دو تجربه از تولید و پرینت سه‌ بعدی عینک آفتابی و عینک آفتابی واقعیت افزوده(AR)

از دید سنتی، یک سایز و مدل مشخصی از عینک، برای همه‌ی افراد متناسب است. در حالی‌که برای کمتر از ۱۵ درصد افراد این مطلب صحت دارد، اما استفاده از پرینت سه‌بعدی، می تواند نیاز بیش از ۹۸ درصد جمعیت را با توجه به سلیقه‌ها و آپشن‌های مدنظر مشتری برآورده کند. در این راستا، پرینت سه بعدی عینک آفتابی، نیز مزایا و آپشن‌های زیادی برای مشتری در نظر گرفته است که در ادامه به‌ تجربه‌هایی در این زمینه می‌پردازیم.

نمونه سلیقه‌‌های متفاوتی از پرینت سه‌بعدی عینک

نمونه‌های متفاوتی از فریم پرینت سه‌بعدی عینک

عینک سفارشی پرینت سه بعدی شده از مجموعه تایتانیک

عینک سفارشی پرینت سه بعدی شده از مجموعه تایتانیک

قبل از ورود به بحث لازم به ذکر است که در یکی از پست‌های‌ قبلی در رابطه با ساخت عینک با استفاده از پرینتر‌سه‌بعدی صحبت کردیم.

تجربه‌ای از تولید و پرینت سه‌ بعدی عینک آفتابی

شخصی به نام وانگ که یک ریاضیدان است و خودش را به عنوان علاقمند به موتورسیکلت توصیف می‌کند، به همراه مهندس جیمز کائو، شرکت Skelmet را تاسیس کردند، هر دو این افراد مشکلاتی ناشی از عینک آفتابی و کلاه ایمنی را تجربه کرده بودند لذا، تصمیم گرفتند تخصص خود را در زمینه ایجاد و توسعه راه‌حلی برای این مشکل در قالب ایجاد محصولات سفارشی برای محافظت از سر و صورت به‌کار ببرند، که نهایتا اولین محصول خود را تحت عنوان پرینت سه‌ بعدی عینک آفتابی ارائه دادند.

Skelmet یک برنامه تخصصی را ایجاد کرد که به کاربران امکان می دهد تا سر و صورت خود را اسکن کنند – یا اگر آنها با اسکن سه‌ بعدی آشنایی ندارند و تجربه‌ای در این زمینه ندارند، می توانند از کارمندان شرکت کمک گرفته و به صورت حرفه‌ای آموزش ببینند.

اسکن کمتر از دو دقیقه طول می کشد و نقشه داده‌ها به صورت ۸۶ نقطه در صورت دیده می‌شود و سپس از الگوریتم‌های سه بعدی ثبت شده خود برای ایجاد عینک آفتابی که کاملا با چهره کاربر متناسب است استفاده می‌کند.

نمونه نقاط مشخص شده در صورت برای اسکن

نمونه نقاط مشخص شده چهره برای اسکن صورت

Skelmet  به عنوان اولین و بزرگترین پایگاه داده اسکن سر‌ و صورت محسوب شده و شامل بیش از ۳۵۰۰ ورودی داده می‌باشد.

اسکن سه بعدی چهره

اسکن سه بعدی چهره

به گفته وانگ، من قبلا این قضیه را درک نمی‌کردم که عینک‌ها با لنزهای رنگی علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند هدف دیگری را نیز دنبال می‌کنند اما معلوم شد که این عینک‌ها اهداف شگفت‌انگیزی دارند.

به عنوان مثال؛ لنزهای خاکستری-سبز در مکان‌های سبز مانند چمن ایده‌آل بوده و کنتراست را افزایش می‌دهد و لنزهای صورتی نیز بازتاب‌دهنده‌های مناسب نور در جاده‌ها می‌باشد.

به این ترتیب برای مشتریان با سلیقه‌های مختلف، این امکان فراهم می‌شود که از رنگ‌های مختلفی برای شیشه عینک، رنگ قاب و گزینه های دیگری، استفاده کنند.

رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی برای شیشه عینک سه بعدی پرینت شده

نمونه رنگ‌ها و مدل‌های مختلف برای پرینت سه‌بعدی عینک آفتابی

عینک آفتابی واقعیت افزوده(AR) حاصل از پرینت سه بعدی

شرکت Bose، واقعیت افزوده را به عینک اضافه نموده، این عینک دارای برنامه های کاربردی قابل اجرا در طراحی سه بعدی و مهندسی است.

شرکت  Bose، که در حوزه بلندگو و هدفون شناخته شده، دارای عینک های آفتابی نیز می‌باشد که زمینه و داده ها را با صدا به منظور افزایش واقعیت افزوده به جای اطلاعات بصری از طریق یک دوربین و یک صفحه نمایش فراهم می کند.

Bose AR، اولین پلت فرم واقعیت افزوده صوتی جهان است.

عینک آفتابی AR، توسط ریموند وونگ، نسخه‌ی سه‌ بعدی پرینت شده را به طور خاص طراحی کرد و مورد آزمایش قرار داد. وی اشاره کرد: “با وجود اینکه نمونه ها، نمونه‌های اولیه بودند، اما من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم، آنها نور اذیت‌کننده‌ای ندارند و از نظر ظاهری، نیز زیبا هستند. تمام وسایل الکترونیکی، از جمله باتری، در داخل دسته عینک ذخیره می شود. ”

نمونه‌ای از استفاده از پرینت عینک سه بعدی AR

نمونه‌ای از استفاده‌ی پرینت عینک سه بعدی AR

این عینک دارای ویژگی های بسیار زیادی است، از جمله این‌که می توان به موسیقی گوش کرد، بدون اینکه افرادی که در اطراف شخص هستند اذیت شوند – درست مثل اینکه یک هدفون به جای عینک آفتابی استفاده می‌شود!

وونگ افزود: “من انتظار داشتم که کیفیت صدا در حد متوسط باشد اما کیفیت صدای عینک آفتابی AR بسیار عالی است.”

این عینک علاوه بر موسیقی، خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد، مثلا به هنگام استفاده از این عینک، به لطف سنسورهای حرکتی روی صفحه ای که با مختصات GPS از یک گوشی هوشمند کار می کند، می‌توان مکان و جهت فرد را شناسایی کرد.

به علاوه، هنگام تکان خوردن سر اطلاعاتی در مورد نقاط قابل مشاهده، ارائه می‌دهد.

سازنده Bose می نویسد: “جهان به‌گونه‌ای شده که هر آنچه را که می بینید به خاطر همزمان شدن آنچه که می شنوید؛ ارزشمندتر، زیباتر و معنی‌دار‌تر است.”

عینک آفتابی واقعیت افزوده(AR) حاصل از پرینت سه بعدی

پرینت سه‌بعدی عینک آفتابی  واقعیت افزوده(AR)

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران