هیلی داوسن، دختری که با دست پرینت سه بعدیش الهام بخش مردم آمریکا شده است

هیلی داوسن در سال ۲۰۱۰ در هندرسون ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده است. او دچار سندرم پولند است. این  بیماری نادر باعث می‌شود که بخشی از ماهیچه‌های یک طرف بدن در دوران جنینی به خوبی شکل نگیرند. دست راست هیلی تنها دو انگشت دارد که آن‌ها نیز کاملا شکل نگرفته‌اند. وی همچنین در سمت راست سینه‌ی خود یک ماهیچه‌ی بزرگ را ندارد. پدر هیلی پلیس و مادرش عکاس است. او یک برادر بزرگ‌تر به نام زک دارد. برای اینکه بدانید پرینت سه بعدی دست مصنوعی چگونه رویای اورا محقق ساخته است به خواندن ادامه دهید.

پرینت سه بعدی دست مصنوعی هیلی

هیلی در حالی که منتظر است دستش پرینت شود، بازی می‌کند

 

پرینت سه بعدی دست مصنوعی

هیلی برای اینکه بتواند یک زندگی معمولی داشته باشد و مانند سایر کودکان بازی کند و درس بخواند، به دست مصنوعی احتیاج دارد. اما دست‌های مصنوعی که در بازار وجود دارند بسیار گران قیمت هستند. و کودکان در حال رشد هرسال به یک دست جدید احتیاج دارند،  یانگ داوسن (مادر هیلی) تصمیم گرفت که راه ارزان‌تری پیدا کند. او با تحقیق در اینترنت متوجه شد که موسسه‌ای در آفریقای جنوبی طراحی سه بعدی دست مصنوعی خود را برای استفاده‌ی عمومی در اینترنت گذاشته است. او سپس از دانشگاه نوادا در لاس وگاس برای پرینت سه بعدی دست مصنوعی کمک گرفت. این دانشگاه علاوه بر مسئولیت طراحی و پرینت، تمام هزینه‌ها را نیز به عهده گرفت.

هیلی در سن چهار سالگی به اولین دست مصنوعی خود مجهز شد. ماریا جراردی مدیر تیم طراحی در دانشگاه نوادا هر سال طرح اولیه را اندکی تغییر می‌دهد تا دست جدید او را درست کند. دست روباتیک او الکتریکی نیست و همراه با حرکات مچ دست تکان می‌خورد.

پرینت سه بعدی دست مصنوعی هیلی

هیلی و یانگ داوسون

 

یانگ داوسن از آن زمان الهام‌بخش و امیدبخش مادرانی شده است که فرزندان آن‌ها با ناتوانی به دنیا آمده‌اند. آن‌ها برای مشاوره و دلگرمی نزد یانگ می‌آیند و او به آن‌ها کمک می‌کند که به یاری دانشگاه‌های نزدیک، دست و پای مصنوعی پرینت کنند. او در سال ۲۰۱۵  در حالی که مراسم اولین پرتاب توپ بیسبال را در دانشگاه تماشا می‌کرد با خود گفت: شرط می‌بندم هیلی بتواند این کار را انجام دهد! بیسبال ورزش مورد علاقه‎‌ی هیلی و سایر اعضای خانواده‌ش است. برادر هیلی در مدرسه بیسبال بازی می‌کند و خانواده‌ی او مدت زیادی را صرف تماشای بازی‌های بیسبال می‌کنند.

پرتاب اولین توپ‌ در بازی‌های بیسبال

هیلی در سال ۲۰۱۵  و در ۵ سالگی اولین پرتاب خود را برای یکی از تیم‌های دانشگاه نوادا انجام داد. او از آن موقع توانسته است در خیلی از بازی‌های بیسبال پرتاب اول را انجام دهد و با خیلی از بازیکنان محبوبش ملاقات کند. طراحان حتی برای دست مصنوعی او یک پوشش مخصوص طراحی کرده‌اند که بتواند امضای بازیکنان محبوبش را جمع‌آوری کند.

در سپتامبر ۲۰۱۸ هیلی در آخرین بازی از ۳۰ بازی مهم لیگ بیسبال اولین توپ را پرتاب می‌کند و به آرزوی خود خواهد رسید. یونایتد ایرلاینز شرکت هواپیمایی آمریکایی به هیلی و خانواده‌اش اجازه می‌دهد که برای هر بازی به صورت مجانی به ایالات مختلف پرواز کنند. خانواده‌ی هیلی همراه او به استادیوم‌ها رفته و از او حمایت می‌کنند. این فرآیند‌ می‌تواند خسته کننده باشد. اما قطعاً ارزشش را دارد. و خود هیلی؟ نام او در کتاب رکودهای گینس ثبت خواهد شد. چرا که او در تمام بازی‌های مهم یک لیگ بیسبال اولین پرتاب را انجام داده است.

از دیگر افتخارات  هیلی داوسن ملاقات با باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و انداختن اولین مهره هاکی در بازی ۲۰۱۸ بین دو تیم لاس وگاس و فیلادلفیا است.

پرینت سه بعدی دست مصنوعی هیلی

هیلی و دست پرینت سه بعدیش

داستان هیلی فقط در مورد دختربچه‌ای نیست که به کمک تکنولوژی به آرزوی خود رسیده است. داستان هیلی یادآور این نکته است که تکنولوژی زندگی واقعی انسان‌های واقعی را بهتر می‌کند.  ماجرای هیلی و دستان رنگارنگ پرینت شده‌اش الهام بخش کودکان و نوجوانانی است که تا پیش از این ناتوانی جسمی خود را مانعی بر سر راه پیشرفت و رسیدن به آرزوهای خود می‌دیدند.

 

 

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران