پرینت سه بعدی دسته قابل تنظیم ژیلت

در حال حاضر، مشتری‌مداری و توجه به نیازهای مشتری، سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی در محصولات‌ بسیار مهم است و به این ترتیب به طور خاص هر مصرف‌کننده‌ای از مواردی استفاده می‌کند که ترجیحات و سلیقه شخصی وی را منعکس کند.

در دنیای پیشرفته‌ی تولید امروز، فراهم‌سازی محصولات سفارشی باعث ایجاد ارتباط موثرتر با مشتری و جلب رضایت وی می‌شود. در حال حاضر، شرکت Gillette به ارائه پرینت سه بعدی دسته قابل تنظیم ژیلت پرداخته است که یکی از کاربردهای قابل توجه این تکنولوژی می‌باشد.

پرینت سه بعدی دسته قابل تنظیم ژیلت

پرینت سه بعدی دسته قابل تنظیم ژیلت

سفارشی‎‌سازی، یکی از کاربردهای پرینت سه بعدی

سفارشی‎‌سازی، یکی از کاربردهای پرینت سه بعدی است که قبلا این شرکت از آن به عنوان نمونه‌سازی استفاده می‌کرد. از این طریق، نیازی به سرمایه‌گذاری کلان و هزینه‌هایی برای تکرار فرآیند برای دستیابی به محصول نبود. تولید سفارشی راحت با چاپگر سه بعدی امکان‌پذیر است و عدم محدودیت در طراحی باعث می‌شود ساختن دسته های ژیلت به طور کامل شخصی شوند.

پرینت سه بعدی دسته قابل تنظیم ژیلت

پرینت سه بعدی دسته قابل تنظیم ژیلت

هدف شرکت از پرینت سه بعدی دسته قابل تنظیم ژیلت

Pankaj Bhalla مدیر شرکت Gillette گفت:”ژیلت، به مردان در داشتن احساس بهتر کمک می‌کند، به این معنی که علاوه بر برآورده کردن نیازهای بهداشتی‌ آن‌ها، امکان انتخاب محصول مدنظر مشتری به سلیقه خودش با توجه به شیوه زندگی، بودجه و موارد مختلف، فراهم می‌شود.” جانسون گفت: “ترکیب انعطاف‌پذیری و قدرت تکنولوژی چاپ سه بعدی برای موارد بهداشتی، دنیای جدیدی را به روی امکانات طراحی و تولید محصول گشوده است.”

“Pilot Razor Maker، با ارائه این محصول، گام مهمی در سیستم سفارش‌سازی برداشته شد که در آن تکنولوژی جدید و مدل‌های کسب و کار جدید با هم ترکیب شدند تا محصولاتی ارائه شوند که برای مصرف‌کننده‌ها منحصر‌به‌فرد باشند. مفهوم Razor Maker Gillette، محصول جدیدی را در یک مدل تجاری جدید ایجاد کرده است که می تواند چگونگی کار شرکت را در کل چرخه حیات محصول، تغییر دهد.

ایوان اسمیت، مدیر کل محصولات جهانی راز ساز، گفت: “ما می‌دانیم امروزه، مصرف‌کنندگان به دنبال مارک‌هایی هستند که به شیوه‌های نوآورانه تولید شده باشند و این دقیقا همان چیزی است که در تولید این ابزار رعایت شده است”.

 دسته ژیلت در حال پرینت شدن

دسته ژیلت در حال پرینت شدن

فرآیند ارائه دسته قابل تنظیم ژیلت توسط شرکت

پلت‌فرم جدید این شرکت، یک نمونه عالی از قطعات مستقیم چاپ سه بعدی شده به مصرف کننده ارائه می‌دهد که قابل استفاده است، زیرا Razor Maker به مشتریان امکان اینکه دسته‌های مخصوص ژیلت‌شان را خودشان انتخاب کنند و سفارش دهند وجود دارد. این شرکت، ۴۸ طرح مختلف را با رنگ‌های متنوع ارائه می‌دهد، حتی گزینه‌ای برای اضافه کردن متن سفارشی به دسته تیغه نیز وجود دارد.

 طراحی دسته ژیلت

طراحی دسته ژیلت

Razor Maker باید به طور کامل رویکرد خود را نسبت به ساخت‌و‌ساز دسته ژیلت به منظور ارائه محصولات سفارشی تغییر دهد. بنابراین به دسته تیغه پرینت سه بعدی روی آوردند.

اولین مراحل پردازش کاملا دیجیتالی است. اول، مشتری از وب سایت پلت‌فرم دسته ژیلت مورد نظرش را سفارش می‌دهد. بعد، طراحی سه بعدی توسط Razor Maker انجام می‌شود و نهایتا به یک فایل سه بعدی تبدیل می‌شود. سپس، فایل‌های طراحی چندگانه به یک چاپگر سه بعدی فرستاده می‌شود تا پرینت سه بعدی شود. هنگامی‌که دسته‌ها پرینت می‌شود، بعد از ۲-۳ هفته، به طور مستقیم به درب منزل مشتری ارسال می‌شود و بعد از بسته‌بندی، مونتاژ می‌شوند. طراحان برخی از دستگیره‌های اصلی Razor Maker از بسیاری از هندسه‌ها و اشکال‌هایی که اغلب در معماری، طبیعت و حتی تکنولوژی دیده می‌شود الهام گرفته‌اند که از طریق روش‌های معمول تولید، بسیار دشوار خواهد بود.

استفاده از طراحی های متنوع در دسته ژیلت

استفاده از طراحی های متنوع در دسته ژیلت

مزیت روش پرینت سه بعدی نسبت به روش سنتی

در روش سنتی، تعداد محدودی طرح را می‌توان برش داد، در حالی‌که از طریق خدمات پرینتر سه بعدی، این امکان فراهم می‌شود که با استفاده از یک ایده و ایجاد طراحی سه بعدی آن می‌توان محصول را دید و در صورت نیاز به ویرایش آن را اصلاح کرد و سپس با تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید کرد.

 

در فیلم زیر  از پرینت سه بعدی دسته قابل تنظیم ژیلت ارائه شده است:

 

۵/۵ (۳ Reviews)

نظرات کاربران