پرینت سه بعدی تخته های جلبکی 

تخته های موج پارادوکسال سه بعدی پرینت شده ازجلبک های سبز ساخته می شوند.

سرفوردهای پارادوکسال پروژه ای است که توسط یک جوان فرانسوی هدایت میشود و می خواهد موج سواری را با احترام و نگهداری بیشتری نسبت به محیط زیست پیش ببرد. جرمی لوکاس تخته موج سواری های پرینتی سه بعدی را تصور کرده است که با مواد اولیه ی طبیعی طراحی شده اند، نه آنهایی که در با استفاده از مواد نفتی باشند. یعنی از جلبک های سبز که در ساحل برتون شسته می شود، ماده ای سازگار با پرینت سه بعدی تولید کرده است. بنابراین او می تواند یک ماده زائد را از دریا بازیافت کرده و ارزش افزوده ایجاد کند. در این مقاله میخواهیم درباره جرمی اطلاعاتی کسب کنیم تا درباره این پروژه و برنامه های آینده او بیشتر بدانیم.

جرمی لوکاس و چگونگی آشنای اش با پرینت سه بعدی

 Jeremy Lucas (جرمی لوکاس) یک کارآفرین ۳۲ ساله و موج سوار از فرانسه است. وی بنیانگذار و صاحب پروژه پارادوکسال موج سواری در فرانسه است. اساساً، لذت موج سواری را حدود ده سال پیش در طی یک سفر جاده ای در استرالیا کشف کرده است و برای اولین بار در مورد پرینت سه بعدی چند سال پیش در مقالات مطبوعاتی تخصصی که بر روی فن آوری های جدید تمرکز داشتند، اطلاعاتی را دیده بود. در آن زمان، برای او به اندازه ی آینده نگرانه و غیرقابل دسترس به نظر می رسید که علاقه بیشتری به آن کاوش درباره ی پرینت سه بعدی نکرده است.

 در سال ۲۰۱۹ با همسر خود یک دفتر طراحی مکانیکی با نام FL3D راه اندازی نمود. که در این مجموعه به دو گروه از مخاطبان خود ارائه خدمات میکرد: یکی  طراحی صنعتی CAD، برای متخصصانی که صاحب صنعتی مانند دیگ بخار، فلزکاران، طراحان cnc ، و غیره. همچنین، به لطف پرینتر Quiltmaker ۳Dکه در دفتر کوچک شان با مساحت ۹ متر مربع نصب شده بود،پاسخگوی درخواست های بسیار ویژه برای افراد بودند. اشکالی که برای این تیم دو نفره بود سود آوری در فعالیت پرینت سه بعدی بود که از آنجا که این یک فناوری نسبتاً زمان بر بود سبب کاهش سودآوری می شد. زوج همکار با یک چشم انداز روشن چند مانع بر سر راه داشتند  اولین مورد قدرت تأمین نیازهای صنعتی و تولید انبوه بود که نیاز به ماشین های صنعتی داشتند. همچنین باید یک محصول از پیش تعریف شده با ارزش افزوده بالا را عرضه میکردند.

شکل گرفتن ایده پرینت تخته موج سواری پارادوکسال:

در دسامبر سال ۲۰۱۹ جرمی و همکارانش در میان طوفان در ساحل ریس در شهر دورننز به گشت و گذار مشغول بودند. آن روز جلبک ها با جذب اب به سطح آمده و متورم شده بودند، محل پر از جلبک های سبز بود (متاسفانه یک پدیده تکرار شونده در این شهر است)و در آن روز جرمی چندین با بر اثر سر خوردن روی جلبک ها زیر اب رفت و تحت فشار قرار گرفت. در اخر ین بار در یک وضعیت نه چندان عالی از آب بیرون آمد و علایمی مانند  سردرد، استفراغ داشت  و به علاوه دو روز در بستر بیماری بود. این محرک محیطی سبب شد تا به فکر کاهش پدیده ی جلبک سبز باشدومصمم شده بود تا اقدام کندو این پدیده جلبک سبز را به میزان توان خود کاهش دهد. جلبکهای سبز در سواحل برتون بیشتر و بیشتر می شوند. 

مشتریان و کاربران پرینت سه بعدی معمولا در ارتباط با نوع مواد استفاده شده پرینت سه بعدی خود می پرسند. معمولا جرمی و دوستانش اینگونه میگویند: که این پلاستیک عمدتا یک پلاستیک گیاهی، بدون روغن، PLA است. همین آگاه سازی بسیار ارزشمند اشت و به آگاهی مشتریان می انجامند. PLA استفاده شده از قند ذرت ساخته شده است. که بسیار تشنه ی آب است و در حقیقت، مناطق تنوع زیستی اختصاصی را ویران می کند. بنابراین به فکر ساخت یک ماده حرارتی با فرم جدید برای پرینت سه بعدی باشیم.

 تخته های موج پرینت سه بعدی از جلبک های سبز ساحلی

همانطور که می بینیدYUYO توضیح میدهد که از طریق این ابتکار عمل “پارادوکس موج سوار”چرا نامگذاری شده است . هر شخصی که با تمرین ورزشی در هوای آزاد با اعتقاد به تفکر صحیح ورزشکاران میخواهد  بیشتر به محیط زیست احترام بگذارد اما همچنین چاره ای جز استفاده از مواد پتروکامپوزیت (لباسهای نئوپرن، تخته های پلی استایرن یا تخته های پلی اورتان، دستکش) ندارد. هدف، استفاده نکردن از مواد صنعت نفت برای تولید تابلوهای “متناقض” است، همچنین، از طریق این پروژه تلاش می شود، برای جلبک سبز  که در نظر گرفته می شود، تجدید حیات کنیم، نه آنکه چرخه ی بازیافت در نظر بگیریم.و بعنوان مواد اولیه در ساحل برتون موجود است. این جلبک های  موجود در اقیانوس برای تولید تجهیزات ورزشی استفاده خواهد شد، که جایگزین مواد پلیمری موجود در ساخت تخته موج سواری (PU یا EPS) می شود و به موقع به اقیانوس باز می گردد . این ماده نامطلوب که دارای ارزش تجاری منفی است، مردم نمی دانستند با آن چه کار کنند، مگر اینکه آن را مخلوط کنند (پس از جمع آوری ، تصفیه و تثبیت) با سایر مواد زائد سبز به عنوان کود در مزارع استفاده می شده است.و اکنون برای تولید تخته های موج سواری قابل استفاده است.

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران