پرینت سه بعدی بندهای ساعت‌های Apple توسط شرکت Freshfiber

پرینت سه بعدی بندهای ساعت‌های Apple توسط شرکت Freshfiber

بدون شک چاپ سه بعدی نقش مهمی در آینده ساعت اپل ایفا خواهد کرد. با اینکه قابل انتظار است که شرکت‌های زیادی به عرضه اجزای این ساعت رو بیاورند اما در حال حاضر، طراحی هلندی به نام Matthijs Kok کار طراحی سه بعدی بند ساعت‌های Apple را انجام داده و شرکت FreshFiber به فروش آن‌ها پرداخته است. هر چند تا به حال پرینت سه بعدی ساعت های لوکس و سفارشی انجام شده است.

پرینت سه بعدی بندهای ساعت اپل

شرکت Freshfiber ارائه‌دهنده بند ساعت Apple

شرکت Freshfiber در آمستردام، یک پیشگام اولیه در پرینت سه بعدی است که محصولاتی را از طریق پرینتر سه بعدی در سال 2009 تولید کرده و در فروشگاهش می‌فروخت در حالی‌که اکثر مردم هنوز حتی در مورد این تکنولوژی اطلاعاتی نداشتند.

در آن زمان، گوشی‌های هوشمند تازه وارد بازار شده بود و در همه جا یافت می‌شد. اما Freshfiber، یک فرصت تازه را دید و آن را به کار گرفت، و یک مورد تلفن هوشمند پرینت سه بعدی شده پیشنهاد داد که به عنوان یک آثار هنری توصیف شد. به محض اینکه شرکت Apple توسعه ساعت هوشمند اپل را اعلام کرد، Freshfiber آماده پاسخگویی به تقاضای جدید پرینت سه بعدی بندهای ساعت بود. برای پرینت سه بعدی بندهای ساعت، از تکنولوژی SLS استفاده شده است.

پرینت سه بعدی سه نوع بند ساعت اپل

انواع بندهای ساعت ارائه شده

در حال حاضر، Freshfiber یک مجموعه جدیدی از بندهای ساعت Apple را معرفی کرد و سه طرح معرفی شد: Pulse، Obsidian و Aurora. در این قسمت، به توصیف چگونگی طراحی هر کدام پرداخته می‌شود:

  • بند ساعت Pulse، شکلی موجی دارد که از 51 پانل با شکل‌های مختلف ساخته شده است و در آرایشی عمودی به صورت باز و بسته قرار گرفته است. ریتم حرکت‌های موجی و ملایم کار شده روی بند ساعت بسیار جذاب است و یک شکل هندسی زیبایی را ایجاد کرده است.

بند موجی شکل Pulse ساعت اپل

بند موجی شکل Pulse ساعت اپل

  • اسم Obsidian، از یک نوع سنگ آذرین که از طریق سرد شدن سریع گدازه چسبناک به وجود آمده است، گرفته شده و نمای ظاهری ساعت، شباهت زیادی به این سنگ دارد و شکستگی‌های به هم پیوسته با ظاهری موزاییکی تشکیل شده است.

بند سنگی شکل Obsidian ساعت اپل

بند سنگی شکل Obsidian ساعت اپل

  • بند Aurora، شکل روی بند ساعت، از خطوطی که به صورت رفت و برگشت است پوشیده شده است و الهام گرفته است از ظاهر ریتمیک چرخش نور هم‌چنین به عنوان نور شمالی شاخته شده اند.

بند Auroraساعت اپل

بند Aurora ساعت اپل

ساختار بندهای ساعت

ساختار هر بند را به عنوان ” سطحی از یک نوار صاف که به صورت مارپیچی شکل گرفته‌اند” مبنای مجموعه جدید اپل Freshfiber است و توصیف می‌کند که هر کدام از مواد نایلونی نیمه سختی ساخته شده است و ظاهر لوکس و پیچیده‌ای را به ساعت اپل ارائه می‌دهد. ”

نوارها هر دو منعطف و محکم هستند و در صورت کشش یا پیچش به شکل اولیه خود برمی‌گردند.

آن‌ها در مجموع در 5 سایز مختلف وجود دارند و با سری‌های 1، 2، 3 و 4 ساعت‌های اپل‌، 38mm/40mm  و  42mm/44mm هماهنگ هستند. هر بند یک قفل پرینت شده دارد که به راحتی قابل تعویض هستند بنابراین می‌توان بندها را به سرعت در صوررت لزوم تغییر داد.

بند قابل تعویض ساعت اپل

قفل ساعت به صورت مخفی بسته می شود و آرم Freshfiber هم روی آن حک شده است و با فشار دادن و باز شدن، باعث می شود ساعت برای مچ دست مناسب شود.

حک شدن آرم Freshfiber بر روی بند ساعت

حک شدن آرم Freshfiber بر روی بند ساعت

هر دو انتهای بند ساعت با هم به صورت یک ‌تیکه وصل می شوند و بدون عناصر تزیینی بسته می شوند. بندهای تولید شده توسط Freshfiber ، سبک هستند و روی مچ دست احساس راحتی ایجاد می‌کند.

علاوه بر طرح‌های مختلف، بندهای ساعت در پنج رنگ مختلف در دسترس هستند: سیاه و سفید، خاکستری، قهوه‌ای، قرمز و آبی. که از این طریق می‌توان بندهای ساعت با رنگ‌های مختلف را با هر لباسی ست کرد و مطابقت داد.

بندهای پرینت سه بعدی شده بند ساعت اپل در رنگ‌های مختلف

به طور کامل از نایلون ساخته شده‌اند و این ساختار نوآورانه باعث می‌شود که مواد انعطاف‌پذیر باقی مانده و شکل خود را حفظ کرده و در عین حال به راحتی روی مچ دست قرار بگیرند و متناسب با سایز مچ هر دست ارائه می شود حتی شرکت، این امکان را فراهم آوره است که برای دقیق‌تر شدن بند ساعت، مشتری با استفاده از یک وسیله اندازه گیری مچ دست خود را اندازه گیری کد و علامت بزند.

اندازه گیری مچ دست برای بهبود تولید بند ساعت