چهارمین انقلاب صنعتی: فناوری های پرینت سه بعدی و  ارزش های افزوده ی آن

در ابتدای ورود فناوری  پرینت سه بعدی شور و شوق زیادی وجود داشت. حتی بسیاری پیش بینی کردند که در هر خانه ای یک پرینتر سه بعدی وجود داشته باشد. مصرف کنندگان می توانند هر چیزی را که نیاز دارند، از اسباب بازی های کودکان گرفته تا قطعات خودرو و موارد دیگر، “پرینت” کنند. خدمات پرینت سه بعدی همانند بسیاری از ایده های جسورانه زمان می برد تا تأثیر قابل توجهی در جامعه ایجاد کند. درست  است که پرینت سه بعدی  برای اولین بار در تبلیغ و پیش بینی  مورد اقبال عموم قرار گرفت. با این حال ، این بدان معنا نیست که فن آوری های جدید فوق العاده سودمند نیستند و صنایع را تغییر می دهند.

امروزه صنایع مختلفی از فناوری های تولید جدید و نوآوری شده  استفاده می کنند. این ها نه تنها شامل تولید محصولات بلکه بخش های پزشکی، هوافضا و ساختمان می باشد. در عوض پیشرفت آرام و بی سرو صدای فن آوری پرینت سه بعدی باعث رونق کسب و کارها و ایجاد نوآوری هایی می شود. فناوری پرینت سه بعدی همچنین راه حل های جدیدی را برای حل برخی از چالش برانگیزترین مشکلات جهان ارائه  داده است. در نتیجه، نگاهی نو به فن آوری های تولید نوآورانه مطمئناً ارزشمند است.

درک اینکه پرینت سه بعدی چیست قبل از اینکه کسی بتواند مزایا و تأثیرات آن را کاملاً درک کند، مهم است. اساساً، پرینت سه بعدی به توانایی ایجاد اشیا قابل استفاده  از تکنیک های ساخت لایه ای اشاره دارند. برای بازسازی یک طرح ، نرم افزار ویژه مواد را به صورت لایه ای همراه با پرینتر سه بعدی اضافه می کند. این مواد می توانند شامل چوب ، پلاستیک ، فلز و موارد دیگر باشند.

استقلال یکی از تأثیرات بالقوه پرینت سه بعدی است:

فن آوری های  پرینت سه بعدی امید و هیجان زیادی را در ابتدا برای همه ایجاد می کردند. اما با گذشت زمان ، واقعیت کاملاً عمیق به عنوان چشم انداز نبود زیرا داشتن مدرک خاص بخشی از نیاز مدیریت نرم افزار و پرینتر سه بعدی بود. به همین ترتیب، مهارت های طراحی شی بعنوان  استعدادهای اساسی و بسیار ضروری برای به دست آوردن واقعی منافع در سطح مصرف کننده بودند. با گذشت زمان، به طور فزاینده ای آشکار شد که فن آوری های تولید جدید چیزی است که مردم هنوز برای آن آماده نیستند.

 

فن آوری های تولید جدید: دندان ساخته شده از پرینت سه بعدی

سلامت انسان به طور قابل توجهی از فن آوری های تولید جدید بهره مند شده است.

پی بردن به مزایای فن آوری های پرینت سه بعدی

فناوری پرینت سه بعدی، علی رغم عدم وجود آن در خانه ها امروزه، هنوز هم مزایای فوق العاده ای دارد. فناوری پرینت سه بعدی به نیروی کار کمتری نیاز دارد، که منجر به کاهش هزینه تولید می شود. به همین ترتیب ، فناوری پرینت سه بعدی امکان تولید به موقع و هزینه مدیریت موجودی کمتر را فراهم می کند. و به محض دیجیتالی شدن، فناوری های پرینت سه بعدی باعث می شود که اشتباهات کمتری ایجاد شود و در صورت لزوم تغییرات سریع تری ایجاد شود. همه اینها مزایای قدرتمندی در ساخت را دارند.

این بینش ها به ما نشان می دهد که فناوری پرینت سه بعدی در درجه اول یک ابزار ساخت فوق العاده برای شرکت ها است. و در حقیقت، روش استفاده بسیاری از صنایع از فن آوری های تولید مواد افزودنی بسیار هیجان انگیز است. به عنوان مثال: کفش، سمعک و ارتودنسی به صورت سفارشی برای افراد با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ساخته شده است. به همین ترتیب، فناوری های تولید پیکربندی های هندسی جدیدی را ارائه می دهند که باعث پیشرفت طراحی محصول می شوند. و به طور فزاینده ، مواد در حال بهبود هستند که باعث کاهش وزن محصول می گردند.

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران