پرینت سه بعدی لامپ در طرح ها و کاربردهای مختلف

اکثر مردم وسایل روشنایی در خانه را بیشتر از این می‌دانند که صرفا اتاق‌شان را روشن کند. افراد زیادی به جای استفاده از وسایل موجود در بازار ترجیح می‌دهند خودشان آن‌ها را انتخاب و طراحی کنند. لامپ‌ها و وسایل تزییناتی علاوه بر اینکه بخشی از دکور محسوب می‌شود، علاوه بر اینکه امکان افزودن گزینه‌هایی به آن‌ها وجود دارد به علاوه، افرادی مانند دوست‌داران محیط زیست، علاقه دارند تا جای ممکن از وسایل و تجهیزاتی استفاده کنند که در حفظ محیط زیست موثر باشد و کمترین تاثیر منفی را داشته باشد.

در این راستا، تکنولوژی جدید پرینتر سه بعدی این امکان را فراهم کرده است که لامپ‌هایی در طرح ها و کاربردهای مختلف، زیبا و متناسب با محیط زیست ارائه شود.

لامپ های زیبا و متناسب با محیط زیست

افراد زیادی ترجیح می‌دهند که در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند به همین دلیل به لامپ‌های فلورسنت یا LED ها روی آوردند، چرا که هم شیک است و هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. شخصی استرالیایی این دو جنبه را با استفاده از چاپگر سه بعدی با هم ترکیب کرد و لامپ‌هایی زیبا تولید کرد.

نمایی از کاربرد لامپ در دکوراسیون

نمایی از کاربرد لامپ در دکوراسیون

طراحان محصول از دانشکده طراحی دانشگاه فناوری Swinburne با شرکت نورپردازی LimeLite در ویکتوریا همکاری کردند تا حوزه نورپردازی را ایجاد کنند که هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود و هم جذاب باشد. Paul Hearne، مدیر عامل شرکت LimeLite، به پروفسور بلر کویس، رئیس صندوق معماری داخلی و طراحی صنعتی سوینبورن، با ایده ایجاد یک مجموعه از لمینیت‌های پرینت سه بعدی پلاستیکی اشاره کرد که الکترونیک پیشرفته هم در آن استفاده شده است.
این دو سازمان با هم متحد شدند، اما چون درباره چاپ سه بعدی و تولید تجارتی اطلاعات زیادی نداشتند، بیش از ۱۱ ماه صرف تحقیقات بازار و مطالعات مواد در Swinburne کردند. کار آن‌ها منجر به یک خط تولید جدید از وسایل نورپردازی شد که اشکال هندسی غیرمعمول آن قابلیت‌های پرینت سه بعدی را نشان می‌دهد.

نمونه های پنج گانه لامپ

نمونه های پنج گانه لامپ

Hearne گفت: “بدون تیم Swinburne، این حوزه به سادگی اتفاق نمیفتاد. ما در مورد حوزه OnTrack و پتانسیل صادراتی آن بسیار هیجان‌زده هستیم.”

تا سال ۲۰۱۵، LimeLite بر مبنای فلزات پیچیده لایه‌دار و تزئینی فعالیت داشت، اما در رابطه با OnTrack، این شرکت بر روی پرینتر سه بعدی Zortrax سرمایه‌گذاری کرد و یک کارخانه تولید چاپ سه بعدی را در فضای موجود خود ایجاد کرد و به استفاده از چاپ سه بعدی اقدام کرد. به منظور مطابقت با نیازهای خاصی از ساختمان لامپ، هر لامپی، از ترکیبی منحصر به فرد از ABS و سایر مواد ساخته شده است، این مواد در برابر حرارت شدید مقاوم هستند و مطابق با استانداردهای لامپ‌های LED می‌باشند. زمان پرینت سه بعدی، هر لامپ بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت می‌باشد.

نمونه های پنج گانه لامپ

نمونه های پنج گانه لامپ

این لامپ‌ها در ۵ شکل متفاوت Jet, Disco, Elegance ،Lantern ،Petal ارائه شده‌اند.

نمونه Disco

نمونه Disco

نمونه Lantern

نمونه Lantern

نمونه jet

نمونه jet

نمونه Flash

نمونه Flash

نمونه Archer

نمونه Archer

Kuys گفت: “بخش هیجان‌انگیز این پروژه این است که طرح‌های واقعا منحصر به فردی، بدون محدودیت در تولید قطعات قالب‌گیری تزریقی پلاستیک ساخته می‌شود. ”

چاپ سه بعدی، این امکان را فراهم می‌کند که شکل‌های هندسی پیچیده ایجاد شود. استفاده از چاپگرهای سه بعدی همچنین از سرمایه‌گذاری بزرگ در بازسازی جلوگیری می‌کند و از ریسک طراحی گران‌قیمت و غیرمعمول می‌کاهد.

تصویری زیبا از لامپ

تصویری زیبا از لامپ

لامپ های پرینت سه بعدی شده هنری گانتری

Ian Yang، بنیانگذار Gantri، بسیار به لامپ‌های تولید شده توسط پرینتر سه بعدی علاقه‌مند بود، تا آنجایی که یک شرکت به تولید آن‌ها اختصاص داد. گانتری به طور رسمی یک شرکت خانگی است، اما بر روی نورپردازی و لامپ‌ها متمرکز هستند و همه آن‌ها توسط طراحان از سراسر جهان پرینت شده است. این شرکت، با مجموعه‌ای از ۳۰ لامپ پرینت سه بعدی شده که کمتر از ۲۰۰ دلار بود، راه‌اندازی شد. Yang، قبل از رفتن به سانفرانسیسکو در دانشکده اقتصاد لندن و به استودیوی دسترسی آزاد پیوست که در آن در مورد چاپ سه بعدی، برش لیزری و سایر تکنیک‌های تولید پیشرفته می‌پرداخت، شروع به تحصیل کرد.

او به خصوص با در نظر گرفتن چاپ سه بعدی و طی دو سال، Gantri را راه‌اندازی کرد که برای استفاده از تکنولوژی برای ایجاد هنرهای کاربردی منحصر‌به‌فرد و مقرون‌به‌صرفه اختصاص داده شده بود. فرایندهای تولید سنتی، معمولا برای تولید یک محصول جدید به ۱۸ تا ۲۴ ماه نیاز دارد، اما Gantri توانست با استفاده از چاپ سه بعدی این محصول را در حدود ۱۲ تا ۱۴ هفته آماده کند.

نمونه های زیبایی از لامپ

نمونه های زیبایی از لامپ

طراحان گانتری از سراسر جهان هستند؛ هنرمندانی از آمریکای شمالی، برزیل، کلمبیا، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و اوکراین طراحی سه بعدی  انجام می‌دهند و هر یک دیدگاه متمایزی ارائه می‌دهند. همه لامپ‌های Gantri پرینت سه بعدی با PLA پایدار چاپ سه بعدی شده‌اند و در رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه عرضه می‌شوند.

نمایی زیبا از کاربرد لامپ در اتاق

نمایی زیبا از کاربرد لامپ در اتاق

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران