تاثیر فناوری سه بعدی بر پرینت تجهیزات  پزشکی

 

تولید و ایجاد ارزش افزوده  در صنعت پزشکی از تاثیرات پرینت سه بعدی بر این صنعت است . صنعت پزشکی با  آزادی زیادی در طراحی ، سازگاری و یکپارچه سازی عملکردی جدید از خود ارائه خواهد داد. برای تولیدکنندگان پروتزهای مصنوعی ، محصولات پزشکی و فن آوری ارتوپدی ، ارتزها و پروتزها ، این فرصت های زیادی را ایجاد می کند. کنترل کامل بر اشکال ، مواد و طرحهای خاص بر اساس داده های خاص بیمار وجود دارد.  امکان ارائه درمانهای شخصی شده ی بیشتری را فراهم می کند . این پروسه بازسازی بیومکانیکی را ساده می کند و روشهای نوآورانه درمانی را به سرعت اجرا میکند.

راه حل های استاندارد

توانایی ایجاد طرح های پیچیده و ادغام عملکرد با فرآیند تولید مواد افزودنی ، مزایای زیادی را در فن آوری ارتوپدی و هنگام ساخت تجهیزات پزشکی پیچیده ایجاد می کند.

چندین سال است که از فن آوری های پرینت سه بعدی در ایمپلنت  های سفارشی استفاده می شود. در موارد پیچیده ، درمان سرطان ، تجدید نظر در ایمپلنت یا سوانح جدی ، این بیماران ممکن است از فناوری ساخت افزودنی EOS بهره مند شوند. این فناوری  به شما اجازه می دهد یک محصول خاص و بالقوه بسیار پیچیده بر اساس تشخیص فردی بیمار طراحی و به سرعت در برای استفاده در دسترس باشد. همچنین می توان از فناوری چاپ سه بعدی EOS برای ایجاد طیف گسترده ای از ساختارهای سطحی استفاده کرد که می تواند فرایندهایی مانند استخوان سازی ، یعنی رشد بین بافت استخوان زنده و سطح کاشت استخوان را ساده کند.

برای تجهیزات پیشرفته پزشکی و ماشین آلات تخصصی ، آزادی طراحی به معنای ساده سازی مجامع و ادغام عملکرد در قطعه است. در این موارد ، تولید مواد افزودنی حتی با اندازه های بسیار کوچک نیز می تواند نتیجه بدهد. هزینه های ابزار و همچنین هزینه های مونتاژ و تدارکات حذف می شود.

 

با استفاده از چاپ سه بعدی ، طراحی بر اساس قابلیت ها انجام می شود . چه برای تولید ایمپلنت ، چه ابزار جراحی و چه محصولات پیچیده فناوری پزشکی: تولید افزودنی به شما قدرت می دهد تا طراحی را  را دوباره بازسازی کنید. در نتیجه ، شما می توانید محصولات خود را با کارایی بیشتری برای کاربردهای خاص بیماران طراحی و تولید کنید.

    

دندانپزشکی و پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی در صنعت ایمپلنت ها و روکش های دندان پزشکی ، ایده های خلاقانه ای دارد . پروتزهای جزئی لازم است بدون هیچ گونه اصلاحی ، طبیعی و زیبایی به نظر بیمار برسد. در حالت ایده آل ، آنها همچنین باید برای همیشه دوام داشته باشند. مدل  پل ها ، تاج ها و پروتزهای ریخته گری معمولاً با دست ساخته می شوند – یک فرایند پیچیده و هزینه بر.

 

پرینت سه بعدی صنعتی گزینه ای مقرون به صرفه و دقیق برای آزمایشگاه های دندانپزشکی و ارائه دهندگان خدمات تولید است. که قطعاتی سازگار ، با کیفیت بالا و قابل تکرار شدن را به دندانپزشکان ارائه میدهد.

پرینت سه بعدی و پلاتین های جراحی

استفاده از ایمپلنت ها و ابزار پرینت شده با پرینتر سه بعدی که یکی ازفناوری تولیدی ارزش افزوده فناوری EOS است . Eos  ابزارهای دقیقاً مناسب و ایمپلنت ها را مستقیماً از داده های CAD تولید می کند.

این فرآیند ایمپلنت هایی که  را براساس داده های آناتومیکی جمع آوری شده با استفاده از یک فایل تولید می کند . به پزشکان  امکان تحویل سریع را می دهد. با این امکان انتظار میرود زمان کوتاهی بین ثبت سفارش پزشک و تحویل قطعه باشد. همچنین  قابل دقیق بودن این پرینت سبب جا انداختن دقیق قطات میگردد. و به طور کلی روند بهبودی را تسریع می کند و تأثیر مثبت و ماندگاری بر کیفیت زندگی بیمار دارد.

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران