پرینت سه بعدی گوش از دست رفته ون گوگ

مهندسی بافت، به پیشرفت‌های مهم پزشکی و علمی کمک می‌کند، مثلا لایه‌های پوستی را در آزمایشگاه رشد می‌دهند و به زخم‌ها پیوند می‌زنند تا به افرادی که بر اثر سوختگی پوستشان از بین رفته است، کمک کنند.

اما آیا مهندسی بافت می‌تواند یک واسطه جدید برای هنر باشد؟

وینسنت ون گوگ، در سال ۱۸۸۸ زمانی‌که در بیماری روانی به سر می‌برد؛ گوش چپ خود را قطع کرد.

طی پروژه‌ی عجیبی، یک هنرمند به نام استراب؛ با استفاده از پرینتر سه بعدی و DNA خود هنرمند و اقوام وی گوش از دست رفته وینسنت ون گوگ را بازسازی کرد. گوش به تجهیزاتی الکترونیکی متصل شد تا بتواند صداهای اطرافش را بشنود.

آزمایش هنری حتی ممکن است منجر به پیشرفت‌های جدیدی در دنیای علم شود.

خالق این قطعه گفت:” من از علم به طور کلی مانند یک نوع قلم‌مو استفاده می‌کنم.”

پرینت سه بعدی گوش از دست رفته ون گوگ، هم‌اکنون در نمایشگاه هنرهای زیبای رونالد فلدممن در شهر نیویورک در نمایشگاه کار استراب در حال نمایش است.

سلف-پرتره ونگوک با گوش بریده شده

سلف-پرتره ونگوک با گوش بریده شده

وینسنت ون گوگ

وینسنت ون گوگ، در سال ۱۸۸۸ زمانی‌که در بیماری روانی به سر می‌برد؛ گوش چپ خود را قطع کرد و به عنوان نابغه شکنجه شناخته شد، این حالت روحی وی، در نقاشی‌های زیبای او قابل مشاهده است.

هر چند دو مورخ آلمانی ادعا می‌کنند که وی گوش خود را در مبارزه با دوست خود، Paul Gauguin هنرمند فرانسوی، از دست داده و برای محافظت از دوستش سکوت کرده است.

از آن به بعد، ضایعه از دست رفته تقریبا به اندازه هنر او معنی پیدا کرده و مهم شده است.

استفاده از پرینت سه بعدی گوش از دست رفته گوک، یک ایده کاملا جدید و شگفت‌انگیز بود و هنگامی‌که پرینت سه بعدی تابلو شب پرستاره ون گوگ نیز انجام شد، این دو به همراه هم می‌توانستند، این حس را منتقل کنند که وی زنده است!

در فیلم زیر، نقاشی شب پرستاره ونگوگ، به صورت متحرک و دخالت در حرکت اجزای آن، واضح و با جزییات زیاد نشان داده می‌شود:

فرآیند بازسازی گوش از دست رفته ون گوگ با پرینت سه بعدی و DNA

هنرمند بوستونی، دیموت استروب، مشهورترین گوش جهان را بازسازی کرد. استروب، با استفاده از CRISPR / Cas9،  قادر به ساختن چیزی فوق العاده شد که به طرز وحشتناکی شبیه به گوش واقعی از دست رفته ون گوگ شده بود. وی از تصویربرداری کامپیوتری، استفاده کرد و گوش چاپ سه بعدی شده را کاملا شبیه نمونه اصلی ساخت.

بازسازی گوش از دست رفته ون گوگ از طریق پرینت سه بعدی و DNA

بازسازی گوش از دست رفته ون گوگ از طریق پرینت سه بعدی و DNA

با استفاده از کاربردهای پرینت سه بعدی، که بسیار متنوع است، استفاده از طراحی سه بعدی و مدل سه بعدی و علم “مهندسی بافت”؛ گوش ساخته شد.

به این صورت که کروموزوم Y و ۱/۱۶ ژنوم نبیره ون گوگ، Lieuwe van Gogh  استخراج شد، به‌علاوه؛ DNA خود وینسنت که در سال ۱۸۸۳ با خیس کردن تمبر توسط خودش بر جای مانده بود نیز در اختیارشان قرار گرفت.

اگرچه اکثر مواد ژنتیکی در سلول‌های نبیره ونگوگ، مربوط به ونگوگ است، اما؛ دارای DNA متفاوت میتوکندریایی است زیرا این DNA، منحصرا از طریق مادر به ارث برده می‌شود و از آن‌جایی‌که او آشنایی فامیلی با ونگوگ (و برادر ونگوگ) نداشت، از اقوام خواهری وی کمک گرفتند.

میتوکندری را می‌توان از سلول‌های بزاق هم استخراج کرد در نتیجه از بزاق وی استفاده شد.

گوش از دست رفته ون گوگ در آزمایشگاه

گوش از دست رفته ون گوگ در آزمایشگاه

گوش ون گوگ می‌تواند بشنود!!

هنر؟ علوم پایه؟ مرده؟ هر چه که باشد، وینسنت ون گوگ می‌تواند صدای شما را بشنود!!

در حال حاضر گوش تحت مراقبت‌های ویژه است و در بیمارستان بریگهام بوستون و بیمارستان زنان که در آن درست شده است، نگهداری می‌شود.

و با مایع مواد مغذی اکسیژن نگهداری می‌شود و به این ترتیب گوش می‌تواند چندین سال زنده باقی بماند.

گوش درون محلول مواد مغذی

گوش درون محلول مواد مغذی

برخی از افراد علاقه‌مند، مایلند به این هنرمند بزرگ نزدیک شوند، در این حالت، آن‌ها می‌توانند از طریق یک میکروفون با گوش صحبت کنند.

صدا توسط نرم‌افزار پردازش می‌شود که شبیه سازی امواج عصبی صورت می‌گیرد و صدا در همان لحظه تولید می‌شود و نمایانگر اعصاب شنوایی است.

در فیلم زیر فرآیند تولید گوش نشان داده می‌شود:

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران