پرینت سه بعدی نقاشی رنگ روغن چشم‌نواز

با توجه به اینکه نقاشی، یک اثر بصری محسوب می‌شود، به جز عوامل دیگری که در نقاشی و آثار هنری تاثیر دارد، نکته‌ی کلیدی پیشرفت در این زمینه استفاده از روشی است که بتواند بینندگان را بیشتر جذب کند و او را از یک نگاه گذرا فراتر ببرد. Guido Salimbeni، هنرمند ایتالیایی در تلاش است که با ارائه پرینت سه بعدی نقاشی رنگ روغن چشم‌نواز، گامی در ایجاد اثری هنری با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی و عناصر و تکنیک‌های نقاشی سنتی ایجاد کند.

پرینت سه بعدی نقاشی رنگ روغن چشم‌نواز

پرینت سه بعدی نقاشی رنگ روغن چشم‌نواز

Salimbeni و نظرش در مورد اثر هنری

Salimbeni  گفت: “یکی از نکات اصلی مدنظر هنرمندان در طول تاریخ، این است که توجه تماشاگران را به نقاشی خود بیشتر جذب کنند. مخصوصا زمانی‌که اثر هنری فرد در یک نمایشگاه در معرض دیدن قرار گرفته باشد. در این حالت، هنرمند بسیار خوشحال خواهد شد راهی پیدا کند که نقاشی وی در بین دیگر آثار برجسته جلوه کند. رنگ، شکل، ترکیب، طراحی، موضوع، ماده و سطح آن همه از جمله عوامل موثر بر تصویر نهایی نقاشی، چگونگی واکنش به نور و نحوه نمایش آن از طریق نور به چشم بیننده خواهد بود، که در این بین اضافه کردن یک لایه‌ی پیچیده‌ی اضافی در نقاشی با استفاده از پرینتر سه بعدی کار بسیار جذابی می‌شود و تاثیر بسزایی دارد و از این طریق، با استفاده از فرصت منحصربه‌فرد تکنولوژی پرینت سه بعدی به ایجاد یک تابلوی جذاب‌تر و پویاتر دسترسی خواهیم داشت.”

نمونه ای از پرینت سه بعدی نقاشی رنگ روغن

نمونه ای از پرینت سه بعدی نقاشی رنگ روغن

استفاده از سبک رامبرانت با به کارگیری پرینت سه بعدی

وی توضیح داد:”رامبراند، یکی از بزرگترین نقاشان هلندی بوده است، وی برجسته‌ترین آثار خود را با رنگ‌های بسیار ضخیم و مات، که اغلب از سفید سرب بود، استفاده می‌کرده است. گاهی اوقات او یک لایه از برگ طلا را در بالای رنگ ضخیم اضافه می‌کرد. هنرمندان مدرن عناصر مجسمه‌سازی را با نقاشی ترکیب کرده‌اند تا این تصور ایجاد شود که نقاشی بسته به مکان بیننده تغییر می کند.” Salimbeni توضیح می‌دهد: “من این فرصت را از طریق چاپ سه بعدی ارائه دادم و آن را به نقاشی‌هایم اضافه کردم.”

نمونه ای از نقاشی رنگ روغن

نمونه ای از نقاشی رنگ روغن

ترکیب تکنولوژی پرینتر سه بعدی و روش سنتی نقاشی

طراحی سه بعدی نقاشی

نقاشی‌های Salimbeni، با شیوه‌ای به اندازه کافی سنتی شروع می‌شود. او ابتدا با طراحی و انجام مطالعات فرم‌ها و ترکیب شروع می‌کند و این روند، بین نقاشی سنتی و طراحی سه بعدی تغییر می‌کند. با نرم افزار سه بعدی کار می‌کند. سپس بر روی یک بوم آماده کار می‌کند و با زیرسازی، لایه‌های نازکی از رنگ مات را ایجاد می‌کند و هاله‌ای مبهم ایجاد کرده که نقاشی در زیر آن کم‌رنگ دیده می‌شود.

نمونه ای از نقاشی رنگ روغن

نمونه ای از نقاشی رنگ روغن

پرینت سه بعدی نقاشی

پس از طراحی سه بعدی در نرم افزار سه بعدی، یک مدل نهایی برای پرینت سه بعدی از مواد ماسه سنگ، رزین یا پلاستیک ایجاد می‌شود. پس از آماده شدن عنصر سه بعدی آماده می‌شود و سپس به طور مستقیم بر روی بوم چسبانده می‌شود. اثری که از این طریق ایجاد می‌شود، تغییر ظریفی در نحوه برخورد نور با سطح بوم به وجود می‌آورد، که به اندازه کافی برای جذب بیننده کافی است و ایجاد لایه‌ها برای او این امکان را فراهم می‌کند که بخش‌های حاصل از چاپگر سه بعدی را به شکل دو بعدی در قالب ظریف‌تر ارائه شود.

نمونه ای از نقاشی رنگ روغن

نمونه ای از نقاشی رنگ روغن

آیا استفاده از تکنولوژی در نقاشی کاری فریبکارانه است؟

سوال کلیدی اینجا این است که آیا این نقاشی‌ها صرفا نوآوری هستند یا اینکه اثر تولید شده واقعا جذب و توجه بیننده را در بر دارد؟ شکی نیست که Salimbeni یک هنرمند با استعداد است و او در حال تحقیق در مورد حوزه‌ای در مورد تکنیک معاصر است، توسعه کار وی، احتمالا در آینده بیشتر نمایان خواهد شد و از این طریق با ادغام رنگ‌آمیزی و پرینت سه بعدی کار خود را انجام می‌دهد. شاید به نظر فریبکارانه به نظر برسد، ولی این کار به گونه‌ای همچنان به کشف ایده‌های جدید و ترکیب تکنولوژی و هنر می‌پردازد؛ به‌گونه‌ای که توجه بینندگان را به خود جذب کند.

نمونه ای از نقاشی رنگ روغن

نمونه ای از نقاشی رنگ روغن

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران