پرینتر سه بعدی روشی برای پرینت غذا و پخت آن به طور همزمان

پرینتر سه بعدی روشی برای پرینت غذا و پخت آن به طور همزمان

اخیرا در رابطه با پرینت سه بعدی غذا فعالیت‌هایی انجام شده است. در اکثر موارد، بیشتر ظاهر سرگرم‌کننده آن مورد توجه قرار گرفته است و در مقایسه با موارد دیگر که حاصل از پرینت سه بعدی هستند کمتر توسعه یافته است. شکلات و غذاهای دیگری که نیازی به پختن ندارند، جزء محبوب‌ترین مواد غذایی هستند که بیشتر پرینت سه بعدی شده‌اند. اما گروهی از محققان دانشگاه کلمبیا یک دستگاه چاپگر سه بعدی تولید کرده‌اند که بر پرینتر سه بعدی روشی برای پرینت غذا و پخت آن به طور همزمان تمرکز کرده‌ و فرصت‌های متنوعی را برای تولید خوراکی‌های حاصل از چاپ سه بعدی فراهم کرده است.

پرینت سه بعدی غذا

پرینتر سه بعدی و روش تولید غذای دیجیتالی!

Jonathan Bluthinger، پژوهشگر و محقق، گفت:”ما آن را غذای دیجیتالی نامگذاری می‌کنیم زیرا ما به غذا به دیدی جدید نگاه می‌کنیم. غذا به گونه‌ای ریز شده است که می‌توان آن را از طریق یک نازل توزیع کنیم و بچرخانیم و هندسه‌های پیچیده‌ای تولید کنیم و شکل‌های جذاب و جالبی را با غذا به وجود بیاوریم. ما در دو آینه که توسط موتورها کنترل می‌شود، با استفاده از یک لیزر نور می‌تابانیم و این آینه ها به سرعت برای ایجاد الگوهای پیچیده و گرم کردن مواد غذایی از پایین حرکت می کنند. از این طریق، ما توانستیم غذا بخوریم و قابلیت چاپ غذا وجود دارد، بنابراین گام منطقی بعدی این است که هر دو این پروژه را ترکیب کنیم.

پرینتر سه بعدی و روش تولید غذای دیجیتالی

پرینت سه بعدی غذا و پخت آن به طور همزمان

ایده محققان مواد غذایی چاپ سه بعدی شده، از یک شیوه ساده ساخت اشکال غیرمعمول فراتر رفته است؛ آن‌ها معتقدند که این تکنولوژی می‌تواند برای تولید مخلوط‌های سفارشی برای افرادی که دارای نیازهای غذایی خاصی هستند استفاده شود. تولید افزودنی به جای تولید کاهشی است؛ وی ادامه داد: “محصولات غذایی وجود دارد که نمی‌توان از طریق قالب‌های تزریقی ساخته شده یا آن‌ها را به علت محدودیت‌های هندسی آن‌ها را به روش‌های سنتی تولید کرد.” علاوه بر این، هر کس سلیقه خود و محدودیت‌های غذایی خاصی دارد، بنابراین هنگامی‌که علاوه بر رویکرد بهداشتی که برای فرد مهم است، می‌توان از این طریق غذاهای غنی از مواد غذایی را به صورت سفارشی و شخصی به دست آورد.

پرینت سه بعدی غذا و پخت آن به طور همزمان

 ساپورت تمام مواد غذایی از طریق چاپگر سه بعدی

از آنجایی‌که دستگاه چاپگر سه بعدی می‌تواند تمام مواد مورد نیاز را ساپورت کند، در نتیجه، می‌توان آن‌ها را در روش‌های منحصر به فرد ترکیب کرد و از تمام نیازهای بیومتریک و تغذیه‌ای بهره برد. وی معتقد است که این سیستم قابل توسعه است و از این طریق، مردم می‌توانند مواد غذایی را پرینت کنند و آن را با دیگران به صورت دیجیتالی به اشتراک بگذارند.

ساپورت تمام مواد غذایی از طریق چاپگر سه بعدی

پرینتر سه بعدی به عنوان یک  آشپز شخصی

او گفت: “اگر غذایی را امتحان کردید و آن را دوست داشتید، می‌توانید به سادگی آن را دانلود کرده و برای دوست خود ارسال کنید تا وی نیز بتواند بلافاصله آن را امتحان کند. این چیزی شبیه به داشتن یک آشپز شخصی است که می‌تواند هر وعده غذایی را تولید کند. به علاوه، هر چه بیشتر از دستگاه، استفاده کنید بیشتر به یادگیری عادات غذایی خود پی می‌برید که چه چیزی بیشتر دوست دارید و چه زمانی از روز بیشتر تمایل به استفاده از آن دارید.

پرینتر سه بعدی به عنوان یک  آشپز شخصی

زیبایی بصری غذا

زیبایی بصری غذا، یکی از بزرگ‌ترین مواردی است که در مورد کیفیت آن را مورد توجه قرار می دهیم، بنابراین اگر بتوانید کیفیت فیزیکی غذا را با تغییر میزان که می توانید طعم آن را بهتر کنید، تنظیم کنید. ” رزولیشن و تنوع در آن بسیار بالا است. بنابراین یک مزیت عمده، با وضوح بالا و کنترل کامل، می‌توان مواد غذایی را به صورت لایه لایه و با چند میلی‌متر ضخامت تولید کرد. زیبایی بصری غذا یکی از بزرگ‌ترین مواردی است که ما در مورد کیفیت، آن را مورد توجه قرار می‌دهیم، بنابراین می‌توان با حفظ کیفیت غذا و با تغییراتی که مدنظر شخص است، ظاهر غذا را نیز تنظیم کند.

زیبایی بصری غذا

پرینت سه بعدی غذا در آینده

وی انتظار دارد، غذاهای تولید شده از طریق پرینتر سه بعدی طی 5 تا 10 سال آینده، قابل استفاده و بهره‌برداری است. در این بین، یک سوال در رابطه با مسائل تجاری و فرآیند آموزشی مطرح می‌شود که چگونه می‌توان آن را به مردم ارائه داد. احتمالا، وقتی در مورد پرینت سه بعدی صحبت می‌شود، واکنش مشتریان عجیب و غریب خواهد بود. نوآوری همیشه مواردی را ارائه می‌دهد و خدمات پرینتر سه بعدی به ما کمک می‌کند که غذا را به شیوه‌ای جدید نگاه کنیم.