به کار گیری برش لیزری و پرینت سه بعدی در لباس توسط یک طراح نوجوان

 

اگر کسی فکر می کند که یک نوجوان نمی‌تواند کسب و کار خود را اجرا کند، آن‌ها مطمئنا با آریل Swedroe طراح مد لباس فلوریدا آشنا نیستند. آریل، از ۸ سالگی به خیاطی روی آورده است و به زودی مجموعه لباس‌های زیبا و رنگارنگ خود را رونمایی خواهد کرد.

Swedroe، طراح ۱۳ ساله، با استفاده از هنر خود لباس‌های سفارشی تهیه کرد و با همکاری طراحان مد دیگر با استفاده از برش لیزری و تکنولوژی پرینت سه بعدی یک آتلیه‌ در میامی برگزار کرد.

اما داستان او فقط در مورد مد نیست، Swedroe می‌تواند به عنوان مشوق زنان جوان دیگری باشد که در تحقق رویاهای خود فعالیت می‌کنند.

Swedroe در کارگاهش

Swedroe در کارگاهش

یکی از نمونه کارهای Swedroe

یکی از نمونه کارهای Swedroe

یکی از نمونه کارهای Swedroe 

یکی از نمونه کارهای Swedroe

یکی از نمونه کارهای Swedroe

یکی از نمونه کارهای Swedroe

پیشینه خانوادگی Swedroe در طراحی

پدربزرگrobert swedroef” ،swedroe “یک هنرمند کلاژ و معمار شناخته شده میامی است؛ مادر و دو عمویش نیز معمار هستند و خانواده Swedroe مسئول بسیاری از ساختمان‌های میامی هستند. رابرت در نزدیکی وی زندگی می‌کند، و Swedroe ساعت‌های زیادی را صرف تماشا و یادگیری از او کرده است.

Swedroe گفت: “کارگاه هنری پدربزرگم نزدیک خانه ما است. من همیشه در آنجا به تماشای کار کردن او می‌پرداختم. با این که من کوچک بودم، اما پدربزرگم مشکلی نداشت، وی به همه احترام می‌گذارد و نسبت به چیزهای جالب دید خوبی دارد. ”

وی اضافه کرد: “من قطعا ژن طراحی را به ارث بردم و همین باعث شده تا همه افراد خانواده در کار خانوادگی باشیم. ”

طرح‌های رنگارنگ Swedro، از تخیلات خود و کلاژهای زیبای پدربزرگش الهام گرفته است. او کارش را در طراحی لباس با عکاسی از طرح‌هایش، اسکن سه بعدی آن‌ها و سپس برش لیزری و چاپ لیزری بر روی پارچه انجام می‌دهد.

Swedroe گفت.”۸۰۰ کولاژ وجود دارد. من خیلی آنها را دوست دارم، آن‌ها واقعا خیره‌کننده هستند.”

Swedroe در کنار پدربزرگش رابرت

Swedroe در کنار پدربزرگش رابرت

نمونه‌ای از به کار گیری برش لیزری و پرینت سه بعدی در لباس توسط  Swedroe

به منظور ترکیب هنر گرافیک و مد، Swedroe برش لیزری و چاپ سه بعدی را به برخی از کارهایش اضافه کرد. خدمات پرینتر سه بعدی بسیار گسترده است، که یکی از نمونه‌های استفاده شده؛ لباس شب پروانه‌ای بنفشی است که در تصویر زیر دیده می‌شود، ۱۰۰٪ توری است اما؛ کریستال‌ها، منجق‌ها و پروانه‌های روی لباس‌ حاصل پرینتر سه بعدی است.

استفاده از برش لیزری و پرینت سه بعدی در لباس توسط

استفاده از برش لیزری و پرینت سه بعدی در لباس شب توسط Swedroe

 Swedro از کی کار طراحی خود را شروع کرد؟

Swedro در اوایل مدرسه درگیر اشکال طراحی مد شد، لباس‌های عروسک باربی‌ش را خودش می‌دوخت؛ وی کلاس‌های دوخت را در کلاس اول شروع کرد.
او خیلی خوش شانس بود که توانست با طراح انگلیسی Stella McCartney در Art Basel 2012  ملاقات کند، زمانی‌که مک کارتی در یک رویداد که در خانه پدربزرگش برگزار شده بود، حضور یافته بود. بعد از اینکه Swedro برخی از طرح‌های خود را به مک کارتنی نشان داد، برای Swedro بهترین لحظه‌ای بود که می‌توانست داشته باشد و در آن زمان متوجه شد که می‌خواهد در زندگی‌ش چه کند و برای وی بسیار ارزشمند بود.

Swedroe، علاوه بر کلاژ پدربزرگش، هم‌چنین از طراحان دیگری مانند Valentino و آیکون سبک ۹۵ ساله و طراح Iris Apfel  و البته دانش معماری الهام گرفت.

یکی از نمونه کارهای پارچه‌ای Swedroe

یکی از نمونه کارهای پارچه‌ای Swedroe

طرحی زیبا از Swedroe

طرحی زیبا از Swedroe

نمونه کاری از Swedroe

نمونه کاری از Swedroe

پارچه های طراحی شده توسط

پارچه های طراحی شده توسط Swedroe

او به ویژه منحنی‌های روی ساختمان اواخر زاها حدید در میامی، و ساختمان‌های هنری عجیب‌و‌غریب و گیاهان گرمسیری که در سراسر سواحل جنوبی شایع هستند، دوست دارد.

فعالیت‌های Swedroe

او از سال ۲۰۱۴ به عنوان سخنگوی مهمان مشغول به کار است و با گروه‌های محلی، مانند سازمان آموزش‌و‌پرورش STEAM CoDeLLA و گروه توانمندسازی دختران Pearl Girlz، و حتی آموزش به جوانان در مورد خیاطی و نحوه‌ی دوخت سخنرانی می‌کند. وی قصد دارد با مربی قدیمی خود، انجی کوهن از DesignLab میامی، به کلمبیا سفر کند. و به مادران نوجوان، چگونگی پیاده‌سازی و تولید طرح‌هایشان و سایر مهارت‌های کارآفرینی را آموزش دهد. این سفر از بنیاد غیرانتفاعی جفاف پشتیبانی می‌کند و «به دنبال بهبود کیفیت زندگی کودکان و مادران نوجوان فقیر است».

Swedroe و برخی از طرح‌هایش

Swedroe و برخی از طرح‌هایش

کوهن، که تقریبا یک دهه است که Swedro را هدایت می‌کند، می‌گوید استعداد و همدلی او برای دیگران بسیار چشمگیر است. وی اشاره کرد: “شگفت انگیز است که کسی با سن او می‌تواند این پیام‌ها را منتقل کند. Swedro همیشه می‌گوید: “رویاهای خود را ادامه دهید”. بچه‌ها به هم‌سن‌های خود گوش می‌دهند. و این قضیه می‌تواند بسیار قدرتمند و تاثیرگذار عمل کند. “وقتی که می‌بینم او تدریس می‌کند. بسیار خوب است که می‌تواند این‌کار را انجام دهد. ”

Swedroe و آینده‌

مطمئن هستیم که به زودی مجموعه دیگری از Swedroe خواهیم یافت. او در مورد طراحی مد بسیار پرانگیزه است. چه از طریق چاپگر سه بعدی انجام شده باشد و چه روش‌های سنتی طراحی، او می‌خواهد همه این را بدانند که لباس‌هایش را خودش تولید کرده است، نه جای دیگری.

طرحی زیبا از Swedroe

طرحی زیبا از Swedroe

Swedroe گفت: “خیلی مهم است که لباس من فقط در ایالات متحده آمریکا تولید نشده است، آنها در میامی هم درست شده‌اند. دو چیز بسیار ناامیدکننده است اینکه لباس‌هایی که بد درست شده است را ببینی و همین‌طور افرادی که در شرایط بسیار بد کار می کنند. ”

طرحی زیبا از Swedroe

طرحی زیبا از Swedroe

مصاحبه با Swedroe  در فیلم زیر قابل مشاهده است:

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران