تاثیر پرینت سه بعدی بر صنعت خودرو سازی :

سالهاست در صنعت خودروسازی پرینت سه بعدی توانایی کاهش هزینه ها، اصلاح سبک ساخت قطعات و سرعت بخشی به چرخه های توسعه و زمان تولید قطعات را ایجاد کرده است. همچنین بدون کاهش کیفیت این خدمات را در اختیار شرکت های خودروساز قرار داده است. از نظر خودروسازان مشهور که پرینت سه بعدی را در روند کار خود قرار داده اند، به نظر می رسد شرکت نیسان در مقایسه با همکاران خود کمی عقب مانده است. شرکت نیسان با شروع به کار پرینتر سه بعدی بارسلونا BCN3D آمادگی خود را در رقابت بین خودروسازان اعلام کرده است. این پرینتر با استفاده از تکنولوژی ساخت فیبرفیوز (FFF) خط مونتاژ شرکت نیسان را در اسپانیا سرعت بخشیده است.

ادغام پرینترهای رومیزی و صنعتی برای تولید بهینه :

 نیسان با ادغام پرینتر سه بعدی رومیزی و صنعتی BCN3D در کارخانه بارسلون برای پرینت ابزارو لوازم جانبی، در وقت و هزینه به طور چشمگیری صرفه جویی کرده است. این امرمی تواند منجر به استفاده از فناوری ساخت نمونه های اولیه و قطعات در بیشتر سایت های تولیدی این شرکت در سراسر دنیا شود.

صنعت خودرو بهترین نمونه برای مقیاس گذاری یک محصول پیچیده با تقاضای مطابقت با بالاترین استانداردهای کیفیت است. دیدن فرآیند مونتاژ یک ماشین -جایی که بسیاری از قطعات جدا و ریز و درشت در یک خط مونتاژبه صف کنار هم قرار می گیرند تا محصول نهایی را به اجرا درآورند- که تقریباً در هر مرحله به قطعات پرینت شده با فناوری FFF متکی است، جذاب است. 

 


تاکنون، نیسان محصولات تولیدی و تولید نمونه های اولیه خود را به تأمین کنندگان مکانیکی واگذار می کرد، آنها این قطعات را از طریق روش های سنتی مانند برشکاری و ماشین کاری CNC تولید می کردند. درست است که کیفیت بالا بود ولی زمان انتظار طولانی برای تولید قطعات و انعطاف پذیر نبودن چرخه تولید، همچنین قیمت نسبتاً گران این پروسه ها نیسان را به سمت پرینت سه بعدی سوق داد. نیسان برای قطعه ی یک ابزار ساده حدودا ۴۰۰ یورو هزینه میکرد. نیسان الان توانسته ۷۰۰ قطعه داخلی را پرینت کند، تعدادی از آنها با هزینه کمتر از ۵ یورو و در مجموع صرفه جویی در هزینه حدود ۹۵٪ گزارش شده است. علاوه بر این برنامه زمانی برای طراحی، توسعه و تولید قطعات از یک هفته به یک روز کاهش یافته است.

درصد پایایی پرینت سه بعدی:

عملکرد پرینتر سه بعدی بسیار قابل اطمینان است. همچنین پرینتر سه بعدی بارسلون تقریباً ۲۴ ساعت در روزکار می کند و هر ساله با این میزان کارکرد میتوان حدود ۱۰۰ دستگاه مختلف را پرینت کرد و با استفاده از ابزار مختلف به اجرای فرایند های خاص تولید می پردازیم. برون سپاری تراشکاری و ساخت قطعات به یک کارگاه های مکانیکی حدودا بیست برابر گرانتراز پرینت سه بعدی قطعات مشابه بود. در حالی که با پرینت سه بعدی زمان تولید ابزار از یک هفته به یک روز کاهش یافت. پرینت سه بعدی، در کمترین زمان ابزار را در اختیارمان قرارداده و درعین حال هزینه های کمتری را متحمل شده ایم. سرمایه گذاری در بخش پرینترهای سه بعدی تولید رابه نفع خودرو سازبا روند افزایشی مواجه کرده است.

 بخش پرینت سه بعدی بارسلون مجهز به چهار پرینتر سه بعدی BCN3D سری اپسیلون در آزمایشگاه های تولید مواد افزودنی نیسان مستقر است. پرینترهایی که می توانند ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته کار میکنند. تا مطابق با برنامه تولید خودروساز عمل کنند. همینطوراز یک سیستم اکستروژن دوگانه مستقل بهره می برند که سبب می شود، تولید سرعت بیشتری داشته باشد چون می توان به طور همزمان دو قطعه ی همسان را پرینت کرد.

آنچه خدمات پرینت سه بعدی به خودروسازان ارائه داده برای پیشرو بودن و همچنین سرعت دهی در طراحی های جدید و رقابت در میان دیگر شرکت ها بوده است. تا کنون بسیاری از خودروسازان در مراحل اولیه ی تولید از پرینت سه بعدی برای اجرای نمونه ها استفاده می کنند. این نکات سبب شده تا پرینت سه بعدی در میان طراحان صنعتی و هنری مرسوم و محبوب شود. پرینت سه بعدی با صرفه جویی در هزینه و زمان نگاه بسیاری از فعالان در صنعتی و تولید را به خود معطوف کرده است. در سال های اخیر طراحان با استفاده از قابلیت های پرینت سه بعدی و با استفاده از متریال های متفاوت توانسته اند قطعاتی را تولید و اجرا کنند که در سیستم های تولید سنتی و دستی بسیار ناموفق و قابلیت اجرا نداشته اند.

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران