کفش های پرینت شده سه بعدی  سازگار با محیط زیست

DREIGEIST در استفاده از فن آوری های تولید افزایشی از برنامه های پیشرو و آینده نگر تخصصی ارائه میدهد. وبه عنوان اولین برنامه اجرایی به همراه شرکت  EMEA VoxelDance ، محصولات نرم افزاری این شرکت را توزیع می کند. در این برنامه همکاری  به عنوان اولین پاسخ دهنده برای پشتیبانی فنی عمل می کند و انواع برنامه های کاربردی عملی را برای فروشندگان و مشتریان نهایی ارائه می دهد.

شرکت DREIGEIST به طور فعال در توزیع و پشتیبانی فنی BASF Forward AM نیز مشارکت دارد . بنابراین برای اجرای این پروژه آزمایشی حضور DREIGEIST  امری طبیعی ایست . این پروژه با عنوان پرینت کفش های ماندگار  میتوان آن را معرفی کرد. این کفش های مخصوص  با  پرینتر سه بعدی Unitech Pilot 250HD SLA و رزین فتوپلیمر BASF Ultracur3D® RG 35  پرینت خواهند شد.

 تولید ابزار کفش

تأمین کنندگان ابزار کفش هنگام تولید برای ماندگاری و دوام محصول با موانع زیادی روبرو هستند. اغلب آنان  با استفاده از روش های معمول تولید ، در پروسه اولیه نمونه گیری هزینه های زیادی را متحمل می شوند..  علاوه بر محدودیت در طراحی  و ساختار ، مجبورند برای هر طرح یک نمونه اولیه کاملاً جدید در سایز های مختلف تهیه کنند. تهیه این حجم از نمونه ها، هزینه بر و وقت گیر است.

با استفاده از نمونه سازی سریع و قابلیت تکرار طراحی پرینت سه بعدی ، می توان این زمان تولید و هزینه های عملیاتی را به حداقل ممکن رساند.  همچنین مسئله حفاظت از IP وجود دارد که اطمینان از آن هنگام انتقال یک طراحی اختصاصی از نقطه ای به نقطه دیگر در زنجیره های عرضه جهانی امروز دشوار است.  با  اجرای این ارزش افزوده، این زنجیره های تأمین می توانند در یک منطقه محلی تر، یا حتی در داخل کشور برای محافظت حداکثر متراکم شوند.  این امر همچنین باعث کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از حمل و نقل باشد.

استفاده از فناوری AM برای ماندگاری مزیت رقابتی بیشتری را به همراه دارد: تولید کنندگان کفش معمولاً مجبورند در هر اندازه کفش تولید و ذخیره کنند. انبار داری حجم وسیعی از فعالیت شرکت های تولید کننده را به خود اختصاص میدهد و علاوه برا آن هزینه های بالای را متحمل تولید کننده.  مهاجرت به AM فضای ذخیره سازی را دیجیتال می کند و انبارهای پرهزینه را منسوخ می کند.

آخرین ساختهای پرینت شده بصورت سه بعدی منحصراً با استفاده از نرم افزار آماده سازی داده افزودنی Voxel Dance تهیه شده است.  فراتر از برش و پشتیبانی از قابلیت تولید، این برنامه امکان ویرایش قطعات در حین پردازش و تعمیر مدل STL را فراهم می کند، تا از صیقی بودن  و میزان موفقیت پرینت اطمینان حاصل می کند.

رمز اصلی این تولید خاص، قابلیت تولیدو استفاده از  ساختار پر کننده شبکه Voxel Dance Additive بود، که به کاربران امکان می دهد بخشی را توخالی کرده و حجم داخلی آن را با شبکه جایگزین کنند.  از این ویژگی می توان برای کاهش خودکار مصرف مواد داخلی و همچنین زمان پرینت استفاده کرد و در نتیجه باعث کاهش بیشتر هزینه ها و زمان می شود.

 

 

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران