پرینت سه بعدی کفش بافته شده نمونه‌ای منحصر به فرد در صنعت کفش

در دنیای مد، پرینت سه بعدی، این فرصت را برای افراد در حوزه‌های مختلف فراهم کرده است. طراحان نیز از جمله افرادی هستند که بسیار از این فن‌آوری استفاده می‌کنند تا موارد منحصر به فردی را تولید کنند. Ganit Goldstein، مدرک کارشناسی ارشد خود را از آکادمی هنر و طراحی Bezalel در اورشلیم، دریافت کرده است. وی با شرکت Stratasys که در حوزه‌ی چاپ سه بعدی فعالیت می‌کند، همکاری کرد و سری کفش‌های جدیدی به صورت پرینت سه بعدی کفش بافته شده نمونه‌ای منحصر به فرد در صنعت کفش را معرفی کرده است.

پرینت سه بعدی کفش بافته شده 

پرینت سه بعدی کفش بافته شده

مجموعه گلدشتاین

مجموعه گلدشتاین، که شامل هفت لباس چاپ سه بعدی شده و شش جفت کفش بود، در نمایشگاه مد هنر بنیاد مد ۲۰۱۸، که در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ در موزه هنر آسیا سانفرانسیسکو برگزار شد، منتشر گردید.

مجموعه‌ی گلدشتاین، همگی با استفاده از چاپ سه بعدی تولید شده‌اند. گلدشتاین با براندازی مرزهای بین تکنولوژی تولید مدرن و طراحی مد سنتی، طیف وسیعی از قطعات منحصر به فردی را ایجاد کرده است. که دو نمونه از نمونه کارهای این مجموعه که شامل پرینت سه بعدی زیورآلات و پرینت سه بعدی لباس است، در زیر ارائه شده است:

پرینت سه بعدی زیورآلات

پرینت سه بعدی زیورآلات

طراحی سه بعدی پرینت سه بعدی لباس

طراحی سه بعدی پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

پرینت سه بعدی لباس

پروژه پرینت سه بعدی کفش بافته شده

بخشی از پروژه فارغ‌التحصیلی گلدشتاین، ترکیب تکنولوژی پرینت سه بعدی با صنایع سنتی مانند بافندگی است. وی در این باره، توضیح داده است: “کار من با طراحی و تولید اشیاء دیجیتالی به عنوان ابعاد سه بعدی، آغاز شده است و از این طریق، موارد دستی را به شیوه‌ای منحصربه‌فرد برای هر شی به کار می‌برم.”

پرینت سه بعدی کفش بافته شده

پرینت سه بعدی کفش بافته شده

ایده‌ی این مجموعه‌، از تجربیات گلدشتاین، در ژاپن به دست آمده است، او تکنیک بافت سنتی به نام “IKAT بافی” را در دانشگاه هنر توکیو آموخت. وی پس از بازگشت به اسرائیل، با استفاده از پرینتر سه بعدی Prusa i3 Mk3، فرآیند بافندگی را توسعه داد.

پس از آن، گلدشتاین در سال‌های اخیر با قدرت کار کرده است تا سه جفت کفش را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی Connex3 Color، و Multi-Material تولید کند. ترکیب “IKAT بافی” و چاپ سه بعدی طرح‌های واقعا پیچیده و سفارشی را فراهم کرده است.

پرینت سه بعدی کفش بافته شده 

پرینت سه بعدی کفش بافته شده

ترکیب تکنولوژی پرینت سه بعدی و طرح‌های سنتی

گلدشتاین گفت: “تکنولوژی پیشرفته پرینتر سه بعدی فرصت‌های بی‌شماری را برای طرح‌های من فراهم کرده است، و من را قادر کرده تا با استفاده از پرینت سه بعدی هر طراحی در هر سطح وکسل مورد نظر و در رنگ‌های پرطراوت و زیبا و طیف وسیعی از مواد، همگی در دسترس باشند.”

وی اضافه کرد: “این قابلیت برای کنترل هر وکسل برای هر طرح، من را قادر کرده است، بتوانم به طراحی بدون مرز و ترکیب چاپ سه بعدی با تکنیک‌های بافت سنتی برای تولید کفشی فوق‌العاده و خیلی واقعی بپردازم.”

پرینت سه بعدی کفش بافته شده

پرینت سه بعدی کفش بافته شده

برای طراحان مشتاق، توانایی مربوط کردن فن‌آوری پیشرفته به صنایع دستی سنتی بسیار هیجان‌انگیز است و آزادی طراحی بدون محدودیت را در سال‌های اخیر فراهم کرده است.

” رمز طراحی مناسب و موفق به نظر من، این بوده است که برای اولین بار راهی برای ترکیب روش‌های طراحی سنتی، و تکنولوژی جدید فراهم شده است.”

پرینت سه بعدی کفش بافته شده

پرینت سه بعدی کفش بافته شده

مزایای ترکیب تکنولوژی پرینت سه بعدی و طرح‌های سنتی

گلدشتاین توضیح داد: “چاپ سه بعدی، نه تنها باعث سرعت بخشیدن به فرآیند طراحی و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود، بلکه باعث می‌شود که طراحان آزادی کامل را نیز داشته باشند.” نائومی کیمپفر، مدیر خلاق هنر، طراحی و مد در Stratasys نوشت: “ما در صنعت مد، از فرصت‌های بسیار زیادی برای سفارشی‌سازی که از طریق چاپ سه بعدی ارائه می‌شود، توجه زیادی می‌کنیم.”

پرینت سه بعدی کفش بافته شده

پرینت سه بعدی کفش بافته شده

این شرکت، طراحان را نیز تشویق کرده است تا از فرصت‌هایی که از طریق تکنولوژی برای ایجاد موارد پیشرفته و مهم، طرح‌های شخصی طراحی شده‌اند، به سرعت، به صرفه و بدون مرز در طراحی سنتی بهره‌مند شوند. اولین مجموعه از پرینت سه بعدی کفش بافته شده در مسابقات بین المللی TALENTE در سال ۲۰۱۹ در مونیخ آلمان از ۱۳ تا ۱۷ مارس ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران