استفاده از پرینت سه بعدی در استاپ موشن

استاپ موشن پرینت سه بعدی “خرس ها روی پله ها”

پرینت سه بعدی در فیلم های استاپ موشن کاربرد زیادی پیدا کرده است و بسیاری از سازندگان به جای روند وقت گیر ساخت دستی اجسام برای هر فریم، به پرینت سه بعدی روی آورده اند. یکی از اولین استاپ موشن پرینت سه بعدی در ان استفاده شد فیلم دو ثانیه ای “خرس های روی پله ها” بود.

استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن سازی است که در آن شیئی را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می‌کنند. از توالی این تصاویر به نظر می‌رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است. عروسک‌هایی با مفاصل متحرک یا عروسک‌های ساخته شده با خمیر در این تکنیک کاربرد زیادی دارند. در بسیاری از موارد به جای عروسک از اشیاء دیگری مانند انسان، وسایل خانه، گیاهان و… هم استفاده می‌شود. انیمیشن استاپ موشنی که در آن از انسان یا مدل‌های واقعی دیگری استفاده شده باشد را گاهی اوقات پیکسیلیشن (Pixilation) هم می‌نامند.

Bears on Stairs یا خرس ها روی پله ها نام انیمیشن استاپ موشن کوتاهی است که توسط استودیوی DBLG در لندن ساخته شده است. برای ساخت این استاپ موشن ، ۵۰ مجسمه در وضعیت های مختلف پرینت سه بعدی شده و از هرکدام در یک زاویه معین عکس گرفته شده است.

سپس با چیدن این عکس ها پشت سر هم یک فیلم کوتاه دو ثانیه ای ساخته شده است.

روند ساخت را می توانید در فیلم زیر مشاهده کنید:

 

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران