پرینت سه بعدی نقاشی کاندینسکی در ساختاری سه بعدی

پرینت سه بعدی نقاشی کاندینسکی در ساختاری سه بعدی

Wassily Kandinsky ، قانون و اقتصاد تدریس می‌کرد، اما پس از مدتی به نقاشی روی آورد، وی یک نقاش و نظریه‌پرداز هنری روسی بود و از آن‌جایی که نخستین نقاشی‌های مدرن اِنتزاعی را خلق کرده‌ است، یکی از معروف‌ترین و اثرگذارترین هنرمندان سده‌ی بیستم به‌شمار می‌آید. نقاشی‌های او از طبیعت ایده گرفته شده و در آن‌ها از رنگ‌های درخشانی استفاده کرده است. در این بین، شرکتی به پرینت سه بعدی نقاشی کاندینسکی در ساختاری سه بعدی پرداخته است.

کاندینسکی، نقاش و نظریه‌پرداز هنری روسی

کاندینسکی، نقاش و نظریه‌پرداز هنری روسی

واسیلی واسیلیویچ کاندینسکی در چهار دسامبر ۱۸۶۶ در مسکو زاده شد. پس از تحصیلات دانشگاهی در رشته‌ی حقوق، به هنر روی آورد و برای ادامه‌ی فعالیت هنری در سی‌سالگی به شهر مونیخ آلمان نقل‌مکان کرد. در مونیخ نخست وارد یک مدرسه‌ی خصوصی هنر شد و سپس به آکادمی هنر مونیخ پیوست.

کاندینسکی در حال نقاشی کردن

سبک کاندینسکی، نقاش و نظریه‌پرداز هنری روسی

با توجه به نقاشی‌های وی که از خانه‌ها و مناظر در آن استفاده شده بود قابل درک می‌باشد که وی از طبیعت ایده گرفته است. این هنرمند جوان، از نمایشگاه نقاشی‌های مونه بازدید کرد و از سبک امپرسیونیست وی ایده گرفت.

یکی از نقاشی‌های کاندینسکی

پس از این بازدید، کاندینسکی گفت: “خیلی خوشحال هستم که به این نمایشگاه آمدم چرا که احساس می‌کردم هدف نقاشی را گم کرده‌ام ولی پس از مشاهده‌ی این نقاشی‌ها علاوه بر اینکه بسیار مجذوب آن‌ها شدم بسیار بر من تاثیر گذاشت و باعث شد نقاشی‌هایم با قدرت و شکوه ظاهر شوند.”

یکی از نقاشی‌های کاندینسکی

سبک هندسی به عنوان سبکی از نقاشی کاندینسکی

زمانی که کاندینسکی پس از وقوع جنگ جهانی اول به مسکو بازگشت، سبک امپرسیونیست خود را به تصویرنگاری بیشتر آوانگارد، هندسی تبدیل کرد. نقاشی‌ها، از عناصر ترکیب شده در طبیعت الهام گرفته شده است و به ابرها، خورشید، کوه‌ها و این گونه موارد سنت نقاشی را پر کرده‌اند، به کلیدهای بیومیدته‌ای هندسی و پایه‌ای تبدیل شدند که چشم‌انداز جدیدی از هنر را در آن می‌توان یافت.

یکی از نقاشی‌های کاندینسکی ایده‌ای برای پرینت سه بعدی

کاندینسکی در مورد تغییر دادن سبکش گفت: “این نقاشی‌ها ترکیبی از تضادها است، تمرکز بر ترکیب غیرعادی بودن و در شکلی متعادل و منحصربه‌فرد، از سه فرم ابتدایی، استفاده شده است اما بیشتر به بعد چهارم اشاره دارد.”

شرکت UMake

در حال حاضر سه کارمند  Autodesk سابق که در اتوکد برای تلفن همراه کار می‌کردند، به ایجاد نرم‌افزار جدیدی که چاپ سه بعدی را در آینده طراحی و ایجاد یک اثری هنری را به ارمغان می‌آورد، پرداخته‌اند.

Eviathar Meyer، مدیر عامل شرکت و یکی از بنیان‌گذاران UMake می‌گوید: “ما با استفاده از طراحی سه بعدی و تکنولوژی پرینتر سه بعدی نقاشی را شروع کردیم و قصد داریم قطعاتی را که از اشکال هندسی استفاده شده است را تولید کنیم و از یک طرف به عنوان یک طرح معماری و از طرف دیگر به عنوان آثار هنری مدرن است، آن را نمایش دهیم.”

طراحی سه بعدی نقاشی کاندینسکی

مایر می‌گوید: “پس از پایان طراحی، ما به ایجاد سطوح هندسی نقاشی پرداختیم که هم بسیار سرگرم‌کننده بود و هم در نهایت، یک مجموعه‌ی هنری سه بعدی را تولید کرده بودیم.” وی اضافه کرد:” فرآیند ساخت این قطعات با ابزار و روش‌های مختلف تولید شده است. این تیم، به طراحی اشکال هندسی با استفاده از برنامه‌‌ی UMake کار خود را آغاز کردیم.”

پرینت سه بعدی نقاشی وینسکی

مایر گفت: “ما در مورد اینکه اثر هنری را از PLA بسازیم یا از مواد چوبی استفاده کنیم، به نتیجه نرسیده بودیم چرا که من واقعا بافت چوب را دوست داشتم، اما در نهایت تصمیم گرفتیم با PLA سفید آن را بسازیم، چاپ سه بعدی این مدل حدود شش ساعت طول کشید و با اینکه اولین تلاش ما بود ولی کیفیت حاصل از چاپگر سه بعدی Witbox بسیار باورنکردنی بود.”

پرینت سه بعدی نقاشی کاندینسکی

Meyer که شرکتش را به تازگی راه‌اندازی کرده است در ادامه افزود: “نرم‌افزارشان 3 iPad یا iPad Mini 2 را پشتیبانی می‌کند و iOS 8 نیز از این طریق قابل پشتیبانی، است و یکی از اهداف و برنامه آن‌ها، این است که تجربه‌ی کاربران را از UMake آزمایش و بررسی کنند تا متوجه شوند، چگونه می‌توانند طراحی سه بعدی برای افراد و استفاده از آن بر روی لوح‌ها را بهبود دهند.”

تکنولوژی پرینتر سه بعدی، راهی برای خلق، درک و لمس نزدیک‌تر  و بیشتر اشیا و وسایلی است که شاید به روش معمولی نتوان به آن دسترسی داشت.