دسته: مواد اولیه پرینت سه بعدی

مواد اولیه پرینت سه بعدی در تکنولوژی های مختلف متفاوت است. شما باید با توجه به تکنولوژی های مختلف به خرید مواد اولیه پرینت سه بعدی مخصوص به خودش بپردازید.

پودرهای مخصوص پرینترهای سه بعدی SLA یا پودر فلزی که در SLM به کار می رود. فیلامنت هایی که در تکنولوژی FDM استفاده می شود و رزین هایی که در پرینترهای سه بعدی رزینی به کار می روند همچون SLA و DLP و بسیاری از متریال ها و مواد اولیه موجود در این صنعت را در این بخش بررسی می کنیم و رد مورد آنها مقالاتی را می نویسیم و همچنین شما را از تازه ها و نوآوری های صورت گرفته در دنیای مواد اولیه پرینترهای سه بعدی بی خبر نمی گذاریم.

قیمت مواد اولیه هر کدام از تکنولوژی های ذکر شده متفاوت است و همچنین برای یک مدل دستگاه نیز می توانید با قیمت متفاوت متریال های با کیفیت تر یا معمولی تری تهیه کنید.

عجیب ترین متریال های پرینت سه بعدی

عجیب ترین متریال های پرینت سه بعدی گروه های تحقیقاتی زیادی در نقاط مختلف دنیا در حال تحقیق برای توسعه متریال های جدید و خاص برای استفاده از تکنولوژی های پرینت سه بعدی هستند. برخی از این مواد اولیه برای استفاده های تخصصی ساخته می شوند و برخی می توانند کاربردهای زیادی حتی در زمینه سرگرمی داشته باشند. در ادامه برخی از این مواد اولیه جالب را معرفی می کنیم: پرینت سه بعدی غبار ماه و مریخ یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه Northwestern توانسته اند با متریالی مشابه غبار ماه و مریخ سازه های پرینت سه بعدی بسازند! این سازه ... Read more

پرینت سه بعدی پلی جت و راهنمای طراحی و انتخاب مواد اولیه

پرینت سه بعدی پلی جت POLYJET تکنولوژی پرینت سه بعدی پلی جت از دقیق ترین تکنولوژی های ساخت روز دنیا است. با این تکنولوژی قطعاتی با دقت ۱۶ میکرون یعنی نازک تر از موی انسان می تواند بسازد. دقت بالا و تنوع بالای مواد اولیه پرینت سه بعدی پالیجت باعث می شود که “پلی جت” برای ساخت قطعات و نمونه های دقیق بسیار مناسب باشد. پرینتر های سه بعدی پلی جت شباهت زیادی به پرینترهای جوهرافشان معمول دارند با این تفاوت که به جای جوهر با قطرات پلیمر کار می کنند، نور UV به صورت لایه به لایه به پلیمر ... Read more