مبلمان شهری و فضای بیرونی خانه خود را پرینت کنید

شهرتان را پرینت کنید

 شهر تسالونیکی یونان برای تجهیز مبلمان شهری و فضای بیرونی خانه ها یک پروژه ی طولانی مدت و جذاب را با مشارکت شهروندان آغاز کرده است.استودیوی New Raw  مستقر در شهر رتردام هلند که بعنوان پایتخت معماری و شهرسازی هلند است است با همکاری آزمایشگاه Zero Waste Lab یک پروژه جاه طلبانه جدید بازیافت را در دست اجرا دارند. 

ابتکار پرینت شهر شما، که در حال حاضر در تسالونیکی (یونان) در حال انجام است، به ساکنان امکان می دهد زباله های پلاستیکی خود را برای مبلمان فضای باز خانه ها و خیابان ها بازیافت کنند. این پروژه همچنین از غول مواد غذایی و آشامیدنی کوکا کولا کمک می گیرد. این پروژه می تواند گامی عظیم در جهت مهار زباله های زیست محیطی در عین ایجاد خدمات عمومی باشد. 

 

پرینت سه بعدی مبلمان شهری :

پرینت سه بعدی شهر شما به مردم محلی خدمات بازیافت زباله های پلاستیکی خود را همراه با انتخاب نحوه پردازش زباله ارائه می دهد. این مرکز از پرینتر سه بعدی با بازوی رباتیک استفاده می کند که می تواند پلاستیک طبقه بندی شده را به مبلمان شهری تبدیل کند. گلدان های گل، قفسه مخصوص دوچرخه، ظرف مخصوص غذای حیوانات و قفسه کتاب از جمله کالاهای دیگری هستند، که برای زیبا سازی و استفاده از پسماندهای پلاستیکی قابل پرینت هستند.

مراحل پرینت سه بعدی در پروژه ی شهر شما:

کاربران از طریق وبسایت مبلمان را بصورت آنلاین و با استفاده از رنگ ها و ویژگی های مختلف در هنگام انتخاب فضای عمومی در شهر، سفارش میدهند. به محض انتخاب طرح، وب سایت پلاستیک بازیافتی برای پرینت آن  را تخمین می زند. اشیا بسته به عملکرد درخواست کاربر می توانند بسیار متفاوت باشند. این مبلمان می تواند از چند ماده تشکیل شده باشد اما در درجه اول پلاستیک های پلی پروپیلن و پلی اتیلن کاربرد بیشتری دارند، اگرچه از پلاستیک های PET (پلیمری که برای بطری های آب معدنی استفاده می شود) و PS (قالب های تزریقی) نیز استفاده می شود.

 همچنین پلاستیک را قبل از ذوب شدن و ترکیب آن با رنگدانه ها مرتب، شسته و خرد می کند. پرینت شهر شما قصد دارد چهار تن زباله پلاستیکی را در طی پروژه بازیافت کند. به گفته طراحان، این معادل مقدار تولید شده توسط ۱۴ خانوار در یونان است. 

 

چرا تسالونیکی  برا ی پرینت زباله های بازیافتی انتخاب شده ؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا تسالونیکی برای پروژه پرینت شهر شما انتخاب شده است؟ تسالونیکی شهری است که در جداسازی و بازیافت در سطح خانوار در یونان دارای نرخ بالایی است. همین دلیل و اندازه شهر ردپای تاثیر محیطی  پرینت سه بعدی بر روی فضای شهر را قابل اندازه گیری می کند. شهرداری تسالونیکی به طور فعالانه از این برنامه پشتیبانی می کند و به مجریان پروژه امکان می دهد این ایده را برای اولین بار در مقیاس شهری و در فضای عمومی آزمایش کنند.” Print Your City جدیدترین ابتکاری است که آزمایشگاه Zero Waste Lab انگیزه هایی را برای بازیافت ایجاد می کند. البته این پروژه  یکی از عناصر اصلی عملیات این شرکت در کنار سایر طرح ها  بوده است.

راههای تشویق به بازیافت و استفاده از خدمات پرینت سه بعدی:

 برگزاری تورهای یکروزه برای کودکان و نوجوانان برای آشنایی با پروژه بازیافت و پرینت، تعریف عملی از بازیافت و دریافت مشوق برای این گروه سنی بازخورد بسیار خوبی را به مجریان پروژه ارسال کرده است.

  یکی از راه هایی که در سالهای اخیر در اتحادیه اروپا و محدوده ی اسکاندیناوی متداول شده دادن “سکه های ارزشمند” در ازای کیسه های زباله مناسب است. ابتکار دیگری که آنها انجام داده اند در کشور هلند با استفاده از یک سیستم بازیافت مشوق مشابه است. شرکت همچنین کاغذ، مقوا، پلاستیک تمیز، پلاستیک (بطری اب معدنی )PET، منسوجات، زباله های الکترونیکی (با قابلیت اتصال به برق)، باتری، چراغ (به غیر از لوله های فلورسنت) و رنگ لاتکس دریافت می کند. مواد زائد مختلف سطوح مختلفی از سکه های ارزش را خالص می کنند. سکه ها برای تخفیف در شرکت ها و فروشگاه های مختلف وابسته قابل بازخرید هستند.

 Print Your City به عنوان بخشی از برنامه Zero Waste Future با بودج

ه کوکا کولا در سراسر یونان اجرا می شود. این شهر نمونه کافی زیادی از مردم و تولید پسماند را برای آزمایش زنده ماندن پروژه فراهم می کند. شاید اگر موفقیت آمیز باشد، ممکن است چاپ شهر شما را در جای دیگری گسترش دهند.

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران