‌حلی برای رفع مشکل گرسنگی و سوء تغذیه‌ی شهروندان هستند:

  • لائوس
  • کامبوج
  • میانمار
  • فیلیپین
  • اندونزی
  • تیمور لست
پرینتر سه بعدی و غذا

پرینتر سه بعدی و غذا

شهرهای آسیای جنوب شرقی، علاوه بر معضل فقدان غذا، در مورد غذاهای ناسالم نیز مشکلاتی دارند و طبق گزارشاتی که اعلام شده است، به دلیل شیوه‌ی زندگی غلط، افراد این مناطق به بیماری‌های نامُسری مانند چاقی، دیابت، بیماری قلبی و حتی سکته مغزی مبتلا شده‌اند.

آیا پرینتر سه بعدی می‌تواند برای بسیاری از این مناطق نجات‌دهنده باشد؟

ما شاهد موارد بسیار متعددی از پرینت سه بعدی غذا بوده‌ایم، مواردی مانند پرینت سه بعدی غذا در فضا، پرینت سه بعدی شکلات و مواردی از این قبیل. اما اکثر آن‌ها از قابلیت پایداری برخوردار نبوده‌اند.

پرینتر سه بعدی و غذا

پرینتر سه بعدی و غذا

به همین دلیل، اگر از تمام مزایای چاپگر سه بعدی در این زمینه استفاده شود، نتایج حاصل شده می‌تواند منجر به رفع مشکلات گرسنگی و تغذیه در آسیای جنوب شرقی و همچنین سایر مناطق جهان بشود.

مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی و غذا

از طریق سهولت در سفارشی‌سازی آن، وعده‌های غذایی خاصی که نه تنها به سلامتی فرد کمک می‌کند بلکه به تمام ویژگی‌های بدن یک فرد نیز مانند سن، جنس، کالری و نیازهای خاص دیگر رژیم غذایی مطابق با مسائل بهداشتی و یا آلرژی‌ها و گزینه‌هایی دیگر توجه می‌شود.

پرینتر سه بعدی و غذا

پرینتر سه بعدی و غذا

حذف زباله‌های غذایی و قیمت مناسب

علاوه بر رفع مشکل تغذیه، پرینتر سه بعدی می‌تواند به حذف بسیاری از زباله‌های غذایی منجر شود. چاپ سه بعدی نیز بسیار سازگار با محیط زیست است و در بسیاری موارد قیمت مناسب‌تری را ارائه می‌دهد.

تامین غذای مناطق محروم

با ظهور چاپ سه بعدی غذا، در مناطقی که با بلایای طبیعی درگیر هستند. می‌توان از آن به عنوان پاسخی برای رفع مسئله‌ی تغذیه اشاره کرد و در این زمینه پیشرفت‌های بزرگی کسب نمود. موضوع تغذیه، به افرادی هم که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و تامین منابع غذایی برایشان دشوار است نیز کمک می‌کند.

پرینتر سه بعدی و غذا

پرینتر سه بعدی و غذا

کاهش حمل‌و‌نقل غذا

حمل‌و‌نقل غذا نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که می‌توان با انتقال چاپگر سه بعدی به محل مورد نظر میزان هزینه‌های جانبی را کاهش داد از جمله هزینه‌ی وسایل حمل و نقل، منابع انسانی و موارد اتلاف شده کاهش یابد.

فشرده‌سازی و کم حجم‌ نمودن غذا با حفظ مواد مغذی و ضروری

به علاوه، از طریق فشرده‌سازی و کم حجم‌ نمودن غذا می‌توان در موارد خاصی از آن‌ها استفاده کرد و مواد مغذی و خاصی را در حجم کمی به افراد تحویل داد.

پرینتر سه بعدی و غذا

پرینتر سه بعدی و غذا

پرینتر سه بعدی و غذا موضوعی بسیار مهم و جنجالی در آینده

با توجه به توضیحات ذکر شده، می‌توان افرادی که به فکر تغذیه‌ی مردم مخصوصا افراد بی‌بضاعتی که با مشکل تغذیه مواجه هستند، علاقمندان و حتی دولت و شرکت‌های مرتبط با این مسائل را قانع کرد که به این مسائل جدی‌تر بیاندیشند و برنامه‌های مناسبی را در آینده برای این معضل فراهم کنند.

پرینتر سه بعدی و غذا

پرینتر سه بعدی و غذا

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران