پرینتر سه بعدی و پل عابر بتنی ساخته شده توسط مهندسان ارتشی

در کمپ Pendleton در جنوب کالیفرنیا، مگان کریکر مهندس مکانیک، با یک تیم در مرکز تحقیق و توسعه انسانی ارتش ایالات متحده اخیرا در یک پروژه که قبلا چندان روی آن کار نشده بوده، فعالیت کرده است و آن ارائه پرینتر سه بعدی و پل بتنی ساخته شده توسط مهندسان ارتشی بود. با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی پرینتر سه بعدی در مقیاس بزرگ و استفاده از مصالح ساختمانی متفاوت، در حال حاضر چند پل حاصل از پرینت سه بعدی، از جنس‌های فلز و بتن، در سراسر جهان نصب شده است.
پرینتر سه بعدی و پل بتنی

پرینتر سه بعدی و پل بتنی

پرینتر سه بعدی و پل بتنی توسط کریکر و تیمش

پرینت سه بعدی پل، یکی از کاربردهای پرینت سه بعدی است و اخیرا؛ کریکر و تیمش با استفاده از پرینتر سه بعدی، پل بتنی ۳۲ فوتی را به نمایش گذاشتند، اما کریگر اهداف بزرگتری دارد. او قصد دارد، یک نسخه‌ی مدرن از پل حاصل از پرینت سه بعدی، تولید کند.  او گفت: “اگر ما بتوانیم یک پل که بتواند از مخزن پشتیبانی کند، بسازیم؛ فوق‌العاده می‌شود. ساخت پل حاصل از پرینت سه بعدی، آسان نبود، چرا که؛ با توجه به شرایط آب و هوایی آن مکان، هنگامی‌که کار را شروع کردیم با بارندگی شدیدی مواجه شدیم و چاپ سه بعدی پل آسان نبود.
او گفت: “پرینت سه بعدی پل، در آن بارندگی شدید و سیلاب بسیار سخت بود و این کار دیوانگی بود.” اما؛ با این حال، موفق به پرینت پل شدیم. البته، این نخستین پروژه‌ی موفق چاپ سه بعدی نیست که Kreiger آن را رهبری کرده است، در ادامه به برخی از فعالیت‌های دیگر وی اشاره می‌کنیم.

فعالیت‌های کریکر در رابطه با پرینتر سه بعدی

او از سال گذشته، درگیر ساخت سربازخانه‌های کامل بتنی به عنوان یکی دیگر از کاربردهای پرینتر سه بعدی در سایز واقعی است و منتظر مجوز است. سربازخانه‌هایی با سایز ۱۶*۳۲ فوت با ۸ دیوار بلند که در مناطق دوردست برای سربازان قابل ارائه است.
سربازخانه‌های کامل بتنی حاصل از پرینتر سه بعدی

سربازخانه‌های کامل بتنی حاصل از پرینتر سه بعدی

سربازخانه‌های بتنی حاصل از پرینتر سه بعدی

سربازخانه‌های بتنی حاصل از پرینتر سه بعدی

آشنایی کریجر در مورد تکنولوژی پرینت سه بعدی

کریجر، اولین بار در دانشگاه تکنولوژی میشیگان، طی تحصیلات تکمیلی خود در زمینه علوم و مهندسی مواد و در آزمایشگاه، با این تکنولوژی آشنا شده و آن را یاد گرفت. او در سال ۲۰۱۵ به مرکز تحقیق و توسعه مهندسی ارتش ایالات متحده ملحق شد و مسئول توسعه یک نوع جدید بتن با استفاده از چاپ سه بعدی شده است.

کریجر و خانواده‌‌اش از طرفداران چاپگر سه بعدی

او و خانواده‌اش سه چاپگر سه بعدی دارند، که یکی از آن‌ها را خودش ساخته است. آن‌ها عناصر مختلفی از جمله آب‌‌پرتقال‌گیر، آهن‌ربا و دستگاه اسکن را پرینت کردند.

کاپیتان مت فریدل مدیر برنامه

کاپیتان مت فریدل مدیر برنامه و کارشناس ارشد و فرمانده نیروهای دریایی سپاه پاسداران و پشتیبان اصلی پروژه پرینت سه بعدی ساختمان شد. وی، زمانی‌که Kreiger را برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ ملاقات کرد، تحت تاثیر این فناوری قرار گرفت. وی افزود: “او به طور کلی از تکنولوژی‌هایی که در آینده به بشریت می‌پردازد، سخن گفت و از این طریق در این راستا، توانست دیگران را نیز مشتاق کند. اشتیاق کریگر برای تولید و ساخت‌و‌ساز موجب شده است تا این فناوری به تولید موارد کلان بپردازد و برنامه‌های زیادی برای تولیدات بیشتر در آینده فراهم شود.”
پرینتر سه بعدی و پل بتنی توسط کریکر و تیمش

پرینتر سه بعدی و پل بتنی توسط کریکر و تیمش

مزایای چاپ سه بعدی

چاپ سه بعدی نه تنها نیروی انسانی مورد نیاز را برای ساخت‌و‌ساز کاهش می‌دهد، بلکه برای ساخت سریع مسکن، پل‌ها و مواردی دیگر در جاهای دور نیز مناسب است که نه تنها برای نظامیان مناسب است بلکه می‌تواند برای غیرنظامیان نیز کاربردی باشد.

کریگر گفت: “هدف من ایجاد ساختار حاصل از چاپ سه بعدی، (با استفاده از طراحی سه بعدی) به عنوان یک روش قابل قبول که دارای مزایای زیادی در ساخت و ساز نظامی و تجاری است، معرفی کنم و من قصد دارم در این زمینه، پیشرفت کنم و محدودیت‌های صنعت ساختمانی را آزمایش کنم.”

۵/۵ (۳ Reviews)

نظرات کاربران