توانبخشی بومی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تـوان افزایـی با پرینتر سـه بعـدی یکـی از کاربردهـای موثر ایـن تکنولوژی اسـت. قیمـت پاییـن و دسترسـی آسـان بـه پرینترهـای سـه بعـدی امکان فراگیــر کــردن تــوان افزایــی بــا تکنولــوژی چاپ ســه بعــدی را افزایــش مــی دهـد.

“روبودست” معادل بومی پروژه ای جهانی با عنوان Enabling The Future است. این پروژه عام المنفعه به منظور استفاده از امکانات پرینترهای سه بعدی برای حل مشکلات کودکانی است که با نقص عضو به دنیا می آیند. کودکان تا سن ۱۸ سالگی در سن رشد هستند و امکان ساخت یک دست پروتز و یا الکترونیکی ثابت برای آنها وجود ندارد یا بسیار هزینه بر است در نتیجه این کودکان تا بزرگسالی جایگزینی برای دست ندارند.

“روبودست” یک پروژه برای حل این مشکل با هزینه پایین است.

پرینترهای سه بعدی فرصتی را پدید آورده اند که می توان با هزینه بسیار پایین قطعاتی متناسب با ویژگی های فیزیکی و سلیقه ی هر فرد و صرفا مخصوص آن فرد ساخت. این امکان دقیقا چیزی است که این کودکان نیاز دارند، یک دست که هم کاربردی باشد و هم بتواند به شکلی باشد که از داشتن آن لذت ببرند و حتی حسادت دوستانشان را برانگیزند! چیزی که با آن نه تنها از اجتماع جدا نیفتند بلکه به نقص عضوشان به عنوان یک چیز متفاوت و جالب نگاه شود.

این پروژه بیش از ده نوع دست رباتی پایه برای نقص عضو از ناحیه های مختلف ارایه می کند و همه این دست های رباتی متناسب با رشد کودک می توانند هر دو ماه یک بار دوباره با سایزهای جدید به راحتی ساخته شوند. کودکان دارای “روبودست” می توانند با حرکات بازو و انقباض و انبساط عضلات حرکاتی مانند باز و بسته کردن انگشتان، برداشتن یک توپ و کارهای دیگر را انجام دهند!

در کنار این مدل های پایه ، مدل های دست هایی نیز هستند که بر اساس شخصیت های مورد علاقه کودکان مانند اسپایدرمن، بتمن و… طراحی سه بعدی شده اند و برای کودکان می توانند بسیار چشمگیر باشند

پروژه روبودست در حال حاضر در مرحله سرمایه پذیری و جذب نیرو است، در صورت تمایل به همکاری در هر زمینه مادی و معنوی می توانید با شماره های ۳DFAST که در پایین سایت آمده تماس بگیرید و یا به ایمیل info@3DFAST.ir پیامی با عنوان “Robodast” بفرستید.

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران