ترکیب ایده‌هایی از طبیعت و تکنولوژی پرینت سه بعدی برای تولید شکلات‌

ترکیب تکنیک‌های قدیمی با تکنولوژی جدید پرینت سه بعدی و به کار بردن خلاقیت، باعث تولید محصول خاصی می‌شود. در حوزه‌های مختلف، تلاش‌ها و فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است و چاپ سه بعدی فرصت‌های جدیدی در تولید شکلات‌های زیبا و هنرمندانه‌ای با طعم‌های خاص فراهم کرده است که بسیار فوق‌العاده است. هنرمندی به نام Ryan L. Foote در یک فضای جذاب شکلات کار می‌کند. خلاقیت او از معماری و دنیای طبیعی، به ویژه مواد معدنی و طبیعی و سازه‌های زمین‌شناسی الهام گرفته است. وی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به تولید شکلات‌هایی زیبا پرداخت. در نتیجه، با پرینت سه بعدی شکل‌های جذابی از شکلات خواهیم داشت.

زمینه‌های فعالیت فوئوتس

فوئوتس در سه سال گذشته به منظور انجام پروژه‌های مختلف در ملبورن و هنگ کنگ سفر می‌کرد و برای یک مدت آن‌جا زندگی می‌کرد. استفاده از خلاقیت‌ و  چاپگر سه بعدی، امکان ایجاد شکل‌های جذاب و پیچیده‌ای را فراهم می‌کند. او با استفاده از پرینتر سه بعدی و تکنیک‌های سنتی غذاسازی؛ شکلات‌، با طرح‌های جذابی تولید کرد.

شکلات‌های تولید شده با طرح‌های متنوع و خاص

شکلات‌های تولید شده با طرح‌های متنوع و خاص

Foote گفت: “من در چند سال اخیر، بر روی بازتولید و ایجاد نوآوری در شکلات سنتی برای عصر دیجیتال و با فناوری جدید در حال فعالیت هستم.”حرفه‌ی Foote، از تمام هنرهای جهان برگرفته شده است که شامل: طراحی، تئاتر و رویدادها می‌باشد. او مدرک کارشناسی خود را در هنرهای زیبایی در مجسمه‌سازی و تمرینات فضایی از Victorian College of the Arts دریافت کرده است، به‌علاوه، نمایشگاه‌ محصولات متعددی را در استرالیا و خارج از کشور برگزار کرد.  Foote در نهایت، به افزودن تجربه غذا به سایر تجربیات دیگرش پرداخت.

وی قبل از شروع به فعالیت در آشپزی که شامل استفاده از پرینتر سه بعدی و وسایل آشپزی دست‌ساز بود، ابتدا مدتی با آشپزخانه‌ها و شرکت‌های آشپزی همکاری کرد و در نهایت تصمیم گرفت شکلات و نسخه‌های به روز شده شیرینی سنتی کوچک bon bon تولید کند.

حوزه فعالیت Foote و استفاده از آن در شکلات‌سازی

Foote، هم‌چنین درخواست‌های زیادی در پروفایل خود برای ظروف چینی دریافت کرده بود، بنابراین او شروع به طراحی استودیو RL Foote Design کرد تا بر روی طراحی سرامیک متمرکز شود. در سال ۲۰۱۸، او شرکت شکلات خود را تشکیل داد و اخیرا کمپین Kickstarter را راه اندازی کرده است و تلاش می‌کند میزان درآمد خود را به مبلغ مشخصی افزایش دهد.

وی علاوه بر تولید شکلات‌های bon bon، برای اولین بار، فنجان‌های نوشیدنی شکلاتی منحصربه‌فردی را برای شکلات داغ تولید کرد، از این نوشیدنی‌های شکلاتی که به عنوان دسر می‌توان استفاده کرد. با استفاده از فن آوری‌های پرینتر سه بعدی، Foote از شکل‌های مورد علاقه‌ش برای نگهداری شکلات و نوشیدن از آن استفاده کرد.

 

نوشیدنی‌ شکلاتی به عنوان دسر

نوشیدنی‌ شکلاتی به عنوان دسر

تهیه شکلات‌هایی زیبا با ایده گرفتن از دنیای طبیعی

طراحی شکلات از دنیای طبیعی مواد معدنی و سازه‌های زمین‌شناسی الهام گرفته شده است و با طعم‌هایی که حاوی غذاهای سنتی ناآشنا هستند، تولید شده‌اند. به علاوه، از مجموعه‌ای از سرامیک لوکس پرینت سه بعدی شده برای تهیه کوکی‌های زیبا استفاده شد.

در تصویر زیر، منطقه‌ای در ایرلند شمالی نشان داده شده است که در حدود ۴۰،۰۰۰ ستون مجزا دارد، که از این ساختار برای تهیه شکل یک نوع شکلات استفاده کرده است.

منطقه‌ای در ایرلند شمالی به عنوان ایده ای برای شکل شکلات

منطقه‌ای در ایرلند شمالی به عنوان ایده ای برای شکل شکلات

 

شکلات تولید شده برگرفته از ایده ساختار منطقه‌ای در ایرلند شمالی

شکلات تولید شده برگرفته از ایده ساختار منطقه‌ای در ایرلند شمالی

او هم‌چنین، از مجموعه‌ای از شیشه‌های عطر که در شکل‌های متفاوتی بودند نیز برای شکل شکلات الهام گرفت.

شکل شیشه های عطر ایده ای برای شکلات

شکل شیشه های عطر ایده ای برای شکلات

استفاده از طعم‌های خاص در شکلات

با این حال، اگر تمام نمایش‌ها و زیبایی‌های هنری در جهان، بر روی این شکلات‌ها پیاده شود ولی شکلات طعم مناسبی نداشته باشد، بی‌معنی است؛ بنابراین، طعم شکلات یکی از بزرگترین ابهامات و دغدغه‌ها برای Foote بوده است. ظاهرا وی، تلاش زیادی برای کشف و استفاده از برخی از طعم‌های بسیار عجیب و غریب کرده است، در حالی‌که برخی از آنها ممکن است بسیار عجیب و حتی خطرناک باشد و این احتمال وجود دارد که افراد زیادی شاید مایل به انجام آن نباشند.

طعم شکلات‌های او با مواد غیرمعمول از هر دو منطقه اقتباس شده‌اند، موادی مانند گیاهان استرالیایی و طعم‌های سنتی شهر هنگ کنگ. به عنوان مثال، مجموعه استرالیایی شامل طعم‌هایی مانند شکلات سفید، دانه‌های روغنی، لیمو سبز، فندق استرالیایی، و توت فرنگی کوهی، طعم فلفل خورد شده و شکلات آووکادو است و مجموعه هنگ کنگ دارای طعم‌هایی مانند تارت تخم مرغ، کلوچه آناناسی کره‌ای، نارگیل نمکی و شکلات با قرمز است.

توت فرنگی کوهی یکی از طعم های استفاده شده در شکلات

توت فرنگی کوهی یکی از طعم های استفاده شده در شکلات

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران