پرینت سه بعدی لگو غول پیکر بولدوزر

پرینت سه بعدی، به افراد کمک می‌کند که بتوانند شخصیت‌های مهم و محبوبشان را طراحی و تولید کنند. یکی از راه‌های خلق آن‌ها لگو است و لگوهای حاصل از پرینتر سه بعدی، قابلیت حرکت دارند.

لگوهای متعددی تحت عنوان؛ مجموعه غول پیکر لگو چاپ سه بعدی شده Superhero، لگو پرینت سه بعدی شده بتمن با چشم LED، پرینت سه بعدی سر زامبی و لگوی Thor با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید شده است که تعدادی از آن‌ها، در تصاویر زیر قابل مشاهده است:

مجموعه غول پیکر لگو پرینت سه بعدی شده Superhero

مجموعه غول پیکر لگو پرینت سه بعدی شده Superhero

لگو پرینت سه بعدی شده بتمن با چشم LED

لگو پرینت سه بعدی شده بتمن با چشم LED

پرینت سه بعدی سر زامبی

پرینت سه بعدی سر زامبی

لگوی Thor

لگوی Thor

در این میان، شخصی به نام Denton، اخیرا یک کار جدید تحت عنوان پرینت سه بعدی لگو بولدوزر در اندازه‌ی بسیار بزرگ برای برادرزاده ۷ ساله‌اش تولید کرده است.

Denton تولیدکننده لگوی بولدوزر

Denton تولیدکننده لگوی بولدوزر

Denton تولیدکننده لگوی بولدوزر

Denton، بسیار علاقه مند به جلوه های ویژه و انیمیشن‌سازی بود و در تلویزیون و صنایع فیلم کارهای حرفه‌ای زیادی انجام داده است و از طریق شرکت سیستم‌های میکرومغناطیسی که در سال ۱۹۹۹ تاسیس کرده بود با ارائه رای‌هایی در مورد جلوه‌های بصری در سطحی عالی در فیلم‌هایی مانند هری پاتر، دخمه پرپیچ و خم، پرومته و جنگ ستارگان همکاری کرده است و تصمیم گرفت کارآموزی‌اش را در صنعت فیلم و تلویزیون کار کند.

Matt با این که هیچ دانش صنعتی نداشت، اما تصمیم گرفت برای شرکت‌های تلویزیونی بنویسد و در نهایت، اسم وی در مجلات صنایع آورده شد. با این‌حال، وی تصمیم گرفت پروژه‌ای را با استفاده از پرینت سه بعدی به تولید لگوی بولدوزر بپردازد در حالی که ممکن است یک پروژه واقعی باشد، اما این اولین تجربه دنتون نبوده و در واقع وی، در گذشته؛ چندین کار مشابه این‌چنینی انجام داده است.

Denton و برادرزاده هفت ساله اش

Denton و برادرزاده هفت ساله اش

فرآیند تولید لگوی بولدوزر

دنتون تصمیم گرفت تا طراحی لگوی بولدوزر را انجام دهد و نسخه عظیم پرینت سه بعدی شده خود را تولید کند، و به طرز امیدوارانه‌ای قطعات متحرکی از یک موتور الکتریکی را تولید کرد. Denton، براساس تکنیک‌های LEGO یک بولدوزر از یک مجموعه ۳۷۲ قسمتی ساخت. تعداد مواد متفاوتی برای ساخت بولدزر بسته به نوع هر بخشی استفاده می‌شد.

اجزای سازنده اصلی، زنجیرهای کروی و چرخ دنده‌ها به پرینت با مواد متفاوتی در میزان کمی نیاز است تا خواص لازم با رنگ‌های مناسبی را تولید کنند. او برای چاپ سه بعدی بولدوزر از  PLA، در رنگ‌های خاکستری و سیاه استفاده کرد. با چنین طیف وسیعی از اجزای مختلف برای تولید بولدزر، مجموع زمان پرینت سه بعدی ساخت آن به طور کلی بیش از ۶۰۰ ساعت طول کشید.

تولید بخشی از بولدوزر

تولید بخشی از بولدوزر

طیف وسیعی از چاپگرهای سه بعدی مختلف نیز در مراحل مختلف پرینت مورد استفاده قرار گرفت. دنتون از ۳ دستگاه Lulzbot FDM، Taz 5، Taz 6 و Mini استفاده کردند که مخصوص سازندگان و علاقه‌مندان است و لوازم‌هایی مانند Flexystruder و MOARstruder نیز استفاده شده است.

پس از طراحی سه بعدی و پرینت سه بعدی قطعات فرآیند تولید تکمیل شد، اما بعضی از مراحل قبل از مونتاژ به پردازش نیاز داشتند. بخش زنجیری بولدزر، از جنس فلز پرینت سه بعدی شده و به مجموعه اضافه شد تا قدرت آن‌ها بهبود یابد.

Denton و برادرزاده هفت ساله اش

Denton و برادرزاده هفت ساله اش

دنتون هم‌چنین از مته ۲۴ میلی‌متری استفاده کرد که در دو طرف بدنه اصلی بولدوزر سوراخ‌هایی را ایجاد کند و میله‌ها نیز کمی صاف‌تر شوند و درست در محل قرار بگیرند. به علاوه، برای اینکه کار به درستی تکمیل شود بعد از بخش‌هایی که پرینت سه بعدی شدند، جعبه دنده نیز پس از سرهم‌بندی به سیستم اضافه شد.

بولدوزر تکمیل شده حدود ۲۶ کیلوگرم (۵۷ پوند) وزن داشت و توسط ۲ موتور کوچک اضافی، که در دو طرف آن نصب شده بود و یک باتری طراحی شده بود. و با وجود اینکه برای مکانیسم بلند شدن بیل اصلی خیلی سنگین است، اما بیل‌های این وسیله نقلیه به راحتی حرکت می‌کنند و پروژه الهام گرفته از LEGO یک چشم‌انداز چشمگیر است.

Denton و برادرزاده هفت ساله اش

Denton و برادرزاده هفت ساله اش

در فیلم زیر، فرآیند تولید این بولدوزر نشان داده شده است و توضیحاتی در این راستا توسط تولیدکننده ارائه می‌شود:

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران