اسلحه های پرینت سه بعدی شده و تاریخ آن ها

پرینت سه بعدی اسلحه چیست؟

به تازگی TSA یا سازمان تامین امنیت حمل و نقل هوایی امریکا در پستی در صفحه اینستاگرامش خبر از کشف اسلحه ای قابل شلیک کردن که با چاپگر سه بعدی پرینت شده داده است. این سلاح همراه یکی از مسافرین بوده است.

پرینت سه بعدی اسلحه

پرینت سه بعدی اسلحه

خبر ساخت اسلحه با پرینت سه بعدی خبر جدیدی نیست و تقریبا به سه سال قبل برمی گردد. زمانی که کدی ویلسون Cody Wilson جوان جویای نام آمریکایی که در رشته حقوق تحصیل می کرد اقدام به طراحی و پرینت اولین سلاح پرینت سه بعدی کرد و فایل آن را در اینترنت قرار داد.

آقای ویلسون جوان معتقد بود که همه ی مردم باید به اطلاعات (حتی فایل سه بعدی اسحله) دسترسی آزاد داشته باشند و برای تبلیغ فعالیت هایش شروع به ساخت ویدئو و انتشار آن ها در یوتیوب کرد. سایت Thingiverse که توسط شرکت MakerBot و برای تامین فایل های سه بعدی قابل پرینت تاسیس شده، همان موقع فایل اسلحه ی ویلسون شهرت طلب را پاک کرد. کدی که از این اقدام به شدت عصبانی شده بود اقدام به انتشار ویدئویی جدید کرد و سایت defense distributed یا DD را به عنوان دایره  المعارف سلاح های سه بعدی ایجاد کرد.

همه ی شرکت های پرینتر سه بعدی آمریکا نسبت به ویلسون موضع گرفتند و عملا کسی به او پرینت سه بعدی نمی فروخت. همان موقع MakerBot ویدئوی دست رباتی را منتشر کرد که اقدامات مجموعه Robohand را برای توانبخشی با پرینت سه بعدی و بهتر کردن دنیا نشان می داد اما  ویدئوهای ویلسون هزاران بار بیشتر از  Robohand دیده می شد چرا برای همه عجیب بود که      می شود با پرینتر سه بعدی سلاح واقعی ساخت.

در سال ۲۰۱۴ و پس از کش مکش های رسانه ای که آقای ویلسون ۲۵ ساله را تبدیل به ستاره کرده بود، به صورت قانونی پرینت سه بعدی سلاح در ایالات متحده ممنوع اعلام شد و تمام سایت ها تامین کننده فایل های قابل پرینت، فایل های اسلحه های واقعی (سلاح هایی می توانستند با گلوله جنگی شلیک کنند) را حذف کردند.

از سال گذشته ویلسون برای ساخت سلاح، دستگاه CNC متن باز خود را معرفی و سلاح های جدیدش را Ghost Gun نامگذاری کرد که هم اکنون به صورت قانونی در آمریکا به فروش می رسد.اگر چه عکسی که سازمان تامین امنیت حمل و نقل هوایی آمریکا از سلاح کشف شده در پرواز منتشر کرده با سلاح های DD متفاوت است اما این خبر دوباره ذهن ها را به سمت استفاده ی خطرآفرین پرینترهای سه بعدی برد. این بار خبری از ویدئو ، تبلیغ و حرف های حقوقی نبود و این اسلحه می توانست اولین کشته یا کشته های پرینترهای سه بعدی را به تاریخ اضافه کند.

خدمات پرینت سه بعدی 3DFAST

خدمات پرینت سه بعدی ۳DFAST

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران