کروم کبالت سازگار با پرینت سه بعدی 

شرکت های تولید کننده مواد افزودنی با توجه به سنجش بازار پرینت سه بعدی و نحوه ی ارائه خدمات سه بعدی مورد نیاز به مواد اولیه را دائم در دست بررسی قرار میدهند.آنچه سبب می شود بخش تولید مواد اولیه پرینت سه بعدی اهمیت بالایی داشته باشد نوع خروجی و پرینت ارائه شده است. در پرینت سه بعدی سه شاخص تکنولوژی و کیفیت تراکم و متریال و زمان پرینت اهمیت بالایی دارند.در طول پروسه تولید سرعت دستگاه و تکنولوژی مورد استفاده بسیار حائز اهمیت است و آنچه قبل و بعد از پروسه ی تولید اهمیت دارد نوع متریال است. اخیر انواع مواد رزینی و پودری برای استفاده در صنعت پرینت سه بعدی عرضه شده که هر کدام از آنها با توجه به مصارف و میزان پایایی نسبت به مواد دیگر متفاوت و عملکرد جدایی دارد.

آلیاژهای کروم کبالت و ویژگی های آن:

از آلیاژهای پایه ی کبالت به دلیل زیست سازگاری (Biocompatibility) و مقاومت مناسب، برای ساخت کاشتنی (Implant) و سازه های دندانی در دندان پزشکی و جراحی ارتوپدی استفاده می شود. پوشش دهی کاشتنی ها با مواد زیست فعال (Bioactive materials)

باعث بهبود تثبیت آن ها در بدن انسان می گردد. روش های گوناگونی برای پوشش دهی گسترش یافته است، اما اجرای پوشش دهی و زیست فعال سازی سطحی (Surface bioactivation)اگر بتواند همزمان با فرایند ساخت باشد، از نظر صرفه ی اقتصادی، کیفیت بالاتر و صرفه جویی در زمان مطلوب تر است. آلیاژهای ریخته گری فلز Cobalt Chrome Base، آلیاژ کبالت دندان پزشکی برای قاب های دندان مصنوعی جزئی از مقاومت بالایی در برابر کشش و کارایی عالی برخوردار است. 

   ۱.قابلیت مقاومت پذیری مکانیکی و سختی

  1. بسیار مقاوم در برابر خوردگی و سیالیت خوب ، مقاومت در برابر سایش ، شدت زیاد ، سختی بالا ، در شکل می ماند
  2. زیست سازگاری عالی و عاری از بریلیم بدون بریلیوم 

اکنون شرکت Wall Colmonoy طیف جدیدی از پودرهای تولید کننده مواد افزودنی کبالت-کروم جهت استفاده در صنعت دندانپزشکی ارائه داده است. این پودرهای کبالت-کروم با توجه به سه شاخص اصلی سازگاری بیولوژیکی عالی، استحکام و مقاومت در برابر سایش، برای کاشت دندان پروتز جزئی و پروتز ایده آل هستند.

این پودر ها که برای پرینت سه بعدی استفاده می شوند، در صنعت دندانپزشکی در سه ماده شیمیایی اصلی در دسترس هستند: گزینه های CoCrMo ، CoCrW ، CoCrMoW و اعتبار و اطمینان بیشتری نسبت به سرامیک ها دارند.

پودرهای کروم کبالت تولیدی انگلستان:

پودرهای Wallex cobalt chromium AM پودرهای CoCr در تاسیسات انگلستان تولید می شوند و نمایانگر کیفیت عالی هستند. ای ام ها بیش از هشتاد سال نوآوری در فناوری های ColColmonoy داشته اند. پودرهای تولید شده در یک سلول پردازش آلیاژ اختصاصی که مطابق با استانداردهای دقیق هستند و جریان پذیری بسیار خوبی دارند و کاملاً کروی میباشند. از بهترین شاخص های این نوع پودر ها چگالی بالای ذرات و عدم وجود نیکل در آنها میباشد. همچنین دارای مقداربسیار اندکی اکسید هستند. علاوه بر این، مواد اولیه از تأمین کنندگان بسیار مجرب و حرفه ای تأمین می شود و فرآیند اتمی سازی از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کنند. در سالهای اخیر با استفاده از کروم کبالت خدمات پرینت سه بعدی توانسته در کنار صنعت دندان پزشکی به نحو اعجاب انگیزی فعالیت مستمر و مثمر ثمر داشته باشد.

دیسک های دندانپزشکی کروم کبالت Wallex نیز در تاسیسات انگلستان تولید می شوند. این ریخته گری با قدمت و تجربه ی ۵۰ ساله در این تخصص جز شرکت های به نام و معروف در انگلستان است .آخرین طیف وسیع تولید شده این دیسک های دندانی دارای ریزساختاری بسیار ظریف است. دیسک های کروم کبالت که داری ریز ساختارهای ظریف و حرفه ای باشد سبب میشود ماشین کاری با قابلیت بسیار بالا بر روی دیسک ها انجام شود. همچنین باعث افزایش عمر ابزار ماشین میگردد.در اخرین عرضه هایی که شرکت Wall Colmonoy داشته است، ارائه یک کامپوزیت پودر-چسب است. این کامپوزیت می تواند برای تولید فناوری “Soft-Block” باشد و شکل بسیار نرم تری از یک دیسک دندان دارد.  چون دیسک های دندان با توجه به سختی در دو مرحله گرمایش قرار میگیرند. در صورتی که این بلوک های نرم بعد از ماشینکاری نیاز به گرمایش (پخت) را نداشته باشند. 

 

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران