برند کایت، با پرینتر سه بعدی عینک هایی ساخته که برای هر صورتی منحصر به فرد هستند

برند لندنی عینک و اکسسوری کایت (Kite) با همکاری اژانس طراحی لیر (Layer ) سرویسی ارائه کردند که با استفاده از اسکن سه بعدی از صورت مشتریانش، فریم‌های عینک منحصر به فردی می‌سازد . مجموعه “کایت وان”، شامل عینک‌هایی تطبیق‌پذیر و پرینت شده سه بعدی است که با جزئیات و ویژگی‌های شخصی، قابل انتخاب و سفارش هستند. این عینک‌ها می‌توانند دقیقا با اندازه‌ها و ابعاد صورت شما ساخته شوند تا به بهترین حالت بنشینند.

اولین عینک‌های سفارشی‌ و سه بعدی در جهان

بر طبق گفته‎‌های برند لیر، این اولین بار است که عینک‎ها تا این حد سفارشی‌سازی می‌شوند و ویژه هستند. هوبرت، مدیر این برند می‌گوید “کایت وان، ظریف‌ترین و خوش ‎ساخت ترین عینکی است که این روزها در بازار پیدا می‏ کنید، هم زیباست و هم به شما راحتی بی‌نظیری ارائه می‌کند که احتمالا تا به حال تجربه نکرده‌اید. علاوه بر این، خدمات گسترده‌ای دارد که دسترسی آن را برای همه اسان می‌کند و حتی افراد بیشتری می‌توانند به فرایند خلاق طراحی‌اش وارد شوند”.

برای داشتن این عینک‌ها چکار باید بکنیم؟

مشتریان این عینک‌ها، با سر زدن به یکی از فروشگاه‌های برند کایت با یک اسکنر دستی، از صورتشان اسکن تهیه می‌کنند. این پرینتر سه بعدی، اندازه‏های مختلف صورت را ثبت می‌کند. اندازه‏هایی مثل فاصله میان چشم‌ها، پهنی پیشانی و بینی و جای دقیق گوش‌ها در سر. بعد از این، سر و صورت مشتری در اپلیکیشن کایت وان تصویرسازی می‌شوند (این اپلیکیشن را هم آژانس طراحی لیر ساخته) و به صورت زنده، مدلی اولیه از عینک روی صفحه و روی صورت مشتری دیده می‌شود. اطلاعاتی که اسکنر به کامپیوتر می‌دهد ابعاد عینک را مشخص می‏کنند و طول آن را تنظیم می‌کنند تا دقیقا روی صورت بنشیند.

طراحی سه بعدی به کمک صنعت فشن می‌آید

این نرم‌افزار اسکن، به کاربرانش اجازه می‌دهد که عینکشان را کاملا شخصی طراحی کنند. فقط کافی است لنز آن را طوری تنظیم کنند که با فرم صورتشان هماهنگ باشد. وقتی عینک به صورت دیجیتال طراحی و ساخته شد، فایل آن به تامین‌کننده محلی کایت فرستاده می‌شود تا با پرینتر سه بعدی، پرینت، تمیزکاری و رنگ بشود. این فرایند سه هفته طول می‌کشد. محتوایی که با طراحی سه بعدی ساخته می‏شود در مغازه، توسط یک استایلیست از کایت سر هم شده و به مشتری ارائه می‌شوند. استایل فریم این عینک‌ها تقریبا ثابت است اما به اشکال مختلفی می‌تواند شخصی‌سازی شود، مثلا رنگش را می‌توانید تغییر بدهید. جنس این فریم پلاستیک پرینت شده است اما پدهایی که روی بینی قرار می‏گیرند،  لاستیک سیلیکونی است که روکش مات دارد. سیلیکون نقطه تماس با بینی را کمتر می‏کند و باعث می‌شود گرما و عرق روی آن نقطه جمع نشود.

چند استایل برای چند سلیقه

هر کدام از فریم ها چهار استایل مختلف دارد و هر شخصی‌دهد با توجه به فعالیت‌ها و سبک زندگی‌اش بهترین مورد را برای خودش انتخاب کند. استایل کلاسیک که تماما با پرینتر سه بعدی تهیه شده، ظاهری مینیمال و ساده دارد.استایل عینک های پرینت شده متفاوت است. استایل نوک‌تیز از پلاستیک شکل‌داده ساخته شده، کمی تنگ‏تر است و دقیقا به صورت فرد می‌چسبد. عینک‌های نوک‌تیزِ طناب‏دار هم از پلاستیک قالبی و تزریق شده ساخته شده‌اند اما یک طناب پارچه‌ای یا بند هم دارند که این به کاربر اجازه می‌دهد عینک را دور گردن بیاندازد. آخرین مدل عینک هم مدل ورزشی آن است که یک بند ورزشی پلاستیکی دارد که عینک را وقت فعالیت و ورزش دقیقا سر جایش نگه می‌دارد تا از صورت نیفتد. این مدل هم از پلاستیک قالبی ساخته شده.

کایت وان چند رنگ دارد؟

این مجموعه کایت وان سه رنگ دارد: قرمز آجری، سبز خزه‌ای و زغالی چوبی. همچنین مشتریان این عینک می‌توانند برایش لولاهای نقره‏ای یا رز گلد انتخاب کنند، جزئیات برند را به آن اضافه کنند یا یک نوشته کوچک روی آن داشته باشند. همه چیز به سلیقه فردی بستگی دارد! این مجموعه، سپتامبر سال ۲۰۱۸برای اولین بار وارد بازار شد، آن هم به عنوان بخشی از فستیوال طراحی لندن. چند ماه بعد و در بهار ۲۰۱۹ هم به تمام مغازه‌های عینک‌فروشی اروپا رسید.

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران