کاربرد پرینت سه بعدی در فشن؛ این طراح تولیدات خود را با قطعات پرینت سه بعدی تزئین می‌کند

همه چیز از آن جایی شروع شد که دانشگاه آناستازیا غویی(Anastasia Ruiz) در همکاری با شرکت Sculpteo مسابقه‌ای برگزار کرد، آناستازیا برنده شد و همکاری خود را با این کمپانی آغاز کرد. استفاده ار پرینت سه بعدی در فشن به این دلیل مورد توجه آناستازیا قرار گرفت که او به ترکیب کردن متدها و روش‌ها علاقه دارد. او طرحی برای یک دامن، یک پیراهن زنانه و یک تاپ در ذهن داشت که متوجه شد به کمک پرینت سه بعدی می‌تواند خیلی سریع‌تر آن را آماده کند. آناستازیا دوست داشت که تعدادی از متدهای سنتی تولید لباس را حفظ کند، مانند استفاده از پارچه معمولی. و از قطعات پرینت سه بعدی شده برای تزئین لباس استفاده کند.

طراح این دامن از پرینت سه بعدی در فشن استفاده کرده است

دامن تزئین شده با پرینت سه بعدی

ماجرای کالکشن ویروس، یا چگونه لباسی پرینت سه بعدی کنیم که بتوان آنرا پوشید

برای اینکه این لباس قابل پوشیدن باشد نیاز به مواد اولیه انعطاف‌پذیر دارد Sculpteo تصمیم گرفت برای این کار از متریال TPU که آن موقع جدید بود استفاده کند. روند کار به این صورت بود که آناستازیا ابتدا طرح ذهنی خود را روی کاغذ کشید سپس آن را در ایلاستریتور دوباره طراحی کرد تا دقیق تر شوند. سپس او  با تعدادی مهندس همکاری کرد  که آن‌ها به او کمک کردند مدل خود را طراحی سه بعدی کند. پس از چاپ چند نمونه آناستازیا توانست آن‌ها به پارچه‌های اصلی متصل کند تا ظاهر زیبایی که مورد نظر اوست ایجاد شود.

آناستازیا می‌گوید که وقتی کودک بوده است همیشه دوست داشته است در میکروسکوپ به سلول‌ها نگاه کند. به همین دلیل تصمیم گرفت که آن‌ها را سه بعدی کند و در دیزان خود از آن استفاده کند. او می‌گوید که این کالکشن که ویروس نام دارد، استعاره‌ای از جهان امروز است. همیشه در حال پیشرفت، انطباق یافتن و تغییر خیلی خیلی سریع.

استفاده از پرینت سه بعدی در فشن

پیراهن تزئین شده با پرینت سه بعدی

او میگوید از کار کردن با مهندسین لذت برده است و چیزهای زیادی از این همکاری یاد گرفته است. او می‌گوید کار کردن با پرینت سه بعدی و پارچه اجازه داد که تجربیات زیادی به دست بیاورم و خودم را با متدهای جدید تطبیق بدهم. با پرینت سه بعدی می‌توانیم هر لباسی که تصور کنیم را به اندازه‌ی خاص مورد نظر پرینت بگیریم که فقط برای فشن شو ها و مدل ها ساخته نشده است و افراد عادی هم می‌توانند آن را بپوشند. او می‌گوید اگر می‌خواستم  این طرح‌ها را با گلدوزی درست کنم مدت زیادی طول می‌کشید و دقت مورد نظرم را نمی‌داشت.

کاربرد پرینت سه بعدی در تزئین کیف

کیف طراحی شده توسط آناستازیا غویی

کیف‌های مجموعه Puzle، کیف‌های لوکس چرمی

آناستازیا می‌خواست کیف‌هایی تولید کند که چرم را با قطعات پرینت سه بعدی ترکیب می‌کند.او برای پیدا کردن گلدوزی‌های روی کیف مورد نظرش به یک شرکت پرینت سه بعدی رفت که در زمینه‌های پزشکی، اتوماتیو و اشیاء لوکس کار می‌کند. او به دنیال موادی می‌گشت که مانند شیشه باشند اما نه به سنگینی شیشه. به او رزین شفافی را معرفی کردند که مخصوص استفاده‌های پزشکی است و به همین دلیل بسیار گران قیمت است. به همین دلیل او به دنبال رزینی گشت که قیمت متناسب‌تری داشته باشد. پرینترهای رزینی به این شکل کار می‌کنند که نوری لایه لایه به ماده تابانده می‌شود تا مایع جامد شود و قطعه مورد نظر شکل بگیرد. قدم بعدی یافتن کیف مورد نظر آناستازیاست که او نوعی چرم بسیار ساده را اننتخاب کرد که زیبایی گلدوزی‌های پرینت سه بعدی شده بیشتر به چشم بیاید.

چالش بعدی چسباندن گلدوزی‌ها به کیف بود، به گونه‌ای که بعد از چند ماه استفاده کنده نشوند. آن‌ها در نهایت تصمیم گرفتند که چرم را سوراخ کنند و گلدوزی‌های رزینی را به آن بند کنند. آناستازیا سپس به یک نمایشگاه مد و فشن می‌رود به این امید که یک فروشگاه لوکس کیف‌های ۲۰۰۰ دلاری‌اش را بپسندد و آن‌ها را داخل مغازه‌ی خود به فروش برساند. این کیف‌ها هم اکنون در سایت او به صورت آنلاین به فروش می‌رسند.

آیا آناستازیا باز هم با پرینت سه بعدی تجربه کسب می‌کند؟

او در جواب این سوال می‌گوید: قبل از کشف این تکنولوژی نگرشم به فشن به این شکلی نبود که اکنون است. کشف پرینت سه بعدی شیوه‌ی طراحی و خلق لباس‌هایم را تغییر داده است. در مبحث حجم، پیچیدگی جزئیات و کاربردی بودن. من بی صبرانه منتظر استفاده دوباره از این تکنولوژی و گسترش مرزهای فشن برای ساخت مجموعه‌هایی پوشیدنی‌تر با قیمت‌های متناسب‌تر هستم. من همچنین به معماری علاقه دارم. دوست دارم که پروژه‌ای در اندازه‌ای متفاوت تولید کنم. پرینت سه بعدی امکانات بسیار زیادی مقابل ما قرار می‌دهد. آنقدر که انتخاب از میان آن‌ها سخت است! کسی که یک طراح است می‌تواند خودش را با هر محیطی تطبیق دهد.

۰/۵ (۰ Reviews)

نظرات کاربران