پرینت سه بعدی و مهندسی معکوس کلاه گروه دفت پانک

دَفت پانک (Daft Punk)، نام یک گروه موسیقی دو نفره الکترونیکی متشکل از نوازندگان فرانسوی است. یکی از دلایل معروف شدن این گروه استفاده از گریم و پوششی شبیه به پوشش آدم‌آهنی‌ها در هنگام اجرا و موقع حضور در اماکن عمومی است؛ آن‌ها به دلایلی خاص همیشه کلاهی شبیه کله آدم‌آهنگی به سر دارند و از سال ۲۰۰۱ تاکنون بدون این پوشش جایی حاضر نشده‌اند و خیلی کم مصاحبه می‌کنند یا در برنامه تلویزیونی حضور پیدا می‌کنند. این گروه، طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی علاقه دارند خود را به شخصیت‌های مورد علاقه‌شان نزدیک کنند یکی از این روش‌ها، استفاده از پرینت سه بعدی و مهندسی معکوس کلاه گروه دفت پانک بود.

گروه موسیقی دفت پانک

گروه موسیقی دفت پانک

گروه موسیقی دفت پانک

دفت پانک، کنسرت‌های زیادی را اجرا کرده‌اند و اولین کنسرت خود را در اواسط دهه نود اجرا کردند. این نوازندگان برنده جایزه گرمی فرانسه، در حال حاضر همه جا شناخته شده هستند. در طول تاریخ در جوایز گرمی، رکوردهای بسیار قابل توجهی ثبت شده است. که این گروه دارنده‌ی یکی از این جوایز بوده‌اند.

گروه موسیقی دفت پانک

گروه موسیقی دفت پانک

مهندسی معکوس

مهندسی معکوس یک فرایند حل مسئله است که به جای آنکه از سوال آغاز شود، از پاسخ موجود آغاز می‌شود. کاربرد اصلی مهندسی معکوس در یکی از دو مورد زیر است:

  • وقتی جواب یک مسئله را می‌دانیم. اما نمی‌دانیم این جواب پاسخ به چه سوالی است.
  • وقتی سوال و پاسخ را می‌دانیم. اما نمی‌دانیم مسیر و فرایند رسیدن به این پاسخ چه بوده است.

مهندسی معکوس در طراحی، نقش کلیدی در هر صنعت ایفا می‌کند، از مهندسی معکوس برای درک چگونگی طراحی چیزی برای تکثیر قطعاتی که هیچ مدارکی در مورد آن وجود ندارد یا برای شناسایی علت اصلی خرابی‌ها اطلاعاتی در دست ندارد، استفاده می‌شود.

 

استفاده از مهندسی معکوس برای طراحی کلاه

در حال حاضر، با دقت به کلاه‌های دافت پانک؛ قابل درک است که چگونگی ساخت آن‌ها دشوار است، تیم تحقیقاتی طراحی، ساخت و تست در SAIT Polytechnic برای ساخت این کلاه‌ها، به مهندسی معکوس هدایت شدند. متوجه شدند طراحی کلاه دافت پانک، به مدت دو ماه آسان نخواهدبود.

استفاده از عکس برای طراحی

در حالی‌که تولید لوازم جانبی ستاره‌های پاپ قطعا بخشی از هدف نهایی آن‌ها بود، این پروژه به منظور ارتقاء مهارت‌های تیم از نظر چاپ سه بعدی، نمونه‌سازی سریع و مدل‌سازی بود. آن‌ها فقط باید برای طراحی اولیه صحیح، به چالش کشیده می‌شدند. “هنگامی‌که ما قصد داریم یک قطعه را مهندسی معکوس می‌کنیم، گاهی اوقات به یک قطعه فیزیکی نیاز داریم. از آنجا که ما این کلاه را در دسترس نداشتیم، طراحی این مدل دشوار بود.

به همین دلیل برای دریافت طرح موردنظرمان، از تصاویر و فیلم‌هایی با وضوح بالا به اینترنت مراجعه کردیم.” محقق Emerson Burns توضیح داد: “ما بهترین عکس‌های زیبا و منحصربه‌فردی را از جوانب مختلف به SOLIDWORKS وارد کردیم و مدل‌مان را از آن‌جا ساختیم و عکس‌های دیگری را برای دقت بیشتر ارجاع می‌دهیم و پس از تکمیل و طراحی سه بعدی، مدل را به قطعاتی برای چاپ سه بعدی تقسیم کردیم. ”

نمایی از قطعات پرینت سه بعدی شده کلاه

نمایی از قطعات پرینت سه بعدی شده کلاه

پرینت سه بعدی کلاه

با توجه به ساختار خاص کلاه، تیم طراحی نیز می‌بایست خلاقیت بیشتری در این زمینه، به دست آورند، به همین دلیل از ABS برای قالب حاصل از پرینتر سه بعدی استفاده می کردند. “ما ابتدا می‌خواستیم از پلی‌کربنات ۲ میلی‌متری استفاده کنیم اما درجه حرارت تشکیل شده خیلی بالا بود. در نتیجه، با استفاده از پلاستیک ۱.۵gm PETG (بطری پاپ) کار خود را به پایان رساندیم.”

پرینت سه بعدی کلاه

پرینت سه بعدی کلاه

در حال حاضر، می‌بایست تا ۱۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم شود و بیشتر از سه بار از حداکثر دما برای پلاستیک ABS استفاده شود. اگر باک بیش از ۶۰ درجه گرم شود، پیچیده خواهد شد. برنز توضیح داد:”پس از حدود شش ثانیه در محدوده ۶۰ درجه سلسیوس بودیم که مانع از انحراف شد.”

پرینت سه بعدی کلاه گروه دفت پانک

پرینت سه بعدی کلاه گروه دفت پانک

تجربه تیم در استفاده از پرینتر سه بعدی

تیم تحقیقاتی که در ساخت کلاه ایمنی مشارکت داشت، این تجربه را “ارزشمند” دانست و به افزایش تخصصش کمک کرد. هم‌چنین برخی از امکانات اضافی مانند چراغ‌های LED را اضافه کردند. برنز گفت: “ما اکنون می‌توانیم از چاپگر سه بعدی برای تولید قطعات استفاده کنیم. مشتریان صنعت، از ما می‌خواهند محصولاتی را که قبلا استفاده کرده‌اند بهبود دهیم. که شامل؛ جدا کردن و مشخص کردن محصول، اسکن سه بعدی آن، بازسازی محصول با استفاده از طراحی کامپیوتری، تغییر قطعات دلخواه و سپس تست و سپس استفاده از چاپگر سه بعدی هر بخشی که مدنظر است. ”

کلاه دفت پانک پرینت شده از ABS

کلاه دفت پانک پرینت شده از ABS

۵/۵ (۲ Reviews)

نظرات کاربران