زیره و کفی پرینت شده ی سه بعدی:

پرینت سه بعدی به غیر از شخصی سازی مزایای دیگری نیز دارد. برای نیو بالانس ، پرینت سه بعدی علاوه بر ارائه پشتیبان ی بسیار دقیق از پا ، مزایای دیگری نیز دارد. به طور کلی ، کفش یک صنعت بسیار سنگین از نظر موجودی است-برای هر سبک ، ممکن است نیاز داشته باشید که نسخه های مردانه و زنانه را در پانزده اندازه مختلف ، در چند رنگ مختلف و هر کدام با اجزای پوششی متفاوت بسازید.

Petrecca تصور می کند که توانایی پرینت سریع چند طرح روی یک پرینتر ، تأثیر زیادی بر توانایی نیو بالانس برای ادامه تولید قطعات کفش خود در ایالات متحده و انگلستان خواهد داشت. این شرکت در حال حاضر با Formlabs برای تجهیز یک کارخانه تولید جدید در Methuen ، ماساچوست همکاری می کند.

 

نیو بالانس تولید کننده  کفش هایی با زیره ی سه بعدی:

انتشار جدید کفش پیاده روی  ۹۹۰ اسپورت نیو بالانس دارای قطعاتی ایست که با خدمات پرینت سه بعدی تولید شده اند. این شرکت برای ساخت فناوری جدید با Formlabs سازنده پرینتر همکاری کرد.اگر در حال حاضر یک جفت کفش مخصوص دویدن یا پیاده روی دارید، احتمالاً زیر کفی-لایه جاذب شوک بین کفی داخلی و خارجی-از اتیلن وینیل استات قالب گیری شده (EVA) ساخته شده است، که فوم چسبناک و مقاوم است.

فوم EVA به عنوان یک ماده محافظ، بد نیست. پلاستیک، مقرون به صرفه است و می تواند در رنگ های مختلف رنگ شود. اما یک زیره EVA به همان میزان از کفش پشتیبانی می کند و آنچه شما واقعاً می خواهید سطوح مختلف پشتیبانی در قسمت های مختلف پا است. همچنین، EVA با استفاده مکرر خراب می شود و فشرده می شود، و این تخریب به این دلیل است که بسیاری از دوندگان هر چند صد مایل کفش های خود را تعویض می کنند. به همین دلایل، شرکت های کفش به طور فعال در حال آزمایش موادی برای جایگزینی EVA هستند.

دو سال پیش، غول کفش نیو بالانس با Somerville، شرکت پرینت سه بعدی Formlabs مستقر در ماساچوست برای توسعه نوع جدیدی از کفپوش همکاری کرد. در حال حاضر این دو نفر TripleCell را معرفی می کنند، یک فناوری کفی پا (کفی کفش) که اجزای آن از یک پلیمر نوری اختصاصی به نام Rebound Resin ساخته شده است.

نیوبالانس برای اولین کفش خود در سری کلاسیک ۹۹۰ Sport را با پاشنه TripleCell دوباره عرضه می کند. کفشی که برای هر دونده هزینه ی ۱۸۵ دلاری دارد اما  سبک تر، حمایت کننده تر و با دوام تر از نسخه EVA است.

پایداری و استحکام:

کفش های پرینت سه بعدی دقیقاً ایده جدیدی نیستند. به عنوان مثال، آدیداس همچنین توسعه تجهیزات پرینت سه بعدی خودکار مشابهی را آغاز کرده است که به مشتریان امکان می دهد محصولات پرینت دیجیتالی و شخصی را سفارش دهند.اما نیو بالانس به جای تمرکز بر ظاهر کفش، تصمیم گرفت راهی برای بهبود عملکرد آن پیدا کند. این شرکت فهرستی فوق العاده از ویژگی هایی که مواد جدید باید داشته باشند ، به Formlabs داد.

کاترین پترکا، مدیر کل استودیو طراحی نوآوری نیو بالانس، می گوید: “آنچه شما در مورد کفش زیاد به آن فکر نمی کنید، تقاضای ما برای استفاده از این ماده در زیره و کفی است است.”او می گوید: “باید صدها مایل از ضربه های مکرر دوام بیاورد.” “باید برای یک دونده زن ۱۱۰ پوندی مانند جنی سیمپسون و یک بسکتبالیست ۲۳۰ پوندی مانند کاوی لئونارد کار کند. اگر این کفش ها بیرون استفاده شوند و یا در معرض نور افتاب قرار بگیرند ، باید در برابر اشعه ماوراء بنفش و هیدرولیز پایدار باشد، باید بتواند در فرایند تولید تونل های حرارتی را تحمل کند و به همه این مواد دیگر بپیوندد. ”

پرینت محصولاتی پرکشش در دستور کار است:

داوید لاکاتوس، مدیر ارشد محصول Formlabs و تیمش صدها بارفرمول تولید را تکرار کرده اند، تا به محصول نهایی برسند. علاوه بر قابلیت پرینت، دو ویژگی مهم مواد: یک قابلیت بازیافت (جرخه ی تبدیل انژی) و دیگری دوام کفی کفش(محصول) برایم مان حائز اهمیت بود  .

لاکاتوس میگوید: “[طراحی] باید بتواند انرژی را به شما بازگرداند ، وقتی از کفش ها  برای دویدن و راه رفتن استفاده می کنید احساس خوبی داشته باشید.” “[همچنین] قبل از خراب شدن ۳۳۰ درصد افزایش طول دارد، ما در مورد نحوه عملکرد پویایی آناتومی انسان هنگام راه رفتن روی سطوح بیشتر از تقریباً در هر صنعت دیگری آموخته ایم.”

افزایش تعداد و سرعت بخشی پرینت زیره های سه بعدی:

Formlabs پیشگام استفاده از فتوپلیمرهای انعطاف پذیر و انعطاف پذیر در پرینت سه بعدی است. این شرکت توانسته  از طریق فرایندی به نام استریولیتوگرافی با نیروی کم (LFS) استفاده نماید. هنگامی که یک طرح بارگذاری می شود ، پرینترهای فرم شرکت الگوهای بسیار پیچیده ای را در رزین ریباند مایع ترسیم می کنند، که با برخورد نور به آن سخت می شود و در نتیجه یک شکل سه بعدی سخت می شود.

این فرایند به Formlabs اجازه می دهد تا یک الگوی مشبک دقیق در زیره ایجاد کند. این شبکه به جای استفاده از اجزای جداگانه ای که به هم چسبانده می شوند، سطوح متفاوتی از قسمت های مختلف پا را پشتیبانی می کند. در پاشنه اصلی ۹۹۰ Sport، نیو بالانس یک لبه بیرونی پلی اورتان را با زیره EVA و پشت  پاشنه پلی اورتان ترموپلاستیک ترکیب کرد. در نسخه جدید، این شرکت این سه قسمت جداگانه را در یک قطعه بدون درز و فنری ترکیب کرده است.

افزایش تعداد زیره های پرینت شده به این سادگی نیست. در حال حاضر، TripleCell 990 Sport فقط در تعداد محدود ۵۰۰ جفت در دسترس است. در حال حاضر ، پرینت سه بعدی هنوز روندی است که بیشتر توسط طراحان محصولات برای ایجاد نمونه های اولیه استفاده می شود. Formlabs در حال توسعه یک بازار کاملاً جدید از پرینترهای سه بعدی قابل اعتماد است که می تواند محصولات را به طور قابل اعتماد و پیوسته در تعداد بیشتری تولید کند.

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران