پرینتر سه بعدی و وسایل جانبی در(تولید دستگیره‌ منعطف و کوبه‌ی در به شکل اژدها)

هنگامی‌که یک دستگاه می‌تواند هر چیز قابل تصوری را بدون هیچ گونه محدودیتی تولید کند، واقعا شگفت‌انگیز خواهد بود. بدیهی است که چاپگرهای سه بعدی، دارای کاربردها و برنامه‌های زیادی است. در نتیجه، اگر این دستگاه، در اختیار یک طراح قرار بگیرد و به آن دسترسی داشته باشد، امکان تولید محصولات خاص و جذابی فراهم می‌شود که احتمالا روش دیگری برای تولید آن وجود نخواهد داشت یا تولید آن سخت است. به پرینتر سه بعدی و وسایل جانبی در (تولید دستگیره‌ منعطف و کوبه‌ی در به شکل اژدها) پرداخته شده است.

پرینتر سه بعدی و دستگیره‌ی در به شکل اژدها

پرینتر سه بعدی و دستگیره‌ی در به شکل اژدها

پرینتر سه بعدی و کوبه‌ی در به شکل اژدها

پرینتر سه بعدی راهی برای عملی کردن اثرات هنری

اکثر مردم به یک پرینتر سه بعدی، به عنوان یک وسیله یا تکنولوژی فکر می‌کنند، با این حال، برخی هنرمندان یک چاپگر سه بعدی را برای کارهای هنری و جذاب استفاده می‌کنند. هنرمندی اسپانیایی به نام سونیا وردو، با اثرات هنری خود، که هیچ کس دیگری آن را انجام نداده است، همه را شگفت‌زده کرده است. وی پروژه‌های متفاوتی را ارائه داده است، از جمله اژدهای پرینت سه بعدی شده. آخرین پروژه‌ای که وی انجام داده است، کوبه‌ی در به شکل اژدها است. دستگیره‌ای که به راحتی می‌تواند روی در هر قلعه‌ای در وستروس دیده شود.

پرینتر سه بعدی و دستگیره‌ی در به شکل اژدها

پرینتر سه بعدی و کوبه‌ی در به شکل اژدها

فرآیند تولید کوبه‌ی در به شکل اژدها

پس از اتمام کار، کوبه‌ی حاصل از چاپگر سه بعدی، به نظر می‌رسد فلز واقعی باشد. در صورتی که با پودر فلز آغشته شده است و شرایط آب و هوایی نیز در نظر گرفته شده است و برای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی عملیاتی انجام داده‌اند. با استفاده از رنگ‌های متنوع می‌توان این ابزار را تولید کرد، اما، بهترین رنگی که قابل استفاده است رنگ خاکستری و فولادی است. هنگامی که Verdu تمام مواد پشتیبانی را تمیز کرد، او حتی بخش‌های خشن را حتی با استفاده از لحیم‌کاری آهن به صاف کردن آن پرداخت. سپس با استفاده از یک پوشش رزین به عملیات خاتمه داد.

استفاده از پودر آهن در دستگیره‌ی در

استفاده از پودر آهن در کوبه‌ی در

دستگیره‌ی در به شکل اژدها حاصل از پرینتر سه بعدی

کوبه‌ی در به شکل اژدها حاصل از پرینتر سه بعدی

مرحله بعد بسیار حساس است. حدود یک ساعت می‌بایست در محلی مرطوب قرار بگیرد تا بتوان پوشش پودر آهن بسیار ضعیف جذب دستگیره شود. استفاده از پودر آهن به تمام بخش‌ها می‌بایست ادامه‌دار باشد تا توسط رزین به طور کامل جذب شود و در طول شب خشک شود. مدل حاصل شده در این مرحله، با استفاده از برخی اکسیداسیون‌ها مانند آمونیوم کلرید با آب ترکیب می‌شود به عنوان محلول ضد زنگ برای جلوگیری از زنگ زدن. گام نهایی این است که به منظور جلوگیری از اکسیداسیون، آن را با موم و با یک پارچه نرم مالش داده شود.

دستگیره‌ی در به شکل اژدها حاصل از پرینتر سه بعدی

کوبه‌ی در به شکل اژدها حاصل از پرینتر سه بعدی

در فیلم زیر، فرآیند تولید این کوبه‌ی قابل مشاهده است.

پرینت سه بعدی دستگیره‌ی در

آنچه که از چاپ سه بعدی و بسیاری از نوآوری‌های دیگر انتظار می‌رود این است که بتوانیم از آن‌ها استفاده‌ی کاربردی کنیم. و در دنیای واقعی بتوانیم آن را طراحی و استفاده کنیم. یکی از این موارد که از آن استفاده می‌کنیم دستگیره‌ی در می‌باشد. از آن‌جایی که برای استفاده از دستگیره‌ی در باید منعطف باشد، این قابلیت برای آن الزامی می‌باشد. علاوه بر آن، مقاومت، قیمت و موارد دیگری نیز مطرح می‌شود. یک تیم تحقیقاتی که شامل الکساندرا یون، جوهانس فرنفوئن، لویدویگ دیول، رابرت کوواچ، میرلا آلیستار، جک لیندسی، پدرو لپس، هسیانگ تینگ چن و پاتریک بائودیچ می‌شد پروژه‌ی خود را به تصویر کشیدند.

پرینت سه بعدی دستگیره‌ی در

پرینت سه بعدی دستگیره‌ی در

این پروژه، به این صورت است که پس از طراحی سه بعدی دستگیره‌ی در، به پرینت سه بعدی آن پرداخته می‌شود. به گونه‌ای که مانند دستگیره‌های معمولی کار کند و با فشار دادن آن به سمت پایین بتوان در را باز کرد. علاوه بر دستگیره، لولاهای در نیز حاصل از چاپگر سه بعدی است.

پرینت سه بعدی آچار

پرینت سه بعدی آچار

در فیلم زیر، علاوه بر ارائه‌ی عملکرد دستگیره‌ی در به مواردی دیگر همچون آچار جهت باز و بسته کردن پیچ پرداخته شده است.

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران