فرمان پرینت شده نافرمانی کرد:

المپیک ۲۰۲۰ توکیو شاهد رونق وسایل ورزشی پرینت شده با استفاده از خدمات پرینت  سه بعدی است. در بسیاری از مسابقات با خصوصی سازی وسایل پرینت سه بعدی به کار گرفته شده است. مخصوصاً دوچرخه سواران از فناوری های AM استفاده می کنند، که انواع مختلفی از محصولات AM را در پیست به ارمغان می آورد، از میلنگ های پرینت سه بعدی گرفته تا لبه ها تا دسته فرمان دوچ  رخه ها. با توجه به افزایش سخت افزار AM در رقابت های امسال، شاید اجتناب ناپذیر باشد که شاهد شکست قسمت اول AM در یک رویداد المپیک باشیم.  دقیقاً اتفاقی بود که دوشنبه ۲ آگوست در پیست بازی در مرحله ی انتخابی تعقیب مردان رخ داد . فرمان دوچرخه سوار استرالیایی آقای  الکس پورتر که  با پرینت سه بعدی و برای دوپرخه ی مسابقه ی ایشان آماده شده بود در جریان بازی شکست .

فرمان تا لحظه ی آخر عملکرد درستی داشت

دوچرخه با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت با عرشه برخورد کرد و موجب شکستن فرمان شد . خوشبختانه هیچ کس به شدت آسیب ندید ، مگر برخی از دو چرخه سوران از سرعتشان گرفته شد  و خراش ها ی ساده که برای سوارکاراصلی ایجاد شد.، که این خود به خود قابل توجه است. بر اساس قانون دوچرخه سواری المپیک در “اتفاق ناگوار”، تیم مجاز است در صورت وقوع حادثه اجتناب ناپذیر که مسابقه را متوقف کند، مجدداً شروع به کار کند، بنابراین تیم استرالیا به سرعت اعلام کرد که می خواهد یک تلاش مجدد را انجام دهد. تیم استرالیا در حالی که تنها ۳۰ دقیقه برای بازیابی از خط شروع بازی را در اختیار داشت، دومین تلاش خود را انجام داد و در کنار نفر اول تیم دانمارک در مکان پنجم قرار گرفت. این بدان معناست که استرالیا در فینال این رویداد برای برنز رقابت می کند.

فرمان مدیسون

به اصطلاح “فرمان مدیسون” توسط شرکت دوچرخه سواری استرالیایی Bastion تولید شده است.Bastion  در سال ۲۰۱۵ توسط مهندسان سابق صنعت خودرو همان شرکت شکل گرفت. در این شرکت چرخه ها و اجزای سفارشی تولید می کنند و ادعا می کنند که تنها شرکت دوچرخه سواری در جهان با قابلیت پرینت سه بعدی تیتانیوم هستند. آنها از پرینتر های Renishaw برای ساخت اجزای تیتانیوم خود استفاده می کنند.  لازم به ذکر است که دوچرخه ها توسط Bastion طراحی نشده اند ، بلکه توسط شرکت کانادایی Argon 18 طراحی شده اند. فرمان Madison با دسته های تیتانیوم AM را طراحی کرده است به طور مستقیم وارد مدل دوچرخه Argon 18 Electron Pro می شود. Bastion همچنین AM را برای ساقه ها و میل لنگ های Olympic Electron Pro طراحی کرده است. اگرچه تأیید نشده است که این قطعات AM در روز حادثه در دوچرخه ها نیز استفاده می شده است. میل لنگ تیتانیوم پرینت شده را در تصویر زیر مشاهده می کنید. میل لنگ پرینت سه بعدی به نظر می رسد شکست خورده است. طرحی شبیه به “Base Bar” تجاری Bastion است که از زمان وقوع حادثه در المپیک از فروش در وب سایت شرکت حذف شده است.

مسئولیت اجتماعی و اطلاع رسانی:

شرکت پس از شکستن این محصول در زمان اجرای بازی در پیست دو پذخه سواری بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ صفحه وب مربوط به محصول با بیانیه Bastion جایگزین شده است: المپیک توکیو یک شب برگزار می شود. ” “اولین نگرانی ما مربوط به الکس پورتر و کل تیم بود. ما دائماً با تیم دوچرخه سواری و مربیان المپیک استرالیا در تماس هستیم و به ما اطمینان می دهیم که از همه وسایل موجود برای بررسی علت این امر استفاده می کنیم. ” دوچرخه سواری استرالیا ، نهاد اداری ملی مسئول ورزش دوچرخه سواری در این کشور ، بیانیه خود را در مورد این حادثه و تحقیقات بعدی در جریان آن ارائه کرده است. “در حالی که تمرکز فوری بر موفقیت تیم دوچرخه سواری استرالیا در بقیه برنامه المپیک است ، بررسی و بررسی کامل عوامل دخیل در این حادثه انجام خواهد شد. برای اطمینان از عادلانه بودن این فرایند ، ما هیچ توضیحی در مورد جزئیات تحقیقات تا زمان کامل شدن آن نخواهیم داد. ” ما موافقیم. ما دوست نداریم گمانه زنی کنیم. البته، این امر مانع از گمانه زنی دیگر مفسران در مورد علت شکست نشده است ، و ما از نقل قول آنها ناراحت نیستیم. CyclingNews پیشنهاد کرده است که شکستن فرمان در ساعت رخ داده است.

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران