شیوه های مختلف پرینت سه بعدی ماکت های معماری

ماکت سازی ارزان قیمت می توانند در فازهای مختلف طراحی برای امتحان الترناتیوهای مختلف طراحی استفاده شوند.

اگر جزئیات ماکت  شما بالاست، در ساخت ماکت استفاده از یک پرینتر سه بعدی قابل اطمینان و باکیفیت برای رسیدن به کیفیت قابل قبول اهمیت بالایی دارد.

ماکت سازی

بزرگترین ابعاد قابل ساخت پرینترهای سه بعدی برای ساخت ماکت های معماری بزرگ مقیاس ضروری است.

پیشنهاد ما برای این نوع ماکت های مقرون به صرفه تکنولوژی پرینت سه بعدی FFF یا FDM است. این تکنولوژی کاملا مناسب پرینت سه بعدی ماکت های معماری است و با وجود محدودیت هایی که دارد – تک رنگ بودن و نیاز به سازه ساپورت – برای ساخت بیشتر ماکت های معماری تکنولوژی ایده آلی است. این پرینترهای سه بعدی از فیلامنت های پلاستیک برای ساخت ماکت استفاده می کنند.

ماکت سازی

پرینت سه بعدی ماکت های معماری واقع گرایانه

تکنولوژی های پرینت سه بعدی برای ساخت مدل های معماری نزدیک به واقعیت نیز استفاده می شوند.

این ماکت ها برای ارایه نهایی پروژه های معماری به کار می روند. این ماکت های پرینت سه بعدی نمونه هایی کاملا مشابه نتیجه نهایی اما در مقیاس کوچکتر هستند.

ماکت های معماری واقع گرایانه برای نمایش ساختمان نهایی کاربرد زیادی دارند، می توانند برای ارایه به کارفرما و یا برای نمایش نتیجه ساخت به خریداران احتمالی استفاده شوند. ساخت این مدل ها با پرینترهای سه بعدی ویژه ای صورت می گیرد که از کیفیت بالا و قابلیت های خاصی برخوردار هستند:

_کیفیت بالا برای ساخت جزئیات

_تنوع در مواد اولیه قابل استفاده

_قابلیت چاپ سه بعدی رنگی

تکنولوژی های پرینت سه بعدی پایه رزین مانند DLP ، SLA و Polyjet بالاترین کیفیت را برای ساخت این نوع مدل ها فراهم می کنند.  معمولا تکنولوژی SLA برای این مدل ها استفاده می شود.

ماکت هایی که با تکنولوژی SLA ساخته می شوند نیاز به پست پروسس دستی دارند، این تکنولوژی تک رنگ است و اگر می خواهید مدل رنگی ارایه دهید باید به صورت دستی آن را رنگ کنید.

ماکت سازی

اگر از پرینترهای سه بعدی تمام رنگی استفاده  کنید، نیاز به این پردازش دستی از بین می رود و کل پروسه می تواند به صورت دیجیتال انجام شود.

پرینترهای بایندرجت می توانند ماکت معماری شما را با جزئیات حجمی و رنگی بالا تولید کنند و محصول کاملا آماده ارایه را به شما تحویل دهند.

پرینت سه بعدی ماکت

این تکنولوژی با پودر سنگ ماسه کار می کند و یک تکنولوژی ایده آل برای ارایه پروژه های معماری به خریداران نهایی است. این پرینترها حتی می توانند رنگ محوطه، گیاهان و بافت نمای ساختمان را مشابه واقعیت تولید کنند.

پرینت سه بعدی ماکت

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران