پرینتر سه بعدی ابزاری برای طراحان (ارائه‌ی مجموعه‌ی گلدشتاین)

کاربردهای پرینتر سه بعدی در حوزه‌های مختلف، شگفتی‌های زیادی به همراه داشته است. از جمله در زمینه‌ی طراحی که برای طراحان این امکان را فراهم کرده است تا هندسه‌های جدید و بافت‌های خاصی را تعریف و تولید کنند. Ganit Goldstein، مدرک کارشناسی ارشد خود را از آکادمی هنر و طراحی Bezalel در اورشلیم، دریافت کرده است. وی مجموعه‌ای را ارائه داده است که در ادامه، پرینتر سه بعدی ابزاری برای طراحان (ارائه‌ی مجموعه‌ی گلدشتاین) گویای این مطلب می‌باشد.

مجموعه‌ی گلدشتاین، شامل هفت لباس چاپ سه بعدی شده و شش جفت کفش که با متریال PLA و TPU ساخته شده است. در چند پست‌ قبل به پرینت سه بعدی کفش بافته شده پرداخته‌ایم که در نمایشگاه مد بنیاد هنر و مد، که در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ در موزه هنر آسیا سانفرانسیسکو برگزار و منتشر شد.

پرینتر سه بعدی ابزاری برای طراحان

پرینتر سه بعدی ابزاری برای طراحان

هدف گلدشتاین از ارائه‌ی مجموعه‌ی حاصل از پرینتر سه بعدی

هدف گلدشتاین از ارائه‌ی مجموعه‌ی خود، ترکیب تکنیک‌های سنتی با فناوری‌های جدید است. او گفت: “من با بررسی مواد و ویژگی‌های آن‌ها و کیفیت‌هایی که می‌توان با آن‌ها کار کرد، کار خود را شروع کرده‌ام. کار با نرم‌افزار سه بعدی، برای من این امکان را فراهم کرده است که بتوانم در طراحی‌هایم مرزها و محدودیت‌ها را بشکنم و از طریق ترکیب تکنولوژی جدید پرینتر سه بعدی با مواد سنتی و صنایع دستی، جوهر کاملا جدیدی را به محتوای اصلی اضافه کنم. به عنوان مثال، تکنیک چاپ سه بعدی لایه‌ها به من اجازه می‌دهد بتوانم مجددا بررسی کنم که برای ایجاد مفاهیم جدید چه لایه‌هایی را می‌توانم اضافه کنم.نمونه‌ای لباس حاصل از پرینتر سه بعدی

نمونه‌ای لباس حاصل از پرینتر سه بعدی

الهام گرفتن طرح‌های گلدشتاین از کشور ژاپن

” گلدشتاین، در ژاپن بخشی از دوره‌ای را در دانشگاه هنر توکیو گذراند. این کشور، طرح‌های جدیدی را به وی الهام کرد. ” زیبایی شناسی و طراحی‌های ژاپنی بسیار مرا به خود جذب کرد، و باعث شد بتوانم چشم‌انداز بسیار منحصر به فرد و جذابی را از آن ایده بگیرم.” او شروع به کار با پارچه‌های دست دوم و پارچه‌های صنعتی کرد و سپس به تولید لباس‌های جدیدی با استفاده از تکنیک نساجی ژاپنی به نام IKAT بافی کرد. او گفت: ” تکنیک بافندگی IKAT، برای من این امکان را فراهم کرده است تا قبل از رنگ کردن نخ‌ها، الگوهایی را ایجاد کنم و فرآیند نهایی بافندگی را تکمیل کنم.”

نمونه‌ای لباس حاصل از پرینت سه بعدی

نمونه‌ی لباس حاصل از پرینت سه بعدی

چاپگر سه بعدی، دوست‌دار محیط زیست

هنگامی که او به اسرائیل بازگشت، گلدشتاین، فرآیند بافت خود را با استفاده از پرینتر سه بعدی Prusa i3 Mk3 توسعه داد، و پرینت را با لایه‌های بافته شده‌ی دستی ترکیب کرد. پایداری یک ارزش مهم برای گلدشتاین است و او قدردان فرصت‌هایی است که پرینت سه بعدی برای حفظ ارزش‌های زیست‌محیطی ایجاد می‌کند.

او گفت: “تکنولوژی چاپگر سه بعدی در مد یک ابزار پایدار است و طراحان را قادر می‌سازد تا آزادی خلاقانه گسترده‎ای را تجربه کنند،و به ما کمک می‌کند بتوانیم آنچه را که پرینت و تولید می‌کنیم کاملا کنترل کنیم. با چاپ سه بعدی ما می‌توانیم دقیقا با همان ماده اولیه و به همان اندازه که در نظر داریم چاپ کنیم. همچنین به دست آوردن پترن دقیقی که دوست داریم، بدون ضایعات غیرضروری پیدا کنیم. این مفهوم هم توانبخش و هم تاثیرگذار است.”

کسب مقام از طریق مجموعه حاصل از پرینت سه بعدی

اخیرا او با مجموعه‌ای از لباس‌ها و کفش‌های حاصل از پرینت سه بعدی شرکت کرده و موفق به کسب جایگاه طراحی مجدد در سال ۲۰۱۸ در هنگ کنگ و همچنین مسابقه “هنر مد” در آسیا موزه هنر در سان فرانسیسکو شد. او گفت: “کار با روش های سنتی و ترکیب آن‌ها با فن‌آوری‌های جدید، چشم انداز من در آینده است.

نمونه‌ای لباس حاصل از پرینت سه بعدی

نمونه‌ای لباس حاصل از پرینت سه بعدی

هدف گلدشتاین در آینده

گلدشتاین در کار خود از بسیاری از مواد قابل استفاده مجدد و بازیافتی استفاده می‌کند و قصد دارد در آینده با پلاستیک‌های بازیافتی بیشتر کار کند. وی گفت: “ایجاد طرح‌های پلاستیکی بازیافت، منافع زیادی را برای من فراهم کرده است و می‌خواهم طرح‌های بیشتری را که از این مواد ساخته شده است، ایجاد کنم.” گلدشتاین، علاوه بر تکنیک‌های چاپ سه بعدی و بافندگی، با همکاری Stratasys،  یک جفت کفش را با استفاده از چاپگر سه بعدی رنگی تولید کرد.

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران