پرینت سه بعدی لگوهای نوری

پرینت سه بعدی لگوهای نوری

LEGO، مجموعه‌ای از اسباب‌بازی است که در این راستا، افراد مختلفی از خدمات پرینتر سه بعدی برای لگو استفاده کرده‌اند، از جمله پرینت سه بعدی لگو غول پیکر بولدوزر. که در حال حاضر، با افزودن روح خلاقیت و استفاده از این تکنولوژی، به پرینت سه بعدی لگوی نوری، پرداخته شد. این اثر هنری، با اضافه کردن اثرات نور به کیت و صحنه‌های مورد علاقه‌ی LEGO تولید شده است.

پروژه پرینت سه بعدی لگوهای نوری

پروژه پرینت سه بعدی لگوهای نوری

موسسه تحقیقاتی LEGO Cuusoo 21110، “مجموعه‌ای از لگوهای کوچک زن” ارائه داده است. این مجموعه توسط اعضای ایده LEGO رأی داده شده است و به طور موفقیت آمیز حمایت و تولید شد. این مجموعه به طور پیشنهادی به نام ” Mini Minigator Set Female ” برای تشویق زنان به حرفه‌های علم و فناوری طراحی شده است. این نسخه بسیار محدود است و شامل یک زن دندانپزشک، ستاره‌شناس و شیمی‌دان می‌باشد. هدف نهایی این است که بر کلیشه‌های جنسیتی در اسباب‌بازی‌های ساختمانی غلبه کنیم پس از تولید آن‌ها، برای نورانی شدن آجرها، به آن‌ها LED اضافه شد.

پرینت سه بعدی لگوهای نوری

سایت Adafruit و آموزش آن‌ها برای چاپ سه بعدی آجر لگو

اخیرا سایت Adafruit، یک آموزش جدید برای چاپ سه بعدی آجر لگو خود را منتشر کرده است. پروژه LED  ساخته شده با چراغ های LED با باتری بسیار کوچک است که با آجر و لگو سازگار است و در چند رنگ مختلف آن را ارائه داده است.

چاپ سه بعدی مجموعه آجر لگو

مزایای دیگر تولید لگوی حاصل از چاپگر سه بعدی

چندین مزیت کلیدی برای این پروژه وجود دارد. در مقایسه با آجر سبک تجاری، که دارای نورافکن ایده‌آل برای اشاره به نور است، نسخه Adafruit شامل نورپردازی مناسبی است که به طور قابل توجهی انواع مختلفی نور را ارائه می‌دهند، اما، با توجه به اینکه اندازه آن‌ها یکسان است، آجرهای سبک Lego و نسخه حاصل از چاپگر سه بعدی می‌توانند با هم ترکیب شوند و ترکیب‌هایی با نوردهی متفاوت و جالبی ایجاد کنند.

چاپ سه بعدی آجر لگو

مزایای دیگر، این مجموعه؛ استفاده آسان از آن با استفاده از دستورالعمل است. دکمه‌ی کوچک چراغ‌ها را برای روشن و خاموش کردن کنترل می‌کند. هر نور یک رنگ واحد را نشان می‌دهد و از کنترل‌های دیجیتالی استفاده می‌شود، بنابراین این چراغ‌ها با اندازه‌های کوچک این ابزار را فعال می‌کند. ایده‌ی اصلی این است که یک نور کوچک‌تر، امکان افزایش استفاده از آن‌ها در پروژه‌های دیگر نیز گشوده می‌شود. اندازه کوچک آجر به این معنی است که این پروژه می‌تواند حتی روی کوچکترین صفحات ساخت نیز کار کند، به این معنی که این پروژه باید با چاپگرهای سه بعدی چاپ شود. آموزش Adafruit همچنین یادآور می‌شود که این یک کار بسیار سریع است.

مراحل تولید لگوهای نوری حاصل از پرینتر سه بعدی

چراغ‌های LED Sequins

این چراغ‌ها، فقط یک رنگ واحد را نشان می‌دهند و کنترل دیجیتالی ندارند، اما این کار، بسیاری از پروژه‌ها را آسان‌تر می‌کند و به نظر می‌رسد، چراغ‌های سبز در آجر درخشان نشان داده می‌شود.

 

 

چراغ‌های به کار رفته شده در سیستم

این شرکت، فایل آموزشی این پروژه را در دسترس همه قرار داده است که بتوانند خودشان استفاده کنند.

برای ساختن این پروژه به قطعات زیر نیاز است:

Sequins LED
دکمه فشار 6 میلیمتر
باتری های سکه سلولی 2X LR41
M2x.4x9mm یا # 2-56×3 / 8 پیچ
دکمه سوئیچ تاکتیکی (6 میلی متر باریک)
نوار مس
PLA شفاف

در شکل زیر مدار، نشان داده شده است:

مدار

اتصالات سیمی

شکل مدار بالا نشان می‌دهد که چگونه اجزاء در داخل آجر سیم کشی می‌شوند. البته در مدار واقعی 100٪ دقیق نیست، اما به طور تقریبی بسیار نزدیک است. برای روشن و خاموش کردن چراغ، از یک دکمه استفاده می‌شود. هنگامی‌که دکمه به سمت پایین حرکت داده می‌شود، چراغ LED روشن می‌شود و در حالت برعکس آن، LED خاموش می‌شود.

قدرت باتری

این مدار توسط دو باتری کوچک LR 41 باتری سلولی طراحی شده است. باتری‌ها به طور سری مرتب شده‌اند تا ولتاژ موردنیاز برای قدرت LED را افزایش دهند. برای تولید نور، علاوه بر LED، می‌توان از فیبر نوری نیز استفاده کرد.

طراحی سه بعدی آجر

هر آجر، پس از گذراندن طراحی سه بعدی، با فیلامنت نیمه‌شفاف پرینت سه بعدی شده است، در داخل آن، فضای کوچکی برای لامپ‌های LED به همراه باتری وجود دارد تا برق و روشنایی را فراهم کند.

طراحی سه بعدی آجر

طراحی سه بعدی آجر

طراحی سه بعدی آجر

پس از پرینت سه بعدی قطعات، ساپورت‌ها را طبق شکل‌های زیر جدا می‌کنیم.

جداسازی ساپورت‌ها

جداسازی ساپورت‌ها

سپس بخش‌های مثبت و منفی با لحیم‌کاری، به هم متصل می‌شود.

بخش‌های مثبت و منفی

بخش‌های مثبت و منفی

و مراحل دیگر به صورت زیر، طی می‌شود:

اتصال سیمی

اتصال سیمی

برش سیمی

سیم‌ها

افزودن دکمه

یک دکمه کوچک در یک طرف آجر برای فعال کردن LED وجود دارد و در چند رنگ مختلف در دسترس هستند که با اکثر اندازه‌های استاندارد LEGO آجر سازگار هستند و برخی از اثرات نورپردازی چشمگیر دراماتیک را ارائه می‌دهند.

افزودن دکمه

افزودن دکمه

سپس باتری را به مجموعه افزوده می‌شود:

افزودن باتری

هر آجر فقط حدودا 8 دقیقه از ابتدا تا انتها طول می‌کشد. همان‌طور که برای اطلاعات فنی اضافی، آجر LED در نرم افزار Autodesk Fusion 360 طراحی شده بود و برای چاپ از فیلامنت PLA استفاده شده است و نسخه سه بعدی Adafruit با استفاده از BCN3D Sigma و Micro M3D پرینت شده است.

و در نهایت آجر تکمیل‌ شده به شکل زیر، در دسترس خواهد بود: