پرینت سه بعدی تجهیزات عروسی راهی برای صرفه‌جویی و شخصی‌سازی

صنعت عروسی، صنعتی است که هر ساله میلیاردها دلار هزینه صرف آن می‌شود، و به تازگی افراد بیشتری ترجیح می‌دهند از این نوع مصرف‌گرایی شگفت‌انگیز خارج شده و به جای آن از خلاقیت و مهارت خود استفاده کنند. تا از این طریق، هم بتوانند محصول مدنظرشان را تولید کنند و هم در هزینه صرفه‌جویی کنند، که پرینت سه بعدی عروسی راهی برای صرفه‌جویی و شخصی‌سازی مورد توجه قرار گرفت.

پرینت سه بعدی عروسی راهی برای صرفه‌جویی و شخصی‌سازی

پرینت سه بعدی عروسی راهی برای صرفه‌جویی و شخصی‌سازی

جشن عروسی و پرینت سه بعدی

برنامه ریزی عروسی ساده نیست، مخصوصا این روزها، زمانی‌که همه می‌خواهند کاری متفاوت و خاص انجام دهند، کاری که هیچ کس دیگر تا به حال انجام نداده است. هر کس می‌خواهد، از تجربه‌ی شخصی‌ و منحصر‌به‌فرد در مراسم عروسی خود استفاده کند. عروسی به اندازه کافی گران است، به ویژه؛ اگر سفارش‌ها، ویژه و پیچیده نیز باشد. Winick تنها کسی نیست که فکر کند که در هزینه صرفه‌جویی کرده و از طریق پرینتر سه بعدی تجارب شخصی خود را برای جشن عروسی‌ش اضافه کرده است. افراد زیادی از چاپ سه بعدی برای عروسی خود استفاده کرده‌اند از جمله؛ کیک، حلقه عروسی و مواردی از این قبیل.

جشن عروسی و پرینت سه بعدی

جشن عروسی و پرینت سه بعدی

استفاده از پرینت سه بعدی در عروسی Erin Winick

Erin Winick در MIT Technology Review، به دنبال راهی بود که هم مناسب و منحصربه‌فرد باشد و هم در هزینه صرفه‌جویی صورت گیرد و این عوامل برای وی بسیار مهم بود. Winick، یکی از طرفداران بزرگ چاپ سه بعدی است و دو چاپگر سه بعدی رومیزی برای خودش دارد که از آن‌ها برای استفاده در عروسی‌ش استفاده کرد.  طراحی سه بعدی و پرینت مواردی هم‌چون؛ تاج سر عروس، دسته گل عروس و دسته گل‌های ساقدوش، شماره‌های میز، تزیینات روی کیک که عروسک‌های عروس و داماد به شکل لگوی Minifig که در  دست عروس، گل وجود دارد.

پرینت سه بعدی تاج سر به شکل برگ

پرینت سه بعدی تاج سر به شکل برگ

انتخاب تکنولوژی پرینت سه بعدی در عروسی و مزایای آن

Winick می گوید: “زمانی که قصد داشتم بین خرید موارد مورد استفاده خود و یا ساخت آن‌ها از طریق پرینت سه بعدی یکی را انتخاب کنم، به این نتیجه رسیدم که چاپ این موارد بسیار زیباتر و خاص‌تر است، به طوری‌که شبیه آن در فروشگاهی دیگر یافت نمی‌شود و با هزینه‌ی مناسب‌تری هم به دست می‌آید.

انتخاب استفاده از پرینت سه بعدی در عروسی و مزایای آن

انتخاب استفاده از پرینت سه بعدی در عروسی و مزایای آن

موارد استفاده از پرینت سه بعدی در عروسی Winick

Winick، اضافه کرد: “من دسته گل‌م را که از گل لاله‌ درست شده بودند و دسته گل ساقدوش‌هایم، تاج سرم که به شکل برگ بود، شماره‌های روی میز پذیرایی و تزیینات کیکم که از لگوی Minifig، بر روی آن استفاده شده بود، را از طریق پرینتر سه بعدی تولید کردم. ایده‌ی ساخت تاج سرم را از مدل برگ گرفتم و شماره‌های روی میز را ابتدا در نرم‌افزار مهندسی SolidWorks طراحی کردم.”

پرینت سه بعدی لگوی Minifig

پرینت سه بعدی لگوی Minifig

پرینت سه بعدی تزیینات کیک

پرینت سه بعدی تزیینات کیک

پرینت سه بعدی دسته گل‌های پلاستیکی

طولانی‌ترین مدت زمان چاپ سه بعدی، برای پرینت سه بعدی دسته گل‌ها صرف شد که شامل حدود ۲۰۰ گل درخشان آبی تیره و روشن بود. او آخر هفته‌ها بیشتر از ۱۰۰ ساعت و به مدت چندین هفته، وقت صرف تولید این دسته گل‌ها نمود. پس از اینکه تمام گل‌ها با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید شدند، Winick، آن‌ها را به توپ‌های استپوفوم متصل کرد. وی، تصمیم گرفت که دسته گل خود را در جشن عروسی پرتاب نکند چون ممکن بود از این طریق به کسی آسیبی برسد.

پرینت سه بعدی دسته گل‌های پلاستیکی

پرینت سه بعدی دسته گل‌های پلاستیکی

در کل، Winick حدود ۷۵ دلار برای همه دسته گل‌ها صرف کرد، در حالی‌که با توجه به اینکه یک دسته گل عروسی معمولی حدود ۱۵۰ دلار است و دسته گل‌های ساقدوش‌های وی حدود ۷۵ دلار است، به این صورت وی در خرید گل صرفه جویی کرد.

پرینت سه بعدی دسته گل‌های پلاستیکی درخشان

پرینت سه بعدی دسته گل‌های پلاستیکی درخشان

دوستان و خانواده‌اش، پس از دیدن صفحه وی در Instagram، به شدت تحت تأثیر تلاش‌های او قرار گرفتند.

پرینت سه بعدی فرصتی برای سفارشی‌سازی

Winick می‌گوید:”برای من و همسرم، چاپ سه بعدی فرصتی را برای سفارشی‌سازی موارد و تزیینات عروسی فراهم کرد و از این طریق زندگی خود را براساس پرینت سه بعدی شروع کردیم.”

Winick و همسرش

Winick و همسرش

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران