پرینتر سه بعدی و موارد جانبی گوشی همراه

پرینتر سه بعدی و موارد جانبی گوشی همراه

این روزها تقریباً همه از تلفن همراه استفاده می‌کنند و در این میان عده‌ای مشتاق هستند که با افزودن تکنولوژی برای موارد جانبی و خاص به عنوان وسیله‌ای سودمند و جهت سرگرمی استفاده کنند. مواردی مانند نگهدارندۀ گوشی، قلم و تابلویی برای طراحی و بسیاری موارد دیگر. پرینتر سه بعدی و موارد جانبی گوشی همراه به کمک به این افراد ادامه می‌دهد.

پرینتر سه بعدی و موارد جانبی گوشی همراه

پرینتر سه بعدی و طراحی با قلم در گوشی

شاید شما نیز در کودکی با این وسیله یا وسیلۀ مشابه آن برخورد کرده باشید، نقاشی با آن آسان نیست، اما ساخت دوبارۀ آن قطعاً نوستالژیک است. این اسباب‌بازی کلاسیک (Etch-a-Sketch) با استفاده از  جا‌به‌جا کردن ذرات آلومونیومی که پشت صفحه وجود دارد کار می‌کند و کاربر می‌تواند با تکان دادن دسته‌های کوچک آن نقاشی بکشد. چرخاندن دستۀ سمت چپ، آن را به صورت افقی حرکت می‌دهد و دستۀ سمت راست مسئول حرکت عمودی است. اگر کاربر هر دو دسته را با هم حرکت دهد خط‌های مورب کشیده می‌شود.

وسیله‌ای که اینجا طراحی و پرینت سه بعدی شده است، به صورت افقی روی تلفن همراه قرار می‌گیرد و مثل مدل کلاسیک آن می‌توانید با حرکت دادن چرخ‌دنده‌ها نقاشی بکشید. علی سازنده و طراح آن می‌گوید که ساخت این دستگاه 2، 3 روز طول کشیده است و طراحی آن را در نرم افزار Solid Works انجام گرفته است.

پرینتر سه بعدی و طراحی با قلم در گوشی

سازنده و طراح این محصول، فایل‌هایش را که به صورت STL هستند در سایت‌های Thingiverse و MyMiniFactory قرار داده‌ است تا افرادی که تمایل دارند این وسیله را داشته باشند به این نسخه‌ها دسترسی پیدا کنند.

پرینتر سه بعدی و طراحی با قلم در گوشی

وی مجموعه‌ای از لوازم لازم برای پروژه را برای کسانی که به پرینت سه بعدی دسترسی ندارند در سایت Etsy به فروش گذاشته است. این لوازم عبارتند از:

قلم رسانا

سیم منعطف

ورق سیلیکون

قلم فنری

اپوکسی دو طرفه JB Kwik

بند متصل

پرینتر سه بعدی و طراحی با قلم در گوشی

 این وسیله، از طریق فیلامنت‌های قرمز کلاسیک و سفید چاپ سه بعدی شده و پرینت آن 16 ساعت طول کشیده است. این وسیله در ابعاد 136 × 178 × 51 میلی‌متر ارائه شده است.

در فیلم زیر، نحوه‌ی استفاده از این وسیله قابل مشاهده است.

پرینتر سه بعدی و قاب گوشی

هرکس برای محافظت ازتلفن همراه خود، به قاب نیاز دارد. قاب‌های متنوعی در بازار وجود دارد که هرکس می‌تواند با سلیقۀ خود از میان این قاب‌ها انتخاب کند و یا اگر مدل مورد نظر خود را نیافت، می‌تواند مدل مورد نظر خود را طراحی سه بعدی و سپس پرینت سه بعدی کند. شرکت‌های مختلفی، با رفع این نیاز مشتریان به ارائه‌ی طرح‌های متنوعی پرداخته اند که امکان تغییر طرح و افزودن متن یا موارد مدنظر مشتری وجود دارد. به برخی از این شرکت‌ها و طرح‌های آن‌ها اشاراتی می‌کنیم:

شرکت Shapeways

شرکت Shapeways، با کیفیت بالا به ارائه‌ی طرح‌های خاصی برای قاب گوشی همراه پرداخته است که بیشترین مورد استفاده‌ی آن برای گوشی‌های آیفون است.

شرکت Shapeways

شرکت Dphonecase

شرکت Dphonecase، نیز در جهت رفع این نیاز طرح‌های مختلفی را ارائه داده است.

پرینتر سه بعدی و طرح‌هایی برای قاب گوشی

شکل زیر، نمونه‌ای از طرح انتخابی است.

پرینتر سه بعدی و طرح‌هایی برای قاب گوشی

شرکت Zetoff

در حال حاضر، این شرکت، تنها برای سه مدل آیفون، قاب ارائه می‌دهد. و با توجه به گسترۀ وسیع تلفن‌های هوشمند بازار این مقدار محدود به نظر می‌رسد. اما به هر حال، هنگامی که یکی از سه مدل آیفون (آیفون 5 / 5S، آیفون 6 / 6S، آیفون 6 پلاس) را انتخاب کردید می‌توانید از میان طرح‌ها و رنگ‌های موجود مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پرینتر سه بعدی و طرح‌هایی برای قاب گوشی

پایه و نگهدارنده گوشی همراه حاصل از پرینتر سه بعدی

پایه و نگهدارنده‌های گوشی همراه را می‌توان در عرض چند ثانیه خریداری کرد در حالی‌که استفاده از پرینتر سه بعدی، مدت زمانی صرف می‌شود، اما برخی افراد لذت می‌برند از وسایلی که از پرینت سه بعدی به وجود آمده‌اند و به این ترتیب به این تکنولوژی روی می‌آورند که به برخی از این نمونه‌ها اشاره می‌شود:

پایه و نگهدارنده کلاسیک گوشی همراه

نمونه‌ی زیر، یک نگهدارنده‌ی گوشی است که از طراحی کلاسیک و تمیزی استفاده شده است. این پایه، اکثر گوشی‌های هوشمند را در هر دو حالت افقی و عمودی پشتیبانی می‌کند. به این صورت که علاوه بر نگه داشتن گوشی همراه سوراخی برای عبور کابل نیز در آن تعبیه شده است:

پایه و نگهدارنده گوشی همراه حاصل از پرینتر سه بعدی

پایه و نگهدارنده به شکل دم گوشی همراه

این یک پایه تلفن است و از لوگوی Moby Inc تقلید می‌کند، که یک شرکت توسعه نرم‌افزاری تلفن همراه واقع در سیاتل است. Moby این طرح را برای کارمندان خود طراحی کرد، اما بعداً آن را در دسترس عموم قرار داد.