پرینت سه بعدی زیره ها و تاثیر پذیری برندها:

در صنعت مد، تولید مواد افزودنی به خلاقیت طراحان اجازه می دهد تا بیش از پیش نمایان شوند: مجموعه های منحصر به فردی که شخصی هستند و به لطف شکل و هندسه آنها می توانند شگفت انگیز باشند. اگر نگاهی دقیق تر به بازار کفش بیندازیم، واضح است که فناوری های پرینت سه بعدی نیز بازار خود را دارند. سال گذشته، تجزیه و تحلیل SmarTech پیش بینی کرده که استفاده از تولید مواد افزودنی در این صنعت باید بیش از ۶.۵ میلیارد دلار است و  تا سال ۲۰۲۹ رشد سالانه حدودا نوزده و نیم میلیون دلار خواهد داشت. اگر فقط به تعداد پروژه های راه اندازی شده در چند سال اخیر از کفش های کتانی نگاهی بیندازیم، کفش های نسل آینده گرفته تا کفش های ورزشی-فناوری های پرینت سه بعدی در همه جا وجود دارد. توجه داشته باشید که همیشه خود کفش نیست که به صورت سه بعدی پرینت می شود، بلکه برای مثال زیره یا زیره داخلی آن است.  در اینجا ۱۰ برندی که با استفاده از پرینت سه بعدی توانسته اند بسوی جلو پیش ببرند معرفی میکنیم . 

 

  1. آدیداس

هنگامی که آدیداس در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از تولید افزودنی برای تولید کفش ورزشی استفاده کند وبا پرینت زیره ی کفش توجه زیادی را به خود جلب کرد. این نشان داد که چگونه می توان از فناوری های پرینت سه بعدی در تولید سری، فراتر از نمونه سازی استفاده کرد. در آن سال ، تولید کننده ورزشی ۱۰۰۰۰۰ جفت کفش پرینت سه بعدی با نام Futurecraft 4D با استفاده از فرآیند CLIP کربن ساخت. خدمات پرینت سه بعدی کربن، CLIP، با ایجاد یک دنباله پیوسته از تصاویر UV، تولید شده توسط یک پروژکتور نور دیجیتال، از طریق یک پنجره نفوذپذیر از اکسیژن و شفاف UV در زیر یک حمام رزین مایع کار می کند-فرایندی شبیه سنگ استریولیتوگرافی (SLA). آدیداس از CLIP برای تولید کف مشبک سه بعدی برای کفش های Futurecraft 4D خود استفاده کرد. پرینت سه بعدی نه تنها به لطف ساختار مشبک باعث افزایش کارایی می شود، آدیداس نشان داد که پرینت سه بعدی انعطاف پذیری زیادی را به فعالیت های خود اضافه می کند، از کاهش زمان تحویل تا ارائه یک کفش که می تواند به طور کامل با قیمت مناسب سفارشی شود. در دسامبر سال ۲۰۱۸، آدیداس یک کفش پرینتی سه بعدی دیگر را عرضه کرد: کفش ورزشی Alphaedge 4D، با همکاری دوباره Carbon.

 

  1. ریبوک

ریبوک یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در صنعت کفش است. چند سال پیش ، این شرکت تصمیم گرفت از فناوری های افزودنی برای تولید کف برای مجموعه ای از کفش های ورزشی خود استفاده کند. اگرچه بقیه کفش با استفاده از روش های سنتی تولید شده است ، اما کف های به اصطلاح Liquid Speed ​​یک زیره با حداکثر تناسب را در خود جای داده است. این شرکت برای توسعه خود از پرینت سه بعدی در همکاری با شرکت شیمیایی BASF استفاده کرد که از مواد مایع پلی اورتان در تولید کف استفاده می کرد. آنها از یک ربات برای ایجاد لایه هایی از مواد مایع که الگوی روی کفش و زیره را تشکیل می دهند، استفاده کردند. Liquid Speed ​​علاوه بر ارائه عملکرد و دوام بیشتر، طراحی بسیار اصلی دارد.

 

  1. New balance

در سال ۲۰۱۵ شرکت نیو بالانس با همکاری سیستم پرینت سه بعدی از طریق تولید مواد افزودنی برای خط تولید لباس ورزشی خود، بازار خود را توسعه بخشید.همچنین با استفاده کفی و زیره هایی با اصطلاح DuraForm Flex کفی هستند که با فناوری SLS از مواد الاستومر ترموپلاستیک ایجاد شده اند توانستند بازار کفش را توسعه دهند. ویژگی های اصلی آنها یک کفش دویدن است که به لطف پلاستیک استفاده شده قدرت و انعطاف پذیری را ترکیب می کند. فناوری پرینت سه بعدی امکان ساخت سازه های پیچیده ای را فراهم می کند که جذب ضربه را در حین سبک شدن کفش بهینه می کند. این مثال دیگری است که در آن ادغام تولید مواد افزودنی باعث بهبود طراحی و تولید کفش می شود. سال گذشته، New Balance با Formlabs در پلتفرم TripleCell همکاری کرد تا مربیان ۹۹۰ Sport و FuelCell Echo Triple را راه اندازی کند.

 

  1. ECCO

ECCO ، تولید کننده کفش دانمارکی، خدمات QUANT-U خود را در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد. QUANT-U سفارشی سازی کفش را ارائه می دهد. با تشکر از یک فرایند اسکن سه بعدی که می توانید در فروشگاه های آن دسترسی پیدا کنید، این شرکت قادر به ایجاد کفی میانی پرینت شده سه بعدی است که کاملاً برای کاربر مناسب است. زیره های میانی از سیلیکون به صورت سه بعدی پرینت می شوند تا میزان مناسب بالشتک و عملکرد را ارائه دهند. تجربه ۳ مرحله ای شامل اسکن سه بعدی پاهای شما به مدت ۳۰ ثانیه برای تعیین تناسب ارتوسی فردی، تجزیه و تحلیل داده ها و پرینت سه بعدی زیر میانی بلافاصله پس از آن است.

 

  1. Wiivv

Wiivv یک شرکت جوان کانادایی است که در تولید کفی و فلیپ فلاپ پرینت سه بعدی تخصص دارد و کاملاً با ریخت شناسی کاربر پوشیده شده است. به لطف یک برنامه تلفن هوشمند، کاربران می توانند مستقیماً پای خود را اسکن کرده، این داده ها را به شرکت ارسال کرده و چند هفته بعد یک راه حل سفارشی دریافت کنند. برای مثال فلیپ فلاپ ها را در نظر بگیرید: به لطف پرینت سه بعدی، Wiivv می تواند عناصر خاصی از کفش مانند بندها یا بند عمودی را سفارشی کند. البته هدف این است که راحتی بیشتری را به کاربر ارائه دهیم. این شرکت دارای پارک ماشین مخصوص خود در سندیگو است و از فناوری SLS استفاده می کند.

 

  1. Prevolve 

Prevolve در اطراف جنبش پابرهنه تاسیس شد. تا کفش های مینیمالیستی ارائه دهد که با اجازه دادن به پاهای شما در حرکت طبیعی بدن انسان را تقویت می کند. این شرکت مستقر در سیاتل، واشنگتن، از فناوری BioFusion استفاده می کند.nology برای ایجاد کفش های کاملا پرینتی و سه بعدی با مواد قابل انعطاف. پس از جمع آوری اطلاعات روی پای شما، آنها قادر به ایجاد یک مدل سه بعدی مناسب از کفش هستند. پس از این مرحله ، Prevolve کد را به پرینتگر سه بعدی ارسال می کند تا بسته به میزان کوسن مورد نیاز و نیاز، کفشی با ضخامت زیره بین ۷ تا ۱۴ میلی متر بسازد. این کفش ها که قابل بازیافت نیز هستند، در صورت تقاضا تولید می شوند که مزیت آنها کاهش ضایعات است.

 

  1. کفش بومی(native shoes)

سازنده کانادایی Native Shoes پروژه Liquid Printed Native را با هدف توسعه اشیاء روزمره با استفاده از روش های پیشرفته مانند تولید افزودنی راه اندازی کرده است. بدین منظور، ابتکار به دنبال استفاده از لاستیک مایع به عنوان ماده تولید در پرینت سه بعدی روی کفش است. سازنده اظهار می دارد که آنها از مواد ۵۰ درصد بازیافت شده اتیلن وینیل استات (EVA) برای دستیابی به انعطاف پذیری بیشتر و ظاهر لاستیکی استفاده کردند. آنچه در پروژه کفش های بومی برجسته است سرعت تولید است، زیرا مسئولان توضیح می دهند که فناوری های پرینت سه بعدی باعث کاهش قابل توجه زمان تولید در مقایسه با روش های سنتی شده است. علاوه بر این، هنگام استفاده از کفش، سطح بالایی از شخصی سازی را به مصرف کنندگان ارائه می دهد.

 

  1. ارگانیک

مجموعه ارگانیک ، طراحی شده توسط یک دانشجوی جوان مد ، Lucie Trejtnarová ، روند صندل های پرینت سه بعدی را ادامه می دهد. او با همکاری سازنده مواد Fillamentum ، کف سه بعدی کف صندل را پرینت کرد که روی آن چندین پارچه ارگانیک ساخته شده از الیاف استخراج شده از برگ آناناس یا نارگیل دوخته بود. زیره پرینت شده باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند از این پارچه پشتیبانی کند: به همین دلیل لوسی یک TPU را انتخاب کرد که به اندازه کافی انعطاف پذیر بود اما در برابر سایش و سایش مقاوم بود. همچنین قابل بازیافت است ، یک جزء کلیدی برای زن جوان.

 

  1. آیریس ون هرپن

آیریس ون هرپن بدون شک یکی از شناخته شده ترین طراحان پرینت سه بعدی است: او یکی از اولین کسانی است که از محصولات افزودنی برای طراحی کل مجموعه ها ، از لباس گرفته تا کفش ، استفاده کرده است. مواردی که ما امروز به آنها علاقه داریم، آنهایی هستند که با همکاری Rem D Koolhaas، بنیانگذار برند United Nude ایجاد شده اند. به مناسبت هفته مد پاریس ، طراح دوازده جفت را با پرینت سه بعدی با الهام از درختی به نام banyan تصور کرده بود. کفش هایی که البته فقط در این زمینه مد روز پوشیده می شوند، بر روی پرینتگر سه بعدی PolyJet از Stratasys و در رنگ های مختلف ساخته شده اند.

 

  1. میسلیوم

با تصور استودیو طراحی Ica و Kostika، جفت Mycelium کاملاً سه بعدی روی دستگاه SLS پرینت می شود. بلکه به دلیل شکل، اندازه و طراحی آن، قابل توجه است، در خیابان بی توجه نمی ماند. در واقع ، فقط ۵ جفت ایجاد شده است. طراحان آن می گویند این کفش های پرینت سه بعدی بسیار راحت هستند زیرا کاملاً به پای شخص سفارشی می شوند: فایل سه بعدی از داده های اسکن شده تهیه شده است. باید دید پیاده روی در آنها سرگرم کننده است یا خیر!

 

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران