پرینت سه بعدی وسایل آشپزخانه و گلدان‌های تزیینی

از قالب‌های کوکی‌، گلدان‌ها، و مجموعه‌های باغبانی تا چوب لباسی، لامپ‌ها و وسایل آشپزخانه، به نظر می‌رسد که وسایل خانه پرینت سه بعدی شده بسیار مهم هستند و در تکنولوژی پرینتر سه بعدی نیز روی آن فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

ما معتقدیم که دیدگاه خلاق می‌تواند یک شی را به عشق، یک محصول را به یک نمونه و یک کسب و کار را به یک نام تجاری تبدیل کند و بر این باوریم که با همکاری با مارک‌های هیجان‌انگیز جهان، می‌توانیم آینده را شکل دهیم تا راه‌های نوآورانه‌ای برای طراحی محصول، بسته‌بندی، معماری، طراحی خرده فروشی، مبلمان و تکنولوژی ایجاد کنیم و به این ترتیب، پرینت سه بعدی وسایل آشپزخانه و گلدان‌های تزیینی بیانگر نمونه‌ای از تلاش‌ در مورد ترکیب دو جنبه دیجیتالی و انسانی با هم می‌باشد.

پرینت سه بعدی وسایل آشپزخانه

پرینت سه بعدی وسایل آشپزخانه

پرینت سه بعدی وسایل آشپزخانه

طراح نیویورکی Joe Doucet، به نام “طراح قرن بیست و یکم” توسط Forbes انتخاب شده است، وی اخیرا با استفاده از خدمات پرینتر سه بعدی مجموعه‌ی جدیدی از لوازم خانگی سه بعدی برای یک نمایشگاه ایجاد کرده است و تحت عنوان نام تجاری جدید در موزه طراحی Cooper Hewitt Smithsonian به نمایش گذاشته است. Doucet، مجموعه‌ای از وسایل آشپزخانه خاکستری، کارد و چنگال و موارد خاصی را برای ویترین موزه طراحی کرد. وی، در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه اسمیتسونیان کوپر هیتیت ملی شد که جایزه بهترین طراح محصول است. Doucet می‌گوید: “ما معتقدیم طراحی، ابزاری برای ایجاد فرصت‌ها است.”

پرینت سه بعدی وسایل آشپزخانه

پرینت سه بعدی وسایل آشپزخانه

این ظروف چاپ سه بعدی شده، می‌تواند برای انجام چندین کار مختلف برای خدمات و تهیه غذا مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال، سرپوش‌ها به عنوان در برای ظروف استفاده می‌شود تا محتویات درونشان تازه نگه داشته شوند، به علاوه، می‌توان از آن‌ها به عنوان درب بشقاب نیز استفاده کرد.

پرینت سه بعدی ظرف و سرپوش پلاستیکی

پرینت سه بعدی ظرف و سرپوش پلاستیکی

Doucet توضیح داد: “ما با تولید ظروف آشپزخانه چندکاره، آشپزی و وسیله‌ای برای ذخیره‌سازی غذا را فراهم می‌کنیم و از این طریق نیاز به استفاده از اقلام جداگانه برای هر مرحله نیست و از هدر رفتن آب آشامیدنی برای تمیز کردن هر مورد استفاده از بین می‌رود. ”

پرینت سه بعدی ظرف و سرپوش پلاستیکی

پرینت سه بعدی ظرف و سرپوش پلاستیکی

Doucet به Dezeen در مورد نمونه ظروف‌های پرینت سه بعدی شده اشاره کرد و گفت: “آن‌ها در آینده‌ای نزدیک با جنس فولاد پرینت می‌شوند، اما نمونه‌های اولیه با تکنولوژی‌های فعلی ساخته شده‌اند.”

پرینت سه بعدی ظرف و سرپوش پلاستیکی

پرینت سه بعدی ظرف و سرپوش پلاستیکی

پرینت سه بعدی گلدان‌های تزیینی

Söderström، متولد سوئد و Wang متولد کپنهاگ، مجموعه‌ گلدان‌هایی را به عنوان بخشی از مجموعه خود به نام کاوش، منتشر کردند. در ابتدا ایده‌ها و طراحی‌ها، به عنوان هنرهای تجسمی ساده‌ای در نظر گرفته می‌شدند، اما این دو نفر به زودی این پتانسیل را برای تبدیل آن‌ها به گلدان نیز مشاهده کردند. با استفاده از طراحی سه بعدی و چاپ سه بعدی، الگوهای شکل و رنگ که عناصر سطحی را زیبا می‌کنند، توسط یک الگوریتم ایجاد شده و سپس با استفاده از یک چاپگر سه بعدی ColorJet پرینت می‌شود.

Wang و Söderström

Wang و Söderström

هر گلدان از دو قسمت تشکیل شده است: خود گلدان، که به شکل متقارن است و یک پایه غیرمتقارن، که این دو با هم ساختاری غیرمنتظره‌ و زیبا را تشکیل می‌دهند.

 گلدان و پایه گلدان پرینت سه بعدی شده

گلدان و پایه گلدان پرینت سه بعدی شده

همانطور که آنی وانگ در مصاحبه ای با Dezeen توضیح داد، خود گلدان به طور مستقیم پرینت سه بعدی می‌شود، در حالی که پایه آن، شکلشان از قالب‌ پرینت سه بعدی شده تولید شده‌ است و به نام تیم طراحی‌ش، نام‌گذاری شده است. “چاپ با رنگ کامل به ما این امکان را می‌دهد که داده‌های دیجیتالی را به صورت فیزیکی یکپارچه انتقال دهیم. قطعه موجود در پایه از جنس پلی اورتان به منظور ارائه مجسمه‌ پایه جامد و سنگین استفاده شده است. ”

سه نوع گلدان پرینت سه بعدی شده

سه نوع گلدان پرینت سه بعدی شده

Wang & Söderström از این گلدان به عنوان نمادی بسیار جالب برای کنار هم قرار دادن دنیای طبیعی و دیجیتال که اغلب آن‌ها را به عنوان متضاد در نظر می‌گیرند، استفاده کرده‌اند. پر کردن گلدان با گل‌ها، شاخه‌ها و یا مواردی دیگر همراه است، هم‌نشینی جالبی بین این دو روش فراهم شده است.

گلدان خال خالی پرینت سه بعدی شده

گلدان خال خالی پرینت سه بعدی شده

“سه مجسمه، بیانگر یک رویکرد در مورد چگونگی آوردن اجسام مجازی به زندگی است. به این صورت که با دقت در نرم‌افزار دیجیتالی آورده می‌شوند و توسط چاپ سه بعدی ساخته شده است که در یک لایه ایده‌آل طبیعی پنهان شده است. ما با اینکه از فرآیندهای دیجیتالی استفاده می‌کنیم، جایی که دیجیتال بیشتر و بیشتر در زندگی ما حضور دارد اما یک اثر انسانی را حفظ کرده‌ایم. ”

پرینت سه بعدی گلدان

پرینت سه بعدی گلدان

۴.۸/۵ (۴ Reviews)

نظرات کاربران