پرینتر سه بعدی راهی برای فریب گوشی و بازگشایی قفل آن

پرینتر سه بعدی راهی برای فریب گوشی و بازگشایی قفل آن

سیستم عامل اندروید همیشه به خاطر مشکلات امنیتی، زیر سوال رفته است. یکی از روش‌های قفل گوشی، استفاده از تصویر شخص است که در این راستا، شخصی به نام Thomas Brewster، با استفاده از پرینتر سه بعدی  راهی برای فریب گوشی و بازگشایی قفل آن پیدا نموده و سعی کرده است امنیت گوشی‌ را با استفاده از این تکنولوژی جدید با چهار گوشی هوشمند آزمایش کند.

پرینت سه بعدی سر به عنوان راهی برای فریب گوشی و بازگشایی قفل آن

امنیت گوشی همراه

امروزه یکی از مهم‌ترین وسایل و ابزارهایی که اکثر افراد در تمام نقاط جهان از آن‌استفاده می‌کنند، گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است که به مرور همانند مغز دوم ما عمل می کند. چرا که ما از آن‌ها به شدت استفاده می‌کنیم و تمام اطلاعات شخصی و حرفه‌ای‌مان را در آن‌ها ذخیره است. از این رو باید تحت عوامل و شرایط مشخص و تعیین شده‌ای از این اطلاعات مراقبت به عمل آوریم تا به دست افراد سودجو و سارق نیافتد.

گوشی همراه

پرینتر سه بعدی راهی برای فریب گوشی و بازگشایی قفل آن!

سر حاصل از پرینتر سه بعدی

Thomas Brewster، اخیرا انواع مختلفی از سیستم‌های تشخیص چهره گوشی‌های هوشمند را با یک سر حاصل از پرینت سه بعدی، به چالش کشید. سر من در Backface در بیرمنگام، U.K. چاپ شد، به این صورت که برای اسکن سه بعدی ابتدا وارد یک اتاقک شدم که حاوی 50 دوربین بود و از زوایای مختلف از من عکاسی می‌شد و نهایتا یک عکس واحد به صورت یک تصویر سه بعدی کامل به دست آمد و با استفاده از این عکس‌ها، نهایتا مدل سه بعدی ساخته شد و با استفاده از چاپگر سه بعدی صورت گرفت .

سر حاصل از پرینتر سه بعدی

Brewster توضیح داد:”چاپ سه بعدی سرش در اندازه‌ی واقعی، ظرف چند روز و با قیمتی بیشتر از 300 پوند آماده شده است. با توجه به قیمت، مجسمه تولید شده، بسیار چشمگیر و عجیب، واقعی به نظر می‌رسد.

آیا می‌توان از این طریق گوشی هوشمند را فریب داد؟

برای دست‌یابی به این سوال، Brewster یک آزمایش انجام داد که در آن سعی کرد تا قفل چهار گوشی برتر هوشمند اندروید را باز کند، گوشی‌هایی مانند Samsung Galaxy S9،  OnePlus 6،  Galaxy Note 8 و LG G7 ThinQ. هر چهار گوشی هوشمند اندروید، توسط سر پرینت سه بعدی شده فریب خورده و باز شدند و آیفون X تنها دستگاهی بود که فریب نخورد و غیر قابل نفوذ بود.

سر حاصل از پرینتر سه بعدی

تفاوت عملکرد گوشی‌ آیفون با گوشی‌های اندروید

این تفاوت، می‌تواند به دلیل تفاوت در نوع فن‌آوری مورد استفاده برای اجرای امنیت تشخیص چهره بین مارک‌های مختلف باشد. به این صورت است که Face ID در آیفون با استفاده از نقشه‌برداری IR انجام می‌شود، در حالی که تکنولوژی تشخیص چهره برای شناسایی کاربر تلفن‌های اندروید بر دوربین سلفی تکیه می‌کنند.

یکی از روش‌های قفل گوشی، استفاده از تصویر شخص

هدف و نتیجه پروژه

علاوه بر اینکه نمی‌توان توانایی تکنولوژی پرینتر سه بعدی را نایده گرفت، اما با این حال؛ برستر، از این طریق نشان می‌دهد که هیچ یک از سازندگان تلفن‌های دیگر نمی‌توانند ادعا کنند سطح امنیت و دقت‌شان را با گوشی آیفون مقایسه کنند. شرکت‌هایی مانند LG و سامسونگ حتی پیام‌های هشدار دهنده‌ای ارائه دادند که نشان می‌دهد که تشخیص چهره در دستگاه‌هایشان ممکن است به اندازه استفاده از password ,pattern و PIN امن نباشد. بنابراین برای آن دسته از کاربران اندرویدی که امنیت برایشان بیشتر اهمیت دارد، بهتر است که از تشخیص چهره استفاده نکنند، و برای قفل از موارد دیگر استفاده کنند.

یکی از روش‌های قفل گوشی، استفاده از تصویر شخص

سفارش مت لوئیس در مورد امنیت گوشی

مت لوئیس، مدیر تحقیق در گروه NCC پیمانکار سایبری، گفت: ” بر روی امنیت گوشی‌تان تمرکز کنید. چرا که واقعیت این است که ممکن است از طریق روش‌های مختلف رمز شما قابل کپی باشد. افرادی هستند که در این راستا، با صرف زمان، منابع و با هدف خاصی و در صورت نیاز به سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری می‌کنند تا تلاش کنند، این شیوه‌ها را دور بزنند! و قفل گوشی را باز کنند. “