پرینتر سه بعدی و تولید بیوپلاستیک از چوب

یکی از نکات جالب و مهمی که در مورد صنعت پرینت سه بعدی مورد توجه است، این است که معمولا طرفدارانی دارد که دوست‌دار محیط زیست هستند. افراد و شرکت‌هایی که در زمینه چاپ سه بعدی فعالیت می‌کنند به طور مداوم تلاش می‌کنند به جای استفاده از پلاستیک‌های عادی، از مواد و شیوه‌های پایدارتری استفاده کنند. شرکت بریتیش کلمبیا بیوکربن سه بعدی در تلاش است تا پلاستیک جدیدی از چوب تولید کند، نه هر گونه پلاستیک معمولی. پلاستیک ABC3D ! در ادامه در مورد پرینتر سه بعدی و تولید بیوپلاستیک از چوب توضیح می‌دهم.

پرینتر سه بعدی و تولید بیوپلاستیک از چوب

پرینتر سه بعدی و تولید بیوپلاستیک از چوب

بیوپلاستیک چوبی حاصل از پرینتر سه بعدی

مدیرعامل ABC3D، آقای Darrel Fry گفت: “مردم اغلب فکر می‌کنند بیوپلاستیک‌ها موادی یک بار مصرف هستند که ارزش کاربردی چندانی ندارند اما محصولات ما در عین سبک‌وزنی، در برابر حرارت و فشار مقاوم است. به عنوان مثال، هدف ما این است که با این مواد و با استفاده از پرینتر سه بعدی بتوانیم یک پیستون  ماشین تولید کنیم، یک پیستون دمای بالایی را تحمل می‌کند و تحت فشار زیادی است. ” با توجه به دانشمندان زیست محیطی کیم کلاسن، ABC3D پلاستیک خود را با استخراج رزین از تراشه‌های چوب تولید می‌کند.

بیوپلاستیک چوبی حاصل از پرینتر سه بعدی

بیوپلاستیک چوبی حاصل از پرینتر سه بعدی

فرآیند تولید بیوپلاستیک چوبی حاصل از پرینت سه بعدی

“با استفاده از یک سیستم تولید حلقه بسته، ما قادر به تولید محصولات پایداری هستیم که غیرسمی و قابل تجدید است.” کلاسون ادامه می‌دهد: “در این فرایند از  شیمی(یا پایدار ) استفاده می‌کند و تراشه‌های چوبی حاصل از صنعت جنگلداری  با یک حلال مخلوط می‌کند و از طریق برخورد با یک سری فازهای گرم‌کننده و خنک‌سازی تحت فشار قرار می‌گیرد تا رزین از تراشه‌های چوب استخراج شود. تمام حلال از طریق فرآیند تولید دوباره به سیستم بازگردانده می شود. ”

 Darrel Fry مدیر عامل شرکت ABC3D، در آزمایشگاه MIDAS Fab

Darrel Fry مدیر عامل شرکت ABC3D، در آزمایشگاه MIDAS Fab

شرکت ABC3D

ABC3D توسط Hélène Bélanger و Ross Prestidge تاسیس شده است. این شرکت بیش از یک دهه را صرف تحقیق در زمینه استخراج رزین از تراشه‌های چوب به منظور تولید بیوپلاستیک کرده است. این شرکت در حال حاضر یک کارخانه آزمایشی را اداره می‌کند و به صورت مقیاس‌بندی به تولید می‌پردازد و قصد دارد فیلامنت‌های سه بعدی مربوط به چاپگر سه بعدی برای فروش خرده فروشی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ را در دسترس قرار دهد. ABC3D روند خود را در مقیاس ۱۰ تن در هر روز از تراشه‌های چوب نشان داده است، و هدف آن‌ها در دو سال آینده، دستیابی به مقیاس تجاری ۶۰-۲۵۰ تن تراشه چوب در روز است.

تولید بیوپلاستیک چوبی حاصل از پرینت سه بعدی

تولید بیوپلاستیک چوبی حاصل از پرینت سه بعدی

هدف شرکت ABC3D

Fry گفت: “هدف ما، این است که فروش فیلامنت‌ها را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ شروع کنیم و سپس تعدادی از فیلامنت‌های مختلف را با ویژگی‌های اضافی مانند فیلامنت‌ تقویت شده، فیبر تقویت شده با دیگر الیاف چوب بپردازیم و به این ترتیب، از اولین محصولات ما، که ترکیبی از فیلامنت‌های پرینتر سه بعدی سنتی هستند، فراتر رویم و پیشرفت کنیم. وی اشاره کرد: “شرکت ما ثابت می‌کند که می‌توانیم از چوب پلاستیک‌های پایدار، مقرون به صرفه و با کارایی بالا تولید کنیم. ”

فیلامنت‌ رنگی

فیلامنت‌ رنگی

فعالیت شرکت ABC3D

طبق گفته Fry، شرکت ABC3D از درختان چوب سخت استفاده می‌کند تا محصولاتش را تولید کند، بنابراین با صنعت جنگل رقابت نمی‌کند. او گفت: “در حال حاضر بازار مناسبی برای این درختان چوب سخت وجود ندارد.” ما در واقع به ایجاد یک بازار جدید برای فیبر کمک می‌کنیم. هزینه‌های شرکت‌های جنگلی در حال حاضر صرف کاهش و پردازش گونه‌های ناخواسته می‌شود، بنابراین آنچه که ما می‌گوییم این است که آن‌ها هنوز هم این هزینه‌ها را دارند، اما اکنون این فرصت را دارند تا بتوانند درختان را برداشت کنند، آن‌ها را از جنگل خارج کنند و به بازار برسانند. ”

در فیلم زیر، توضیحاتی در مورد پرینتر سه بعدی و تولید بیوپلاستیک از چوب ارائه شده است:

منافع سازگار با محیط زیست ABC3D

این روش همچنین با نرم‌افزار کار می‌کند. فرآیند تبدیل چوب به پلاستیک در همان ساختمان شرکت و در آزمایشگاه Fab Las Labs انجام می‌شود، در حال حاضر محصولات ABC3D در این آزمایشگاه، آزمایش می‌شود و یکی از مشتریان هدف شرکت است. منافع سازگار با محیط زیست ABC3D فراتر از آن است که وابستگی به پلاستیک‌های یک بار مصرف، کربنی را کاهش دهد.

Klassen گفت: “تغییرات آب و هوایی، مهم‌تر از دیگر نگرانی‌های زیست محیطی است و این همان چیزی است که این شرکت از طریق توسعه محصول، از طریق بیوپلاستیک‌های پایدار ساخته شده از منابع تجدید پذیر و با استفاده از پرینتر سه بعدی به آن‌ها می‌پردازد. محصولات ما کربن منفی است، بنابراین نه تنها باعث می‌شود بر تغییرات اقلیمی کاهش یابد، بلکه به حذف گازهای گلخانه‌ای از جو نیز کمک می‌کند.و در واقع یکی از کمک‌های ما در مورد تاثیر بر تغییرات اقلیمی، حذف گازهای گلخانه‌ای از جو است.”

۵/۵ (۳ Reviews)

نظرات کاربران