پرینت سه بعدی زانوبند روشی برای افزایش استقامت و تحرک

INTAMSYS (سیستم‌های تولید افزایشی هوشمند)، در زمینه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی فعالیت دارد و یکی از تامین‌کنندگان پیشرو جهان در بحث تکنولوژی (Polyether ether ketone (PEEK و پرینت سه بعدی مواد است. این شرکت، قطعاتی را با کیفیت مناسب و کارایی بالا با استفاده از پرینتر سه بعدی تولید می‌کند مانند ABS، نایلون، PC ،PPSU ULTEM و PEEK.

و به تازگی، یک زانوبند پرینت سه بعدی شده، به نام BioNEEK تولید کرده است که از مواد PEEK استفاده می‌کند.

درد زانو، به عنوان یک مسئله بسیار رایج و ناراحت‌کننده محسوب می‌شود و ناشی از فعالیت‌های روزانه یا آسیب‌های ورزشی است. برخی از مشکلات زانو، اغلب غیرقابل‌تحمل هستند. استفاده از پرینت سه بعدی زانوبند BioNEK، ابزار مناسبی برای کمک به افرادی است که طیف گسترده‌ای از مشکلات زانو را دارند و همین‌طور، باعث بهبود تحرک و جلوگیری از هر گونه آسیب بیشتر می‌شود.

زانوبند پرینت سه بعدی شده روشی برای افزایش استقامت و تحرک

زانوبند پرینت سه بعدی شده روشی برای افزایش استقامت و تحرک

معضلی به نام زانودرد

زانو، یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های آناتومی انسان است که عمر کوتاهی از نظر عملکرد دارد. مفاصل زانو، در حفظ تعادل و هم‌چنین حفظ وزن بدن نقش مهمی دارد و هنگام پرش یا حتی راه رفتن، مفاصل تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند. در سن ۵۰ سالگی، مشکلات زانو در زنان و مردان فراوان است و باعث ایجاد عوارض مختلفی می‌شود که بر توانایی آن‌ها در حفظ شیوه زندگی عادی تاثیر می‌گذارد.

آسیب‌های مرتبط با ورزش معمولا تنها بر روی یک زانو تاثیر می‌گذارد، در حالی که آرتریت، نقرس، pseudogout (نوعی آرتروز است) و یا استئوآرتریت باعث درد در هر دو زانو می‌شود. در این راستا، زانوبند BioNEK، به عنوان راه‌حلی بسیار مفید برای این افراد مطرح شده، باعث حفاظت از زانوی آن‌ها می‌شود و در صورت وجود عارضه‌ای به بهبود سریع‌ آن کمک می‌کند.

معضلی به نام زانودرد

معضلی به نام زانودرد

 زانوبند BioNEK

زانوبند BioNEK، دستگاهی است که برای کمک بیشتر به زانو و هم‌چنین افزایش ثبات و حفاظت از ضربه و سایر انواع کشیدگی عضلات طراحی شده است. و برای حرکات طبیعی زانو استفاده‌کننده نیز کاربرد دارد و با قدرت مکانیکی عالی، قابلیت اطمینان، انعطاف و استحکام را در محل اتصال مفصل به رباط‌ها فراهم می‌کند.

این زانو بند، یک تعدیل کننده مغناطیسی است. این سیستم بیومکانیک اساسا یک ضربه‌گیر است که به طور موثر از نیروی بسیار زیاد بر زانو جلوگیری می‌کند، باعث راحتی و استقامت کاربر می‌شود و آسیب‌های وارد شده بر زانو را محدود می‌کند. BioNEK همچنین دارای لولایی قابل تنظیم است که مزایای زیادی دارد؛ به ویژه، باعث جلوگیری از افزایش فشار خون، تسریع در بهبود و کاهش درد می‌شود. در شکل زیر، طراحی سه بعدی زانوبند BioNEK نشان داده شده است.

طراحی سه بعدی زانوبند BioNEK

طراحی سه بعدی زانوبند BioNEK

این تیم از دستگاه پرینتر سه بعدی INATMSYS FUNMAT PRO HT برای ساخت زانوبند استفاده می‌کند. چاپ با این دستگاه باعث تولید قطعات PEEK با استحکام کششی ۹۹.۹ MPa و ۳۷۳۸ مگاپاسکال در مدول یانگ (یک نسبت فشار است) می‌شود. چاپ سه بعدی قطعات PEEK به این معنی است که آن‌ها می‌توانند با توجه به نیازهای خاص استفاده‌کننده سفارش داده شوند و پس از تکمیل فرآیند، برای راحت‌تر و مناسب‌تر شدن زانوبند، به ترتیب لایه‌هایی از پلاست فوم به آن اضافه می‌شود.

زانوبند BioNEK حاصل از پرینت سه بعدی

زانوبند BioNEK حاصل از پرینت سه بعدی

BioNEK پاسخی به معضل زانودرد

با مشکلات روزافزون زانو در نسل امروز، محصولاتی مانند BioNEEK می‌تواند راحتی زیادی برای افرادی که دارای آسیب‌های زانو هستند ایجاد کند. به علاوه؛ از این دستگاه، به عنوان ابزاری جهت ارائه پشتیبانی پس از جراحی زانو نیز استفاده می‌شود و باعث اتصال استخوان فمور (استخوان ران) و استخوان درشت‌نی (استخوان ران) به هم می‌شود. فیبولا و پاتلا استخوان‌های دیگری است که این مفصل را تشکیل می‌دهند.

نیازهای فردی هر مشتری برای استفاده از وسایل کمکی پزشکی، متفاوت است که Sichuan Ju An Hui، با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی قادر است متناسب با نیاز مشتریان و با سرعت سفارش مورد نظر هر کدام را به سرعت و با کیفیت مناسب تولید کند.

چارلز هان، مدیر عامل INTAMSYS، گفت: ” با استفاده از چاپگر سه بعدی، ارائه سطح پیشرویی در صنعت پزشکی امکان پذیر است.”

۵/۵ (۱ Review)

نظرات کاربران